De nummering van de nachttreinen die splitsen is altijd wat bijzonder. Je hebt 2 hoofdlijnen op deze Nightjet: Hamburg - Wien en Brussel - Innsbruck
Wien -> Hamburg draagt nummer 490
Hamburg -> Wien draagt nummer 491
Innsbruck -> Brussel draagt nummer 424
Brussel -> Innsbruck nummer 425
Daarbij zijn er natuurlijk 'koerswagen' die afgekoppeld worden en aan een andere trein worden vastgemaakt.
Wien -> Brussel krijgt daarom nummer 50490, omdat hij samen vertrekt met de 490, maar onderweg wordt afgesplitst (en wordt samengevoegd met de 424). Deze treinen rijden dus nooit solo, maar steeds gekoppeld aan een andere trein.
Brussel -> Wien krijgt 50425 dan, omdat hij samen vertrekt met de 425.
Innsbruck -> Hamburg is 40420 (omdat de trein die gewoonlijk naar Düsseldorf rijdt de 420 is)
Hamburg -> Innsbruck is 40490
Wel bijzonder hier is dat de Innsbruck <-> Brussel vanaf Aachen een nieuw nummer krijgt (424 wordt 324 en 325 wordt 425 in de andere richting), omdat in België de nummers van 400 tot en met 449 voorbehouden zijn voor de IC Welkenraedt - Kortrijk (ook al bestaan deze nummers in praktijk niet, maar dat gaat verwarring tegen).
Al deze nummers bestaan dan ook om een doorgaande reservering te kunnen boeken. De nummers 324 en 325 worden dan ook nergens vermeld via het boekingssysteem van NMBS of andere spoorbedrijven, omdat je er als reizigers niets mee bent. Enkel de spotters zijn geïnteresseerd in deze nummers, en dat zijn meestal toch wel kenners.
