
https://www.gva.be/cnt/dmf20200206_0483 ... goontunnel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Antigoontunnel
In de tunnel zelf, 200m verder, ligt wel ETCS, maar dit was al buiten de tunnel.profke schreef:https://nl.wikipedia.org/wiki/Antigoontunnel
volgens Wiki is die tunnel pas gebouwd in 2008 en geopend in 2014.
ik ben bijzonder geïnteresseerd waarom daar niet ineens ETCS gelegd werd.. (en wat er dan ligt)
Hij is ontspoord op het spoor ernaast en er zo zijdelings tegen gereden.trainlovertje schreef:Ok, het sein was dus rood, maar hoe komt het dat deze trein op dat spoor is beland? Reden die 2 77'ers dan op tegenspoor?
Inside information zeker.Adler schreef:Hoe komt het dat men nu vrijwel onmiddellijk weet dat 1 van de treinen door het rood is gereden en welke trein dat was, terwijl men na 10 jaar onderzoek van de ramp in Buizingen nog altijd niet zeker weet of die trein door het rood is gereden ?
Gisteren meldde hln.be nog: "De oorzaak van de botsing is nog niet duidelijk."
Volgens mij is er nooit twijfel geweest dat de treinbestuurder in Buizingen door het rood gereden heeft, alleen ontkende die man dat steeds, hoewel het onderzoek van het parket altijd heeft beweerd dat het sein correct werkte.Adler schreef: ↑07 feb 2020, 10:44 Hoe komt het dat men nu vrijwel onmiddellijk weet dat 1 van de treinen door het rood is gereden en welke trein dat was, terwijl men na 10 jaar onderzoek van de ramp in Buizingen nog altijd niet zeker weet of die trein door het rood is gereden ?
Gisteren meldde hln.be nog: "De oorzaak van de botsing is nog niet duidelijk."
Wat u beweert over de ramp van Buizingen is niet correct.trainlovertje schreef: ↑07 feb 2020, 13:26Volgens mij is er nooit twijfel geweest dat de treinbestuurder in Buizingen door het rood gereden heeft, alleen ontkende die man dat steeds, hoewel het onderzoek van het parket altijd heeft beweerd dat het sein correct werkte.Adler schreef: ↑07 feb 2020, 10:44 Hoe komt het dat men nu vrijwel onmiddellijk weet dat 1 van de treinen door het rood is gereden en welke trein dat was, terwijl men na 10 jaar onderzoek van de ramp in Buizingen nog altijd niet zeker weet of die trein door het rood is gereden ?
Gisteren meldde hln.be nog: "De oorzaak van de botsing is nog niet duidelijk."
Een foto die in de media de ronde deed waarop te zien was dat het sein groen was toonde wel wat verwarring, maar daar werd het sein gewoonweg 'gemanipuleerd' om groen te vertonen bij een reconstructie of iets dergelijks, althans zo heb ik het toch altijd begrepen.
En hier is er inderdaad intern al vanaf de eerste moment sprake geweest van een seinvoorbijrijding.
De politierechtbank heeft hem alleszins toch schuldig verklaard omdat "alles erop wees dat hij door rood gereden is", aldus de rechtbank.Adler schreef: ↑07 feb 2020, 14:12Wat u beweert over de ramp van Buizingen is niet correct.trainlovertje schreef: ↑07 feb 2020, 13:26 Volgens mij is er nooit twijfel geweest dat de treinbestuurder in Buizingen door het rood gereden heeft, alleen ontkende die man dat steeds, hoewel het onderzoek van het parket altijd heeft beweerd dat het sein correct werkte.
Een foto die in de media de ronde deed waarop te zien was dat het sein groen was toonde wel wat verwarring, maar daar werd het sein gewoonweg 'gemanipuleerd' om groen te vertonen bij een reconstructie of iets dergelijks, althans zo heb ik het toch altijd begrepen.
En hier is er inderdaad intern al vanaf de eerste moment sprake geweest van een seinvoorbijrijding.
Ook na jaren onderzoek heeft geen enkel onderzoek van de verschillende instanties met 100 % zekerheid kunnen bewijzen dat de treinbestuurder ongelijk had.
Wat hij zegt is wel degelijk correct. Die jaren vertraging zijn enkel te wijten aan de tegenwerking van de betrokken bestuurder en zijn vakbond.
Een bevestiging van een seinvoorbijrijding heeft men binnen enkele minuten: logboek seinpost, TBL-aanduiding stuurpost, uitlezen ritgegevens ("zwarte doos")...Adler schreef: ↑07 feb 2020, 14:12Wat het ongeval in de Antigoontunnel betreft vind ik het ook nogal voorbarig om nu al conclusies te trekken vooraleer enig onderzoek is gebeurd, tenzij de bestuurder van de HLD77 al zelf zou hebben verklaard dat hij door het rood is gereden.
Als Infrabel zelf zegt dat de reden nog niet duidelijk is, wacht men beter het onderzoek af.