men heeft effectief de tarieven aangepast naar 0 euro, maar men is vergeten dat dat boekingssysteem steeds een dossierkost aanrekent, waarbij men steevast op minstens 1 euro uitkomt. Daar ligt het probleem.
Goede analyse. Hoe bedroevend/onprofessioneel is het niet, dat niemand daar heeft bij stilgestaan? Brute totale pure knoeierij, inderdaad.
Een normaal bedrijf bestaat niet, overal gaan er dingen fout.
Inderdaad, "normaal" is geen criterium, wegens niet objectief afmeetbaar. En inderdaad, overal gaan er wel eens dingen fout. Shit happens, remember? Maar bij "iet of wat" bedrijf worden fouten onderkend, en opgevolgd, en rechtgezet; en bij "het betere" bedrijf worden er ook lessen uit getrokken.
het NMBS bashen is soms een nationale sport geworden
Jawel, inderdaad, en ik begrijp en respecteer de ergernis achter deze opmerking. Maarre, hoe zou dat zo gekomen kunnen zijn? Toch niet doordat het spoorbedrijf optimaal presteert, zeker? Wel erken ik grif dat het spoorbedrijf (ttz. NMBS+Infrabel) moet functioneren onder zeer moeilijke en dikwijls tegenstrijdige voorwaarden; maar het lijkt me dat dit duidelijker of overtuigender zou kunnen en moeten gecommuniceerd worden. Kernprobleem lijkt me dat dergelijke communicatie de politiek zou aanvallen, en zou moeten gebeuren door lieden die door de politiek benoemd werden. Dat gebeurt dus niet. Geen hond bijt de hand die hem voedert.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.