Nieuwe motorstellen / M7

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steve »

Dat is enkel realistisch op HSL 2 en dan kom je automatisch uit bij de drukste verbindingen van heel het land - geen goed idee dus, het is niet voor niets dat Eupen-Oostende de eerste verbinding is waar de I11 ingeruild wordt voor M7. Materieel dat 200 km/h aankan wordt straks meer norm dan uitzondering en dan zal het wel vaker voorvallen dat ze die snelheid zelden of niet halen.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef: 15 mar 2020, 19:16 Laat de I11 maar op een traject rijden waar ze hun 200km/h kunnen rijden!
I11 en MS96 zijn niet geschikt voor veel in- en uitstappers. In het bijzonder niet voor Brussel-Centraal. Dus moeten ze z.s.m. weg van drukke treindiensten die Brussel doorkruisen, waaronder Oostende - Eupen of Antwerpen - Charleroi, en vervangen worden door materieel waar het in- en uitstappen niet zo lang duurt, zoals M6 of M7.
I11 kan denk ik nog wel voor treindiensten die in Brussel beginnen of eindigen, aangezien je dan hoofdzakelijk ofwel instappers ofwel uitstappers hebt en niet beide.

De NMBS gaat bij mijn weten ook I11 en MS96 van de treindiensten die in Brussel komen weghalen maar in welke volgorde dat gebeurt, dat hangt vermoedelijk van de zwarte doos B-Technics af.

Groetjes,
Rian
Floris Cappelle
Berichten: 100
Lid geworden op: 11 feb 2017, 13:04

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Floris Cappelle »

rvdborgt schreef: 15 mar 2020, 19:50
260689 schreef: 15 mar 2020, 19:16 Laat de I11 maar op een traject rijden waar ze hun 200km/h kunnen rijden!
I11 en MS96 zijn niet geschikt voor veel in- en uitstappers. In het bijzonder niet voor Brussel-Centraal. Dus moeten ze z.s.m. weg van drukke treindiensten die Brussel doorkruisen, waaronder Oostende - Eupen of Antwerpen - Charleroi, en vervangen worden door materieel waar het in- en uitstappen niet zo lang duurt, zoals M6 of M7.
I11 kan denk ik nog wel voor treindiensten die in Brussel beginnen of eindigen, aangezien je dan hoofdzakelijk ofwel instappers ofwel uitstappers hebt en niet beide.

De NMBS gaat bij mijn weten ook I11 en MS96 van de treindiensten die in Brussel komen weghalen maar in welke volgorde dat gebeurt, dat hangt vermoedelijk van de zwarte doos B-Technics af.

Groetjes,
Rian
Beste,

Kan de I11 niet op de Benelux of later naar Parijs? Mss of topic, maar welk materieel wil men in de toekomst voorzien op de treindiensten naar Lille (Rijsel)?

Groet,
Floris Cappelle
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door groentje »

De I11 zouden eventueel op de Benelux kunnen worden ingezet, of andere verbindingen over de L4, maar inderdaad, ongeacht hoe comfortabel ze zijn, ze moeten zsm weg uit doorgaande verbindingen door Brussel, en dus de verbindingen die vandaag de L2 gebruiken.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Steve »

Zelfs voor de Benelux vind ik ze ongeschikt: in- en uitstappen met bagage is zeer moeilijk (terwijl de twee drukste luchthavens van de Benelux op de route liggen!) en zelfstandig fietsen in- en uitladen is onmogelijk, bepaald geen detail op die verbinding. Dit nog los van het feit dat er heel andere plannen zijn met het materieel op de Benelux.
ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door ronny »

De productie in Brugge wordt stopgezet voor onbepaalde tijd wegens het coronavirus
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Shrek »

ronny schreef: 16 mar 2020, 20:59 De productie in Brugge wordt stopgezet voor onbepaalde tijd wegens het coronavirus
Dat hoeft niet te verbazen, dit virus zal heel wat productie vertragen, zowel bij NMBS als bij Infrabel.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door groentje »

Steve schreef: 16 mar 2020, 09:21 Zelfs voor de Benelux vind ik ze ongeschikt: in- en uitstappen met bagage is zeer moeilijk (terwijl de twee drukste luchthavens van de Benelux op de route liggen!) en zelfstandig fietsen in- en uitladen is onmogelijk, bepaald geen detail op die verbinding. Dit nog los van het feit dat er heel andere plannen zijn met het materieel op de Benelux.
Het lijkt erop dat Brussel-Amsterdam inderdaad binnenkort met een van de nieuwe NS-IC-stellen zal gebeuren, maar pakweg Antwerpen-Eindhoven(-Düsseldorf) lijkt me wel nog een mogelijkheid. De I11-en zijn internationaal goedgekeurd, kunnen 200 per uur, en het zou een mooi politiek evenwicht zijn tussen NS en NMBS voor de verdeling van materieel over de HSL4. Nog een andere optie is de Intercité van Charleroi naar Parijs, zodat eindelijk die vervelende overstap in Maubeuge eruit kan. Een beetje zonde voor materieel dat 200 kan, misschien, maar opnieuw, internationaal goedgekeurd.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Terminus »

Interessant idee voor die Antwerpen-Eindhoven-Düsseldorf.

Ik dacht echter dat in een van de presentaties over het toekomstig transportplan vermeld stond dat een bijkomende trein Antwerpen-Noorderkempen-Breda (-Eindhoven), bestudeerd werd door NS. Er stond expliciet "NS" bij. Dus daardoor - als er al een concreet project komt - lijkt de inzet van I11 me ook daar klein.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door groentje »

Het alternatief is vrij klassiek: de NMBS betaalt voor een deel van de nieuwe NS-stellen. Door de I11-en aan te bieden, hebben ze eigen materieel, en meer nog, materieel dat voor deze verbinding wellicht wél geschikt is, want minder grote koffers dan op de verbindingen via de luchthaven.
traxie
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 apr 2015, 06:38
Locatie: Gent

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door traxie »

Wat off topict, weet er iemand hier meer van? Wanneer zijn de m6-en verkocht? Ik kwam dit tegen in een trein oostende-antwerpen gisteren. Afbeelding Ik hoor nu dat het al een tijdje is.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door dentheo »

Vroeger IKEA loks, nu dit.
Verkocht en terug geleased aan een maatschappij met zetel in Ierland of Monaco ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Jan-Mark
Berichten: 376
Lid geworden op: 08 feb 2017, 11:12

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Jan-Mark »

Ik heb ook al dikwijls een M4-rijtuig gezien met leasestickers van de Wilminton Trust Company.
Yassine_TB
Berichten: 61
Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Yassine_TB »

ronny schreef: 16 mar 2020, 20:59 De productie in Brugge wordt stopgezet voor onbepaalde tijd wegens het coronavirus
Mogelijks wordt het werk weer hervat volgende week:
https://www.treinbestuurder.be/nieuws/read.php?id=8683
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: Nieuwe motorstellen / M7

Bericht door Papanero »

Zonet is een stuurstand, geduwd door lok 1873, voorbij gekomen aan Thurn & Taxis. Zag er splinternieuw uit, en had iets ongewoons (gezien vanuit de hoogte) dus ik ben vrij zeker dat het een M7 was.

Verstuurd vanaf mijn Mi 9T Pro met Tapatalk

Plaats reactie