Ze komen nog wel tot Antwerpen, maar niet meer altijd op hun vaste tijdstippen. De IC's Mol - Antwerpen rijden grotendeels met M4, maar een deel is AR41 gebleven. De L-trein Mol - Antwerpen rijdt voor een deel ook weer met AR41, dus zoals het enkele jaren geleden was.ostbahnhof schreef: ↑25 mar 2020, 22:42Dus de MW41‘s komen niet meer tot Antwerpen.HVHTB schreef: ↑24 mar 2020, 13:58 Op lijn 15 tussen Lier en Herentals is de tijdelijke dienstregeling ook goed zichtbaar in de treinsamenstellingen. De IC's Mol - Antwerpen rijden grotendeels met de M4'en van de P Mol - Brussel en tussen Turnhout en Binche rijden samenstellingen van 2 AM75 + 1 Tweetje. De L-trein tussen Mol en Antwerpen rijdt gedeeltelijk opnieuw met AR41.
Logisch eigenlijk als zo’n groot deel van de verbinding al onder draad ligt.
Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Er is ook nog eens 800 te vinden als stoptrein tussen Antwerpen en Nijvel (E1980, E1960, E1989 en E1969).
Re: Ongewone samenstelling.
Als ik dit zo lees hier lijkt men zoveel mogelijk Desiro aan de kant te houden. Omwille van de social distance omdat de zitplaatsen in een Desiro te dicht op elkaar staan?
Re: Ongewone samenstelling.
Op een IC Antwerpen - Luchthaven - Hasselt zag ik eind vorige week twee AM96, materieel dat je in Mechelen maar zelden te zien krijgt.
-
- Berichten: 2364
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Momenteel E3642 Landen - Gent-St-Pieters met 2xAM08. Zeer ongebruikelijk, want tussen Landen en Leuven rijden normaal nooit desiro's.
Re: Ongewone samenstelling.
Volgens TrainMap (die de laatste tijd wel juist lijkt te zijn) is IC1839 Antwerpen-Oostende momenteel onderweg met één klassiekje. Vorige week reed deze met een stam I11-rijtuigen. Deze verandering van samenstelling is -als ze klopt- toch absoluut niet bevorderlijk voor het 'social distancing'-principe...
Bezoek ook mijn fotopagina op Flickr: https://www.flickr.com/photos/woutverelst/
Re: Ongewone samenstelling.
M6 en geen M7, veronderstel ik? Volgens sommige eerdere berichten zouden die vanaf april geleidelijk aan ingezet worden op Oostende - Eupen, maar ik veronderstel dat dat wel vertraging zal hebben opgelopen.
Re: Ongewone samenstelling.
Er staan 2 samenstellingen te Welkenreadt. Daar de 4xx enkel meer Kortrijk - Gent rijden. Kunnen ze deze beter ook gebruiken. Is allesinds beter. Kleinere lengte maar brede deuren, en veel zitplaatsen als dan niet bijna evenveel als 12 I11.
Re: Ongewone samenstelling.
TREIN 3242 Sint-Niklaas - Kortrijk rijdt met materieel dat normaal te vinden is op de 4xx IC Kortrijk - Welkenraedt.
M6 200 km/u rijtuigen omkaderd door 2 HLE18.
M6 200 km/u rijtuigen omkaderd door 2 HLE18.
Re: Ongewone samenstelling.
Die rijdt al sinds het begin van de huidige nooddienstregeling zo rond. Verder geen grote wijzigingen op die verbinding op het eerste gezicht.
Re: Ongewone samenstelling.
De IC-treinen Mol - Antwerpen-Centraal hadden eergisteren 2 stammen 27 + I10 + M4. Daarvan was 1 stam met 9 I10'en en 2 M4'en (waaronder een stuurstand), wat deze trein uitzonderlijk lang maakte voor de Kempen! Ook vandaag was minstens 1 stam op die verbinding met I10. In theorie zou dat 27 + 8 M4'en moeten zijn.
Re: Ongewone samenstelling.
Als ik Train Map mag geloven rijden er nu meerdere ritten met Desiro tussen Brussel en Aarlen. Mag toch hopen dat dit geen blijvertje zal zijn als er weer een normale dienstregeling is...