Klassiekje schreef: ↑13 jun 2020, 22:30
De koninklijke halte wordt blijkbaar opgeknapt.
Ik heb ook al gezien dat ze daar aan het werken zijn. Iemand meer info?
Ik ben er daarnet nog eens gepasseerd, het gebouw is nog steeds in dezelfde staat, overwoekerd met planten en graffiti.
Daar recht tegenover stond wel een oude schuilplaats die men lijkt af te breken en/of deels te vervangen door een moderner exemplaar. Er is aan die kant ook al een hele hoop grond bewerkt en platgemaakt, waarom is me niet echt duidelijk.
Intussen zijn ook de werken begonnen aan het station van Haacht. Helaas gaat het nog maar enkel om de "verfraaiing van de stationsomgeving", hoofdzakelijk het bouwen van een ruim afdak om fietsen onder te stallen. Ik denk niet dat NMBS of Infrabel actief betrokken zijn. De vurig verhoopte brug blijft verhuld in de nevelen der toekomst. Eerder konden we op dit forum lezen dat het de Vlaamse Overheid is die de brug blokkeert, door haar beperkte centen elders te besteden.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
jan_olieslagers schreef:Intussen zijn ook de werken begonnen aan het station van Haacht. Helaas gaat het nog maar enkel om de "verfraaiing van de stationsomgeving", hoofdzakelijk het bouwen van een ruim afdak om fietsen onder te stallen. Ik denk niet dat NMBS of Infrabel actief betrokken zijn. De vurig verhoopte brug blijft verhuld in de nevelen der toekomst. Eerder konden we op dit forum lezen dat het de Vlaamse Overheid is die de brug blokkeert, door haar beperkte centen elders te besteden.
NMBS is zeker actief betrokken, zij zijn immers de opdrachtgever voor de nieuwe fietsstalling.
jan_olieslagers schreef: ↑14 jun 2020, 17:46
Intussen zijn ook de werken begonnen aan het station van Haacht. Helaas gaat het nog maar enkel om de "verfraaiing van de stationsomgeving", hoofdzakelijk het bouwen van een ruim afdak om fietsen onder te stallen. Ik denk niet dat NMBS of Infrabel actief betrokken zijn. De vurig verhoopte brug blijft verhuld in de nevelen der toekomst. Eerder konden we op dit forum lezen dat het de Vlaamse Overheid is die de brug blokkeert, door haar beperkte centen elders te besteden.
Ik veronderstel dat ook de perrons verhoogd (en gemoderniseerd) zullen worden? Dat zou ook al voor veel verbetering qua comfort en uitstraling zorgen.
Dat ware inderdaad helemaal niet verkeerd, maar ik zie er niets over aangekondigd... En wat ik thans zie als werf blijft ver weg van de perrons. Wat volgens mij bevestigt dat het spoorbedrijf (hetzij Infrabel, hetzij NMBS) niet echt actief betrokken is.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Klassiekje schreef: ↑13 jun 2020, 22:30
De koninklijke halte wordt blijkbaar opgeknapt.
Ik heb ook al gezien dat ze daar aan het werken zijn. Iemand meer info?
Ik ben er daarnet nog eens gepasseerd, het gebouw is nog steeds in dezelfde staat, overwoekerd met planten en graffiti.
Daar recht tegenover stond wel een oude schuilplaats die men lijkt af te breken en/of deels te vervangen door een moderner exemplaar. Er is aan die kant ook al een hele hoop grond bewerkt en platgemaakt, waarom is me niet echt duidelijk.
Er zijn plannen om hier een fietssnelweg aan te leggen (verlenging van wat nu al ligt langs lijn 60 tussen Asse en Jette, ook sprake van een aftakking langs lijn 28 richting Anderlecht), waarbij de oude brugpijlers gerecupereerd zouden worden voor een brug over het kanaal. Zou het daar iets mee te maken hebben?
Steve schreef: ↑14 jun 2020, 21:19
Er zijn plannen om hier een fietssnelweg aan te leggen (verlenging van wat nu al ligt langs lijn 60 tussen Asse en Jette, ook sprake van een aftakking langs lijn 28 richting Anderlecht), waarbij de oude brugpijlers gerecupereerd zouden worden voor een brug over het kanaal. Zou het daar iets mee te maken hebben?
Ik heb even rond gekeken op de site van de stad Brussel en daar vond ik de volgende render die toch wel sprekend lijkt op de constructie die daar nu geïnstalleerd wordt.
Het wordt een soort van "Pocket Park" met later eventueel een voetgangerspassage over de Zennebrug. Hopelijk doet de NMBS of het gewest nu ook het nodige om de halte zelf te restaureren en dan heeft Laken er weer een leuk parkje bij.
I have looked at some trains and the map on belgianrail.be shows them running via Charleroi-Sud and not line 147. Does anyone know if line 147 will be used at all? It was not used last time this happened.
desperado schreef: ↑24 jun 2020, 09:10I have looked at some trains and the map on belgianrail.be shows them running via Charleroi-Sud and not line 147. Does anyone know if line 147 will be used at all? It was not used last time this happened.
The problem with a diversion over line 147 is to find enough train drivers that know that line. It's normally used for freight trains only so only very few nmbs train drivers know that route. That would be my own educated guess.
Door allerlei werkzaamheden mochten de reizigers van E1996 (FN - FBMZ) afgelopen vrijdag- en zaterdagnacht reizen via de nieuwe Y. Bruulstraat, waar er werd gewisseld van de lijn 27 naar de nieuwe lijn 26B om zo vervolgens door Schaarbeek-Vorming (Groep R) naar Schaarbeek-Reizigers te rijden.
Ondertussen verbaas ik me erover hoe vlot de werken langs L50A verlopen. Grondwerken zijn op zich niet zo complex maar toch.
Grootste werven zijn nu (Maria-)Aalter en Beernem.
Steve schreef: ↑14 jun 2020, 21:19
Er zijn plannen om hier een fietssnelweg aan te leggen (verlenging van wat nu al ligt langs lijn 60 tussen Asse en Jette, ook sprake van een aftakking langs lijn 28 richting Anderlecht), waarbij de oude brugpijlers gerecupereerd zouden worden voor een brug over het kanaal. Zou het daar iets mee te maken hebben?
Ik heb even rond gekeken op de site van de stad Brussel en daar vond ik de volgende render die toch wel sprekend lijkt op de constructie die daar nu geïnstalleerd wordt.
Het wordt een soort van "Pocket Park" met later eventueel een voetgangerspassage over de Zennebrug. Hopelijk doet de NMBS of het gewest nu ook het nodige om de halte zelf te restaureren en dan heeft Laken er weer een leuk parkje bij.
Asterix schreef: ↑02 aug 2020, 03:35
Door allerlei werkzaamheden mochten de reizigers van E1996 (FN - FBMZ) afgelopen vrijdag- en zaterdagnacht reizen via de nieuwe Y. Bruulstraat, waar er werd gewisseld van de lijn 27 naar de nieuwe lijn 26B om zo vervolgens door Schaarbeek-Vorming (Groep R) naar Schaarbeek-Reizigers te rijden.
Loopt die nieuwe lijn 26B dan parallel aan lijn 26? Of heet dat stuk van lijn 26 nu 26B?