EXT/ICT treinen Blankenberge vroeger
Re: EXT/ICT treinen Blankenberge vroeger
Ik kan me ook ergeren aan de typische (en voor mij onbekende) NMBS-woordenschat en afkortingen, maar lig er geen nachten wakker van. Ikzelf gebruik R-, D- of E-loc, diesel- of elektrische treinstellen (met hun serienummers), M...- of I...-rijtuigen. Dat verstaat iedereen.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: EXT/ICT treinen Blankenberge vroeger
Daar geloof ik niks van. Vraag eens aan een doorsnee reiziger wat een I11 is, of een mw 41... Ik denk dat je de treinreiziger overschat. Maar anderzijds vind ik wel dat in dit forum wat gespecialiseerde terminologie gebruikt mag worden. Uiteindelijk begrijpen de meesten hier wel waarover het gaat en kun je altijd op allerlei plekken terecht om wat info te krijgen. Bovendien heb ik hier al zo vaak zinvolle uitleg gelezen als iemand toch met vragen bleef zitten.LML schreef: ↑06 jul 2020, 16:46 Ik kan me ook ergeren aan de typische (en voor mij onbekende) NMBS-woordenschat en afkortingen, maar lig er geen nachten wakker van. Ikzelf gebruik R-, D- of E-loc, diesel- of elektrische treinstellen (met hun serienummers), M...- of I...-rijtuigen. Dat verstaat iedereen.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: EXT/ICT treinen Blankenberge vroeger
Om terug te keren op de oorspronkelijke vraag:
Ik heb zelf geen foto's, maar heb wel nog ooit de ICT-trein Blankenberge-Aat genomen. Die reed toen (15 jaar geleden?) met 4 MW 41 (motorwagens dus ). Je had dus toen een dieseltrein richting Neerpelt en eentje richting Aat.
Ik heb ook ooit geprobeerd om de fameuze "Blankenberge Express" (de trein uit Luxemburg) te spotten, maar net die dag was hij in de regio-Arlon al in panne gevallen. Hij is nooit in Blankenberge geraakt... Samenstelling was toen I6 eerste klasse, I10 tweede klasse en enkele CFL Wegmann-rijtuigen (met bar- en fietsrijtuig). De laatste jaren van zijn bestaan werden de Belgische rijtuigen vervangen door Duitse privé-rijtuigen (omdat de huur van de Belgische rijtuigen te duur was, werd gezegd) en zijn volgens mij ook de Luxemburgse rijtuigen verdwenen (asbest-verhaal? Ik dacht dat alle CFL Wegmann-rijtuigen intussen afgebroken zijn)
Ik heb zelf geen foto's, maar heb wel nog ooit de ICT-trein Blankenberge-Aat genomen. Die reed toen (15 jaar geleden?) met 4 MW 41 (motorwagens dus ). Je had dus toen een dieseltrein richting Neerpelt en eentje richting Aat.
Ik heb ook ooit geprobeerd om de fameuze "Blankenberge Express" (de trein uit Luxemburg) te spotten, maar net die dag was hij in de regio-Arlon al in panne gevallen. Hij is nooit in Blankenberge geraakt... Samenstelling was toen I6 eerste klasse, I10 tweede klasse en enkele CFL Wegmann-rijtuigen (met bar- en fietsrijtuig). De laatste jaren van zijn bestaan werden de Belgische rijtuigen vervangen door Duitse privé-rijtuigen (omdat de huur van de Belgische rijtuigen te duur was, werd gezegd) en zijn volgens mij ook de Luxemburgse rijtuigen verdwenen (asbest-verhaal? Ik dacht dat alle CFL Wegmann-rijtuigen intussen afgebroken zijn)
Re: EXT/ICT treinen Blankenberge vroeger
Beste mensen
Mijn excuses als ik de term ‘DMT’ gebruik, ik zal de volgende keer anders wel AM96/MS96/MR96 gebruiken.
In ieder geval, mocht iemand nog foto’s vinden. Dan zou u mij hier enorm veel plezier mee doen!
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten
DMT1996BL
Mijn excuses als ik de term ‘DMT’ gebruik, ik zal de volgende keer anders wel AM96/MS96/MR96 gebruiken.
In ieder geval, mocht iemand nog foto’s vinden. Dan zou u mij hier enorm veel plezier mee doen!
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten
DMT1996BL
-
- Berichten: 3568
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: EXT/ICT treinen Blankenberge vroeger
Dat is een fijne reactie, hartelijk dank!
Alleen vrees ik dat ik u niet ga kunnen helpen met de gezochte foto's, het spijt me wel.
Alleen vrees ik dat ik u niet ga kunnen helpen met de gezochte foto's, het spijt me wel.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.