Steve schreef:Vorige week donderdag zag ik ergens rond 18 u één (1) M6 BDx geduwd door een HLE 18 op volle snelheid passeren op lijn 50. Iemand een idee wat daar de bedoeling van was? Het was zeker geen M7.
Etcs miss of overbrengen naar cw Mechelen voor installatie etcs
Steve schreef:Vorige week donderdag zag ik ergens rond 18 u één (1) M6 BDx geduwd door een HLE 18 op volle snelheid passeren op lijn 50. Iemand een idee wat daar de bedoeling van was? Het was zeker geen M7.
Etcs miss of overbrengen naar cw Mechelen voor installatie etcs
Als je zelf niet meer info hebt dan de vraagsteller moet je niet persé antwoorden
Alle M6 BDx hebben trouwens al lang ETCS ingebouwd.
Steve schreef:Vorige week donderdag zag ik ergens rond 18 u één (1) M6 BDx geduwd door een HLE 18 op volle snelheid passeren op lijn 50. Iemand een idee wat daar de bedoeling van was? Het was zeker geen M7.
Etcs miss of overbrengen naar cw Mechelen voor installatie etcs
Als je zelf niet meer info hebt dan de vraagsteller moet je niet persé antwoorden
Alle M6 BDx hebben trouwens al lang ETCS ingebouwd.
Het is M6Bx. Er zit geen pakwagen ruimte in de stuurrijtuigen
Steve schreef:Terecht punt, gewoonte van de I11. Voor alle duidelijkheid: het stuurrijtuig hing vooraan en de loc duwde, dus dit was zeker geen gewone overbrenging.
Dat hoeft niet persee, enkel bij de i11 die richting Eupen rijden is het een verplichting, maaf dat heeft te maken met de helling tussen Ans en Luik. Het machien moet op kop hangen bij de klim.
CursorX schreef:Dat hoeft niet persee, enkel bij de i11 die richting Eupen rijden is het een verplichting, maaf dat heeft te maken met de helling tussen Ans en Luik. Het machien moet op kop hangen bij de klim.
Zelfde met Brussel zuid Antwerpen centraal met de m5 +21/27
daar is niets eigenaardig aan als je alle regels kent die er bij komen kijken. Bij slechte adhesie of bij een loc die niet 100% in dienst is gaat men een extra loc vragen om de trein op te duwen van Luik naar Ans, doch er mogen geen twee locs aan staart zijn om de trein op te duwen naar Ans. Dus standaard moet voor de IC Eupen Oostende de loc vooraan hangen. Dit om te voorkomen dat de trein zou verbufferen bij het opdrukken, of in het ergste geval zou ontsporen bij vertrek in luik wanneer de trein door de wissels gaat.
bram2727 schreef: ↑19 jul 2020, 13:37
Op de 2812 rijdt een ram m5 in de plaats van m6
Wordt vanaf Brussels-Airport-Zaventem E2337 naar Oostende waar die waarschijnlijk zal omgewisseld worden met de voorziene samenstelling zodoende dat die M5 terug als IC-T/extra trein terug kan rijden naar Hasselt/schaarbeek.