ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Je hebt gelijk, Steven. Ik heb niet goed gelezen.
ICNG 5 rijtuigen: 1PBM-toilet + klassiek toilet
ICNG 8 rijtuigen: 1 PBM + 2 klassieke toiletten
ICNG 8 rijtuigen Benelux: 1 PBM + 3 klassieke toiletten (?)
ICNG 5 rijtuigen: 1PBM-toilet + klassiek toilet
ICNG 8 rijtuigen: 1 PBM + 2 klassieke toiletten
ICNG 8 rijtuigen Benelux: 1 PBM + 3 klassieke toiletten (?)
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Dat klinkt inderdaad wat beter... 

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Ik had recent ook die ervaring met de Benelux icr's. Gelukkig blijken er toch wat meerTerminus schreef: ↑13 aug 2020, 09:49 Ik had begrepen dat:
ICNG 5 rijtuigen = 1 toilet
ICNG 8 rijtuigen = 2 toiletten
ICNG 8 rijtuigen Benelux = 3 toiletten
Maar ik vind het ook een slechte evolutie, volledig akkoord!
Hopelijk volgen ze de toiletten dan beter op dan in de ICR-rijtuigen. Laatste keer met de IC Eindhoven-Den Haag: 2 beschikbare toiletten op 9 rijtuigen. Ook in de Benelux is het vaak meerdere rijtuigen zoeken naar een toilet dat niet afgesloten is..
toiletten op de nieuwe stellen te zitten, dan Wikipedia laat uitschijnen.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Ik vraag me af: als er nu nieuwe treinstellen zijn besteld voor de Benelux dienst, zal de trein verbinding door getrokken worden richting Luxemburg?
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Daar is er geen markt voor.
Bovendien zou de stiptheid met zo’n verbinding een enorme ramp zijn vrees ik.
Bovendien zou de stiptheid met zo’n verbinding een enorme ramp zijn vrees ik.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
En zoals hier niet zo lang geleden al eens gezegd: je kunt niet van Brussel-Zuid naar Luxemburg zonder een enorme omweg te volgen. Zoiets zou alleen maar efficiënt kunnen door Noord, Centraal én Zuid over te slaan en dat is echt wel het kind met het badwater weggooien.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Eigenlijk is het al van in het begin een klucht... versta me niet verkeerd, hieronder enige uitleg:
De BeNeLux rijdt al van in de jaren '50, zelfs tot op vandaag enkel tussen Amsterdam en Brussel, nooit tot in Luxembourg. Misschien klonk 'de Amsterdammer' of 'de BeNeLux' net iets meer sexy dan de 'BeNe (zonder Lux)'?
Enerzijds jammer dat deze trein slechts 2 van de 3 hoofdsteden bedient, maar zoals al gezegd: een enorme lange treindienst, wat enkel rampzalige gevolgen zou hebben qua betrouwbaarheid/stiptheid. Dus eigenlijk goed dat de BeNeLux Luxembourg niet aandoet wegens bovenstaande redenen. Laat 'm maar mooi tussen Amsterdam en Brussel bollen, dat is al een behoorlijke treindienst...
De BeNeLux rijdt al van in de jaren '50, zelfs tot op vandaag enkel tussen Amsterdam en Brussel, nooit tot in Luxembourg. Misschien klonk 'de Amsterdammer' of 'de BeNeLux' net iets meer sexy dan de 'BeNe (zonder Lux)'?
Enerzijds jammer dat deze trein slechts 2 van de 3 hoofdsteden bedient, maar zoals al gezegd: een enorme lange treindienst, wat enkel rampzalige gevolgen zou hebben qua betrouwbaarheid/stiptheid. Dus eigenlijk goed dat de BeNeLux Luxembourg niet aandoet wegens bovenstaande redenen. Laat 'm maar mooi tussen Amsterdam en Brussel bollen, dat is al een behoorlijke treindienst...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Er bestond vroeger ook een internationale trein tussen Amsterdam en Luxemburg, maar die reisde via Maastricht en Luik. Sommigen kunnen ongetwijfeld dienstregelingen en wanneer die trein het laatste reed, maar het is al vele jaren terug.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
NMBS zal, volgens de huidige inzichten, overigens geen ICNG treinstellen bestellen. Wel zal NMBS op een andere manier bijdragen aan de treindienst, maar dat is allemaal nog niet formeel rond, dus daar kan ik helaas op dit moment nog niks over zeggen.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Hebben de materieelmannen iets tegen de Coradia? Dat ding rijdt ook in Frankrijk en Luxemburg.
Re: ICNG stellen voor inzet richting Brussel
Waarom zouden ze iets tegen de Coradia hebben? Omdat ze niet ook van die treinen gaan bestellen?
De reden dat NMBS geen treinen bestelt is omdat er niet meer treinen nodig voor het uitvoeren van het voorstel dat nu op tafel ligt. Sterker nog, een aantal van de bestelde ICNGB stellen zal wellicht verhuizen naar binnenlandse dienst omdat er minder ICNGB stellen nodig zijn voor de uitvoering met het huidige voorstel (en ik denk dat de knappe koppen op dit forum dan wel uit kunnen vogelen wat de reden daarvan is
).
Wel zal NMBS een andere bijdrage gaan leveren aan het materieelpark voor de treindienst tussen Brussel en Nederland.
Maar nogmaals, er is nog geen formele overeenkomst voor dit plan, dus alles kan veranderen en alles is dus onder een zeer groot voorbehoud. Ik schat zomaar in dat nadat het allemaal geformaliseerd is, er wel een persbericht naar buiten komt met de plannen, maar als dit doorgaat is het wel een grote verbetering wat mij betreft.
De reden dat NMBS geen treinen bestelt is omdat er niet meer treinen nodig voor het uitvoeren van het voorstel dat nu op tafel ligt. Sterker nog, een aantal van de bestelde ICNGB stellen zal wellicht verhuizen naar binnenlandse dienst omdat er minder ICNGB stellen nodig zijn voor de uitvoering met het huidige voorstel (en ik denk dat de knappe koppen op dit forum dan wel uit kunnen vogelen wat de reden daarvan is

Wel zal NMBS een andere bijdrage gaan leveren aan het materieelpark voor de treindienst tussen Brussel en Nederland.
Maar nogmaals, er is nog geen formele overeenkomst voor dit plan, dus alles kan veranderen en alles is dus onder een zeer groot voorbehoud. Ik schat zomaar in dat nadat het allemaal geformaliseerd is, er wel een persbericht naar buiten komt met de plannen, maar als dit doorgaat is het wel een grote verbetering wat mij betreft.
Laatst gewijzigd door Lynx op 15 aug 2020, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.