
Hello Belgium
Re: Hello Belgium
Voila, ook aangevraagd, maar blijkbaar werkt de site niet met elke internet browser 

-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Hello Belgium
[[afdwalend]]blijkbaar werkt de site niet met elke internet browser
Dat is me een dagelijkse ergernis. Er was een tijd dat van webdevelopers verlangd werd dat hun product ("deliverable") voldeed aan bepaalde minimumeisen, en aan bepaalde criteria die iedere browser moest kunnen waarmaken; vandaag is dat allemaal afgeschaft blijkbaar. In het kader van de zogezegde "vooruitgang", vermoedelijk. Bah!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Hello Belgium
Rond 13u werkte de site prima in Chrome. Nu niet meer. In Firefox, Opera en Edge hetzelfde probleem. Daar lijkt me toch iets meer aan de hand.
Groetjes,
Rian
Re: Hello Belgium
Ik denk niet dat het iets te maken heeft met de browser.
Volgens mij kan het systeem op dit moment de vele aanvragen niet aan.
Je hebt gezien wat er gebeurt bij Brantano als mensen iets (bijna) gratis krijgen.
Volgens mij kan het systeem op dit moment de vele aanvragen niet aan.
Je hebt gezien wat er gebeurt bij Brantano als mensen iets (bijna) gratis krijgen.
-
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
- Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)
Re: Hello Belgium
Werkte probleemloos (met Chrome) rond 16u en 22u30.
Maar waarom krijg je een railpass in het Frans wanneer je de aanvraag in het Engels doet ?
Maar waarom krijg je een railpass in het Frans wanneer je de aanvraag in het Engels doet ?

Re: Hello Belgium
Engels is geen officiële taal van de NMBS, ze kunnen dus geen Engelstalig biljet uitgeven.
Maar uiteindelijk maakt het niet veel uit, hoeveel mensen wonen er in België die geen Nederlands, Frans of Duits spreken?
Maar uiteindelijk maakt het niet veel uit, hoeveel mensen wonen er in België die geen Nederlands, Frans of Duits spreken?
Re: Hello Belgium
Maar dat was de vraag niet...
Ik heb geen idee waarom de NMBS voor de reizigers die liever in het Engels bediend worden, kiest dat ze Frans krijgen. Misschien doen ze dat bij de gewone ticketverkoop ook wel, alleen wordt het daar niet zo expliciet aangekondigd. Misschien ook hebben ze wel eens een enquête gehouden onder de reizigers en was toen de uitkomst dat de grootste groep reizigers die in het Engels bediend willen worden, uit de drie beschikbare talen, de voorkeur had voor Frans. Tot zover mijn speculaas.
Groetjes,
Rian
Re: Hello Belgium
Logica van de NMBS.
Daarom heet het ook een "Hello Belgium Railpass" en zijn alle nieuwe benamingen van ticketten in het Engels.
Re: Hello Belgium
Ik heb gisteravond het formulier ingevuld (Chrome), maar ik wacht nog altijd op de bevestigingsmail...
Re: Hello Belgium
Ik heb het gisteren voormiddag aangevraagd en ook nog geen bevestigingsmail ontvangen.
Re: Hello Belgium
Volgens de website krijg je een bevestigingsmail "binnen 72 uur na de behandeling van je aanvraag."
Re: Hello Belgium
Het werkt via het rijksregisternummer...
Dat heb ik wel (Belgische nationaliteit) maar woon net over de grens te Sluis. Zou men het daarheen opsturen?
Dat heb ik wel (Belgische nationaliteit) maar woon net over de grens te Sluis. Zou men het daarheen opsturen?