Hello Belgium

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hello Belgium

Bericht door Adler »

Davy schreef: 01 sep 2020, 11:55 Het werkt via het rijksregisternummer...
Dat heb ik wel (Belgische nationaliteit) maar woon net over de grens te Sluis. Zou men het daarheen opsturen?
In de voorwaarden staat:
Je HELLO BELGIUM RAILPASS, enkel verkrijgbaar op papier, zal je enkel per post opgestuurd worden naar je hoofdverblijfplaats die vermeld is in het nationaal register.
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Hello Belgium

Bericht door thejay »

Davy, in de voorwaarden staat duidelijk dat de pass enkel is voor INWONERS van België, dus vermoedelijk ga je er jammergenoeg geen krijgen...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hello Belgium

Bericht door Adler »

Er zijn al 500.000 aanvragen gedaan volgens VRTNWS.
rdv
Berichten: 1223
Lid geworden op: 06 jul 2012, 18:55

Re: Tournée nationale

Bericht door rdv »

rvdborgt schreef: 31 aug 2020, 18:12
FLV-FGSP schreef: 31 aug 2020, 13:51 Hier zonder problemen gelukt.
Bij mij rond 13u ook. Maar nu krijg op hello-belgium.be alleen een witte pagina te zien. Misschien is de website ondergedimensioneerd? Ik dacht dat de NMBS daar inmiddels wel ervaring mee had...

Groetjes,
Rian
Op Twitter geeft men toe dat de server het niet kan bolwerken. Zo een ingewikkeld formulier is het toch niet (geen opvraging in het Rijksregister of één of andere database, of toch niet zichtbaar). En men heeft een extra maand gehad om het te testen (oorspronkelijke lanceringsdatum was begin augustus als ik het goed voorheb).
thejay
Berichten: 448
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Tournée nationale

Bericht door thejay »

rdv schreef: 01 sep 2020, 12:57 Op Twitter geeft men toe dat de server het niet kan bolwerken. Zo een ingewikkeld formulier is het toch niet (geen opvraging in het Rijksregister of één of andere database, of toch niet zichtbaar). En men heeft een extra maand gehad om het te testen (oorspronkelijke lanceringsdatum was begin augustus als ik het goed voorheb).
Vraag me net af: had men niet beter de abonnementhouders -waarvan men de adressen al heeft- er gewoon één opgestuurd... dan had enkel maar de rest zich moeten aanmelden...
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Tournée nationale

Bericht door Adler »

rdv schreef: 01 sep 2020, 12:57
Op Twitter geeft men toe dat de server het niet kan bolwerken. Zo een ingewikkeld formulier is het toch niet (geen opvraging in het Rijksregister of één of andere database, of toch niet zichtbaar). En men heeft een extra maand gehad om het te testen (oorspronkelijke lanceringsdatum was begin augustus als ik het goed voorheb).
De telefoonlijn die wordt vermeld op de website is ook nutteloos.
Na het doorlopen van 5 menu's in 4 talen wordt men doorverbonden met een medewerker en krijgt men enkel een bezettoon te horen.
Maar ja, een gegeven paard mag men niet in de bek kijken zeker ?
stijn
Berichten: 303
Lid geworden op: 03 okt 2017, 08:27

Re: Hello Belgium

Bericht door stijn »

stijn schreef: 01 sep 2020, 09:03
Adler schreef: 01 sep 2020, 07:50 Ik heb het gisteren voormiddag aangevraagd en ook nog geen bevestigingsmail ontvangen.
Idem...
Ondertussen de bevestiging ontvangen!
trainlovertje
Berichten: 2325
Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
Locatie: Landen
Contacteer:

Re: Tournée nationale

Bericht door trainlovertje »

thejay schreef: 01 sep 2020, 13:25
rdv schreef: 01 sep 2020, 12:57 Op Twitter geeft men toe dat de server het niet kan bolwerken. Zo een ingewikkeld formulier is het toch niet (geen opvraging in het Rijksregister of één of andere database, of toch niet zichtbaar). En men heeft een extra maand gehad om het te testen (oorspronkelijke lanceringsdatum was begin augustus als ik het goed voorheb).
Vraag me net af: had men niet beter de abonnementhouders -waarvan men de adressen al heeft- er gewoon één opgestuurd... dan had enkel maar de rest zich moeten aanmelden...
Omdat elke aangevraagde pass geld kost aan de overheid, vermoed ik.
Trouwens, op de site geef je helemaal geen adres op, enkel een rijksregisternummer. Men beschikt dus over een database met alle adressen van personen die in België ingeschreven zijn. Men zou dan iedereen meteen een pass kunnen opsturen, zoals vroeger gebeurde als men 16 jaar werd, maar dat was waarschijnlijk te duur.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Tournée nationale

Bericht door Adler »

trainlovertje schreef: 01 sep 2020, 17:46 Men zou dan iedereen meteen een pass kunnen opsturen, zoals vroeger gebeurde als men 16 jaar werd, maar dat was waarschijnlijk te duur.
Dat was het oorspronkelijke voorstel van de regering maar werd afgewezen door de NMBS.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Hello Belgium

Bericht door dentheo »

thejay schreef: 01 sep 2020, 12:45 Davy, in de voorwaarden staat duidelijk dat de pass enkel is voor INWONERS van België, dus vermoedelijk ga je er jammergenoeg geen krijgen...
Er wonen hier nog een boel Nederbelgen die hebben GEEN Belgisch rijksregisternummer hoe moeten die dat doen ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Hello Belgium

Bericht door Steve »

Als je officieel in België woont en/of werkt, krijg je als buitenlander ook een rijksregisternummer en/of daarmee vergelijkbaar INSZ-nummer. Daarmee voldoe je dus aan de voorwaarde "Elke inwoner van België die is ingeschreven in het bevolkingsregister, het vreemdelingenregister of het protocolregister" zoals vermeld op de website. Het is met andere woorden de woonplaats en niet de nationaliteit die telt, en dat lijkt me wel zo logisch voor een actie als deze.
Davy
Berichten: 642
Lid geworden op: 29 okt 2015, 23:29

Re: Hello Belgium

Bericht door Davy »

Dan zit ik blijkbaar nog in een schemerzone, want ik werk namelijk wel nog in België...
4017-4018
Berichten: 588
Lid geworden op: 13 jul 2020, 21:28
Locatie: Antwerpen

Re: Hello Belgium

Bericht door 4017-4018 »

Mag men met deze tickets ook verbindingen zo als Moeskroen - Lille doen?
Ciao Ciao
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hello Belgium

Bericht door Adler »

4017-4018 schreef: 02 sep 2020, 17:18 Mag men met deze tickets ook verbindingen zo als Moeskroen - Lille doen?
Je PASS mag enkel gebruikt worden voor trajecten* in binnenverkeer*.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Hello Belgium

Bericht door rvdborgt »

4017-4018 schreef: 02 sep 2020, 17:18 Mag men met deze tickets ook verbindingen zo als Moeskroen - Lille doen?
Hoogstwaarschijnlijk is die pas geldig tot het laatste station voor de grens, zoals nu ook voor de andere passen.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie