Hello Belgium

Alles over reizigerstreinen in België.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Hello Belgium

Bericht door rvdborgt »

dentheo schreef: 02 sep 2020, 14:01
thejay schreef: 01 sep 2020, 12:45 Davy, in de voorwaarden staat duidelijk dat de pass enkel is voor INWONERS van België, dus vermoedelijk ga je er jammergenoeg geen krijgen...
Er wonen hier nog een boel Nederbelgen die hebben GEEN Belgisch rijksregisternummer hoe moeten die dat doen ?
Een rijksregisternummer is zo ongeveer het eerste wat je krijgt als je naar België verhuist.

Groetjes,
Rian
nighttrain
Berichten: 2542
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Hello Belgium

Bericht door nighttrain »

rvdborgt schreef: 02 sep 2020, 18:42
dentheo schreef: 02 sep 2020, 14:01
thejay schreef: 01 sep 2020, 12:45 Davy, in de voorwaarden staat duidelijk dat de pass enkel is voor INWONERS van België, dus vermoedelijk ga je er jammergenoeg geen krijgen...
Er wonen hier nog een boel Nederbelgen die hebben GEEN Belgisch rijksregisternummer hoe moeten die dat doen ?
Een rijksregisternummer is zo ongeveer het eerste wat je krijgt als je naar België verhuist.

Groetjes,
Rian
Elke inwoner van België die is ingeschreven in het bevolkingsregister, het vreemdelingenregister of het protocolregister. De aanvrager moet ouder zijn dan 12 jaar of deze leeftijd hebben bereikt vóór 31 maart 2021.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Hello Belgium

Bericht door overweg13 »

Zijn dat nu allemaal de klanten van Brantano die ook een gratis Railpass willen?
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hello Belgium

Bericht door Adler »

overweg13 schreef: 03 sep 2020, 13:44 Zijn dat nu allemaal de klanten van Brantano die ook een gratis Railpass willen?
Als men in België iets gratis geeft, dan wil iedereen het, of je er nu iets mee kan doen of niet.
Als men gratis kaarten voor de opera zou uitdelen dan zal ook iedereen er 1 willen.
Ik begrijp de NMBS eerlijk gezegd ook niet meer.
Eerst was men er radicaal tegen.
Daarna heeft men geprobeerd om het steeds weer uit te stellen.
Zelfs de huidige lanceerdatum heeft men nog geprobeerd enkele maanden uit te stellen, zonder succes blijkbaar.
En nu zie ik overal op internet reklames van de NMBS om het toch maar aan te vragen.
Wat is het nu ?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Hello Belgium

Bericht door Shrek »

De NMBS was niet zozeer tegen, maar wou het vooral niet in de zomer doen. Nu het schooljaar weer gestart is zijn er geen bezwaren meer.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Hello Belgium

Bericht door Adler »

Shrek schreef: 03 sep 2020, 14:25 De NMBS was niet zozeer tegen, maar wou het vooral niet in de zomer doen. Nu het schooljaar weer gestart is zijn er geen bezwaren meer.
Lees misschien eens alle berichten daaromtrent.
Onlangs heeft men zelfs nog de lanceerdatum willen uitstellen tot volgend jaar.
Men is er altijd tegen geweest omwille van de kosten en omdat men vreest dat het te druk gaat worden met de coronamaatregelen.
En nu maakt men er overal reklame voor.
Begrijpe wie kan.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Hello Belgium

Bericht door Shrek »

Adler schreef: 03 sep 2020, 14:31
Shrek schreef: 03 sep 2020, 14:25 De NMBS was niet zozeer tegen, maar wou het vooral niet in de zomer doen. Nu het schooljaar weer gestart is zijn er geen bezwaren meer.
Lees misschien eens alle berichten daaromtrent.
Onlangs heeft men zelfs nog de lanceerdatum willen uitstellen tot volgend jaar.
Men is er altijd tegen geweest omwille van de kosten en omdat men vreest dat het te druk gaat worden met de coronamaatregelen.
En nu maakt men er overal reklame voor.
Begrijpe wie kan.
Wat jij aanhaalt is toch nooit door de NMBS gecommuniceerd?
De officiële communicatie houdt in ieder geval steek: we doen het, maar pas na de zomer en buiten de spits
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Hello Belgium

Bericht door Terminus »

Shrek schreef: 03 sep 2020, 14:55
Adler schreef: 03 sep 2020, 14:31
Shrek schreef: 03 sep 2020, 14:25 De NMBS was niet zozeer tegen, maar wou het vooral niet in de zomer doen. Nu het schooljaar weer gestart is zijn er geen bezwaren meer.
Lees misschien eens alle berichten daaromtrent.
Onlangs heeft men zelfs nog de lanceerdatum willen uitstellen tot volgend jaar.
Men is er altijd tegen geweest omwille van de kosten en omdat men vreest dat het te druk gaat worden met de coronamaatregelen.
En nu maakt men er overal reklame voor.
Begrijpe wie kan.
Wat jij aanhaalt is toch nooit door de NMBS gecommuniceerd?
De officiële communicatie houdt in ieder geval steek: we doen het, maar pas na de zomer en buiten de spits
Je bent iets te lang in quarantaine geweest, Shrek ;) De CEO heeft zelf aan de alarmbel getrokken. "De NMBS wil een maatregel op zo’n grote schaal uitstellen tot er een meer gunstige periode voor de volksgezondheid aangebroken is."

Ik ben helemaal akkoord met Adler. In de standplaatsen heb ik weinig hoera-berichten gehoord. En bij de reclame hiervoor kan je je al helemaal vragen stellen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5259
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Hello Belgium

Bericht door overweg13 »

Dergelijke acties lopen altijd verkeerd af. Toen Filip en Mathilde trouwden (december 1999) vond de NMBS het ook nodig om goedkope of gratis biljetten - ik herinner het me niet meer - te verspreiden, die eigenaardig genoeg tot een eind in januari geldig waren. Ik weet nog dat we uit Gent terugkeerden na een namiddagfilm op de laatste zondag van de geldigheidsperiode, ergens half januari - dus ruim anderhalve maand na het huwelijk - en dat de trein in Gent nog bomvol zat van allerlei soorten toeristen die van de kust terugkwamen op een sombere winterdag. Vergeet dus dat je reizigers kunt spreiden, ze trekken vanzelf allemaal naar de kust als de treinreis gratis is, op die enkele spoorwegenthousiasten na die wel beter weten.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Hello Belgium

Bericht door Steve »

Hier zijn de passen vandaag al in de bus gevallen, drie dagen na de aanvraag dus, die op de eerste dag gebeurde. Buiten de kleine couac met de website (waar ik zelf overigens geen last van heb gehad) lijkt het dus wel gesmeerd te lopen.
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Hello Belgium

Bericht door rvdborgt »

Steve schreef: 03 sep 2020, 18:42 Hier zijn de passen vandaag al in de bus gevallen, drie dagen na de aanvraag dus, die op de eerste dag gebeurde. Buiten de kleine couac met de website (waar ik zelf overigens geen last van heb gehad) lijkt het dus wel gesmeerd te lopen.
Ik heb 1 aanvraag gedaan, op de ochtend van de 1e dag (toen de website nog werkte), en 1 mail ontvangen: "dat er al een aanvraag is ingediend voor een Hello Belgium Railpass voor dit rijksregisternummer".

Wordt vervolgd dus.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4313
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Hello Belgium

Bericht door rvdborgt »

rvdborgt schreef: 03 sep 2020, 22:32 Ik heb 1 aanvraag gedaan, op de ochtend van de 1e dag (toen de website nog werkte), en 1 mail ontvangen: "dat er al een aanvraag is ingediend voor een Hello Belgium Railpass voor dit rijksregisternummer".

Wordt vervolgd dus.
Inmiddels ben ik thuis aangekomen en vond ik in mijn brievenbus de Hello Belgium-pas...

Groetjes,
Rian
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Hello Belgium

Bericht door Shrek »


Terminus schreef:
Shrek schreef: 03 sep 2020, 14:55
Adler schreef: 03 sep 2020, 14:31 Lees misschien eens alle berichten daaromtrent.
Onlangs heeft men zelfs nog de lanceerdatum willen uitstellen tot volgend jaar.
Men is er altijd tegen geweest omwille van de kosten en omdat men vreest dat het te druk gaat worden met de coronamaatregelen.
En nu maakt men er overal reklame voor.
Begrijpe wie kan.
Wat jij aanhaalt is toch nooit door de NMBS gecommuniceerd?
De officiële communicatie houdt in ieder geval steek: we doen het, maar pas na de zomer en buiten de spits
Je bent iets te lang in quarantaine geweest, Shrek ;) De CEO heeft zelf aan de alarmbel getrokken. "De NMBS wil een maatregel op zo’n grote schaal uitstellen tot er een meer gunstige periode voor de volksgezondheid aangebroken is."

Ik ben helemaal akkoord met Adler. In de standplaatsen heb ik weinig hoera-berichten gehoord. En bij de reclame hiervoor kan je je al helemaal vragen stellen.
Oei je dat heb ik dan inderdaad gemist. Laten we vooral hopen dan dat het geen overrompelingen geeft.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Hello Belgium

Bericht door Terminus »

overweg13 schreef: 03 sep 2020, 17:35 Dergelijke acties lopen altijd verkeerd af. Toen Filip en Mathilde trouwden (december 1999) vond de NMBS het ook nodig om goedkope of gratis biljetten - ik herinner het me niet meer - te verspreiden, die eigenaardig genoeg tot een eind in januari geldig waren. Ik weet nog dat we uit Gent terugkeerden na een namiddagfilm op de laatste zondag van de geldigheidsperiode, ergens half januari - dus ruim anderhalve maand na het huwelijk - en dat de trein in Gent nog bomvol zat van allerlei soorten toeristen die van de kust terugkwamen op een sombere winterdag. Vergeet dus dat je reizigers kunt spreiden, ze trekken vanzelf allemaal naar de kust als de treinreis gratis is, op die enkele spoorwegenthousiasten na die wel beter weten.
Ik ben 99% zeker dat die gratis was, Vic. En ja, wij hebben die toen ook gebruikt... om naar Zeebrugge te gaan 8)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Hello Belgium

Bericht door Asterix »

Adler schreef: 03 sep 2020, 14:16 Als men in België iets gratis geeft, dan wil iedereen het, of je er nu iets mee kan doen of niet.
Als men gratis kaarten voor de opera zou uitdelen dan zal ook iedereen er 1 willen.
Ik begrijp de NMBS eerlijk gezegd ook niet meer.
Eerst was men er radicaal tegen.
Daarna heeft men geprobeerd om het steeds weer uit te stellen.
Zelfs de huidige lanceerdatum heeft men nog geprobeerd enkele maanden uit te stellen, zonder succes blijkbaar.
En nu zie ik overal op internet reklames van de NMBS om het toch maar aan te vragen.
Wat is het nu ?
Met zo een railpass kan je altijd iets doen. Een gratis uitstapje is immers toch altijd meegenomen? Al was het maar om eens een wandeling op het strand te gaan maken.

Nu er trouwens meer aandacht komt voor het welzijn (en de hysterie hopelijk dan ook wat gaat liggen) is dit een mooie geste naar de burger toe. De NMBS zat hier ongetwijfeld niet op te wachten (op wat zitten ze daar wel te wachten? Het liefste van al worden ze met rust gelaten) maar de broodheren hebben nu eenmaal zo beslist.
Plaats reactie