vraagje voor de treinbestuurders hier

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

yannickvw schreef:Maar tijdens, dat interview, aan wat voor vragen kan ik mij dan verwachten?
Toch eerder in de stijl van: je bent treinbestuurder en je komt dat tegen, wat doe je? En in welke situaties steken ze u dan?
een intervieuw dient niet om u het bloed van onder de nagels te halen, da dient om te weten wie ze voor zich hebben staan, persoonlijkheid, bezigheden intresses, al dan niet al enige kennis van de spoorweg, zo een dingen, solliciteren zoals een elk bedrijf da wel kan doen he
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Niet helemaal te vergelijken, maar toch genoeg gelijkenissen: bij de sollicitatie voor onderstationchef, vroegen ze waarom ik solliciteerde, en waarom ik een geschikte kandidaat zou zijn. Er was bovendien een infovergadering, waaruit ze even polsten hoe goed we hadden opgelet :lol: .
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Bericht door yannickvw »

Allé vandaag brief in de bus. 13/20...Kan beter maar is goed genoeg he. Nummer 37 van de Nederlandstalige. Speelt die nummering een rol? En zouden ze ineens een 40-tal nieuwelingen kunnen opleiden? Of bv. eerst de eerste 20, dan de volgende 20?
bingske

Bericht door bingske »

jihaaaaaaaaaa !!!

vandaag ook brief gekregen met uitslag openbare proef: 16/20 en dertiende gerangschikt.

voor rangeerder had ik reeds een uitslag gekregen en heb ik ook de medische proeven al gedaan en... was geslaagd :lol:

weet er iemand of ik nu dezelfde medische tests nog eens ga moeten doen voor bestuurder?
zogauw ik de uitnodiging hiervoor ontvang misschien toch maar eerst eens bellen. kwestrie van elkaars tijd niet te zitten verdoen hé...
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

bingske schreef:jihaaaaaaaaaa !!!

vandaag ook brief gekregen met uitslag openbare proef: 16/20 en dertiende gerangschikt.

voor rangeerder had ik reeds een uitslag gekregen en heb ik ook de medische proeven al gedaan en... was geslaagd :lol:

weet er iemand of ik nu dezelfde medische tests nog eens ga moeten doen voor bestuurder?
zogauw ik de uitnodiging hiervoor ontvang misschien toch maar eerst eens bellen. kwestrie van elkaars tijd niet te zitten verdoen hé...
Medische proeven voor bestuurder zullen wel zwaarder zijn dan die voor rangeerder dus denk wel dat je nog eens terug mag/moet..
polle

Bericht door polle »

Hi,
vandaag bericht gekregen dat ik mag beginnen als tb in TCT Gent , betekend dit dat ik ook na de opleiging in Gent kan blijven of kunnen ze me dan nog naar Antwerpen of zo Sturen?
TBbart

Bericht door TBbart »

wss ga je derachter naar Antwerpen, maar bij de spoorweg weet je nooit , dat zul je nog wel ervaren tijdens je opleiding :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

polle schreef:Hi,
vandaag bericht gekregen dat ik mag beginnen als tb in TCT Gent , betekend dit dat ik ook na de opleiging in Gent kan blijven of kunnen ze me dan nog naar Antwerpen of zo Sturen?
vermoedelijk zal je les krijgen in gent wegens plaatsgebrek (te veel klassen dus) in antwerpen, wat wel kan is da je verplicht praktijk zal moeten volgen in antwerpen, in brussel zuid hebben wij ook op die manier een klas zitten
polle

Bericht door polle »

Bedankt,
dit is eigelijk m'n tweede oproeping ,de eerste (voor antwerpen)weigerde ik nadat ik een bezoekje bracht aan tct anwerpen en dat toch net iets te ver bleek (120km enkel).
Ben dus een beetje bang dat ze me er toch nog heen sturen en dan spijt krijg dat ik m'n huidige job opgegeven heb.
Groeten.
Wes

Bericht door Wes »

idem hier, dn 13e november verwacht in TCT Gent. Hopelijk blijft het Gent want Antwerpen is een ferme afstand 8)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

het probleem is dat er in antwerpen nog andere mensen zitten die ook naar die plaatsen willen en die verwachten van jullie dat je achteraan gaat aanschuiven gelijk het zou horen, wat logisch is, die mensen hebben niet gevraagd om gestraft te worden en in antwerpen te blijven ten voordele van jullie. als je naar antwerpen zal moeten is de kans klein da je er lang zal zitten aangezien er nog een massa bestuurders op pensioen gaan
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Dat is niet alleen logisch Steven, het is ook reglementair bepaald.(ARPS bundel 550, artikel 14 en 15) Eens je geslaagd bent voor de opleiding van treinbestuurder, wordt uw overplaatsingsaanvraag gerangschikt op basis van uw datum van ranginneming. Die datum krijg je pas als je geslaagd bent.
Ik wil hier niemand zijn motivatie afnemen, maar nieuwe bestuurders zullen eerst naar Antwerpen moeten pendelen. Het is beter dat jullie dat goed weten zodat je achteraf niet ontgoocheld worden. Voor de duur van de opleiding kun je elders twerkgesteld worden. Maar zoals Steven terecht opmerkt, het zal niet al te lang duren gezien het groot aantal pensioneringen... Hoe lang precies, dat kan niemand precies zeggen denk ik...
TBbart

Bericht door TBbart »

hm, alleszinds geen 20 jaar zoals het vroeger was :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Miljaarde schreef:Dat is niet alleen logisch Steven, het is ook reglementair bepaald.(ARPS bundel 550, artikel 14 en 15) Eens je geslaagd bent voor de opleiding van treinbestuurder, wordt uw overplaatsingsaanvraag gerangschikt op basis van uw datum van ranginneming. Die datum krijg je pas als je geslaagd bent.
Ik wil hier niemand zijn motivatie afnemen, maar nieuwe bestuurders zullen eerst naar Antwerpen moeten pendelen. Het is beter dat jullie dat goed weten zodat je achteraf niet ontgoocheld worden. Voor de duur van de opleiding kun je elders twerkgesteld worden. Maar zoals Steven terecht opmerkt, het zal niet al te lang duren gezien het groot aantal pensioneringen... Hoe lang precies, dat kan niemand precies zeggen denk ik...
ik wil hier effe opmerken da er uitzonderingen bestaan (doch zeldzaam). ge weet wa ze zeggen he, uitzonderingen bevestigen de regel
TBbart

Bericht door TBbart »

bij de spoorweg weet je ook nooit hé, je moet ook rekenen... als je bij de eerste klassen zit die beginnen dat al diegene die achter u komen eerst ook naar Antwerpen komen en aangezien er zeer veel nieuwe op komst zijn zulde dus ook rap doorgeschoven en op u plaats terechtkomen. Zo zaken kan je nooit op voorhand inschatten...
Plaats reactie