Dit zijn volgens mij de enige nog resterende palen uit 1935, dus liefhebbers van oude bovenleiding haast u om nog wat fotos te maken
oude bovenleidingspalen
oude bovenleidingspalen
ik passerde daarstraks langs tussen schaarbeek en buda en ik zag dat ze de laatste oude bovenleidingspalen op L25 aan het vervangen zijn.
Dit zijn volgens mij de enige nog resterende palen uit 1935, dus liefhebbers van oude bovenleiding haast u om nog wat fotos te maken
Dit zijn volgens mij de enige nog resterende palen uit 1935, dus liefhebbers van oude bovenleiding haast u om nog wat fotos te maken
Re: oude bovenleidingspalen
ge moet al wel verdragen da de nieuwe er al bij op uwe foto zullen staanShrek schreef:ik passerde daarstraks langs tussen schaarbeek en buda en ik zag dat ze de laatste oude bovenleidingspalen op L25 aan het vervangen zijn.
Dit zijn volgens mij de enige nog resterende palen uit 1935, dus liefhebbers van oude bovenleiding haast u om nog wat fotos te maken
-
paljas
Re: oude bovenleidingspalen
En voor deze werken hebben ze hun beste toezichter aangesteld.. IKKE!!Shrek schreef:ik passerde daarstraks langs tussen schaarbeek en buda en ik zag dat ze de laatste oude bovenleidingspalen op L25 aan het vervangen zijn.
Dit zijn volgens mij de enige nog resterende palen uit 1935, dus liefhebbers van oude bovenleiding haast u om nog wat fotos te maken
Deze week was ik in verlof, maar ik vermoed dat ze ondertussen aan kp 6.000 zullen zitten van spB. Vorige week vrijdag waren ze gestopt aan p5/30 en met 4 palen/nacht gemiddeld zouden ze daar toch al moeten zijn. 1 nacht is +/-4u werken.
Maar als ik me niet vergis zijn dit niet de originele palen want ik dacht dat de eerste palen van hout waren.
En zoveel haast moet er nu ook niet zijn want de werken duren nog minimum 3 maand.
-
paljas
We hebben zelfs nog enkele houten palen liggen in het magazijn en dit in gevallen van grote averijen. Maar in de meeste gevallen wordt er een baantrein van Amec-Spie ofzo opgevorderd omdat die in het bezit zijn van betontreinen met alle nodige logistiek om dit sneller en minder omslachtig op te lossen.Steven schreef:bij mijn weten is in belgie enkel gebruik gemaakt van houten palen in functie van telegraaflijnen en telefoonlijnen
-
Trainspotterke
-
paljas
Ik denk dat de meeste palen nu nog rechtgehouden worden doordat ze aan de bovenleiding bevestigd zijn...Trainspotterke schreef:Mijn vraag is nu: waarom moeten die palen vervangen worden?Kunnen ze binnen een aantal jaar aan metaalmoeheid in mekaar vallen, of zo?
Bij sommige palen is de dikte van het vlees nog minder dan de helft. Het is echt wel geen overbodige luxe om deze nu te vervangen.
idd die palen hebben hun beste jaren dienst gehad en hebben recht op pensioenpaljas schreef:Ik denk dat de meeste palen nu nog rechtgehouden worden doordat ze aan de bovenleiding bevestigd zijn...Trainspotterke schreef:Mijn vraag is nu: waarom moeten die palen vervangen worden?Kunnen ze binnen een aantal jaar aan metaalmoeheid in mekaar vallen, of zo?
![]()
Bij sommige palen is de dikte van het vlees nog minder dan de helft. Het is echt wel geen overbodige luxe om deze nu te vervangen.