vraagje voor de treinbestuurders hier

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
tonicorsari

Bericht door tonicorsari »

Miljaarde schreef:Dat is niet alleen logisch Steven, het is ook reglementair bepaald.(ARPS bundel 550, artikel 14 en 15) Eens je geslaagd bent voor de opleiding van treinbestuurder, wordt uw overplaatsingsaanvraag gerangschikt op basis van uw datum van ranginneming. Die datum krijg je pas als je geslaagd bent.
Ik wil hier niemand zijn motivatie afnemen, maar nieuwe bestuurders zullen eerst naar Antwerpen moeten pendelen. Het is beter dat jullie dat goed weten zodat je achteraf niet ontgoocheld worden. Voor de duur van de opleiding kun je elders twerkgesteld worden. Maar zoals Steven terecht opmerkt, het zal niet al te lang duren gezien het groot aantal pensioneringen... Hoe lang precies, dat kan niemand precies zeggen denk ik...
Alsik er volgend jaar aan begin val ik er dan net buiten ?
TBbart

Bericht door TBbart »

absoluut niet, in de volgende 10 jaar gaan veel mensen op pensioen,
daarna zal het weer stil vallen omdat er dan geen aanwervingen meer geweest zijn :roll:

PS. ik begin normaal ook volgend jaar in Juli, :wink:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

TBbart schreef:absoluut niet, in de volgende 10 jaar gaan veel mensen op pensioen,
Het is ook al te zien welke depot je aanvraagt hé.
Gent bv is een depot, die door zeer veel collega's in Antwerpen wordt aangevraagd. Er zitten al collega's 3 tot 4 jaar op depot Gent te wachten, en ze staan nog op de 20ste plaats.
Oudenaarde is bv een depot waar je zo goed als onmiddelijk naar toe mag gaan...
Veel hangt dus af van waar je woont.
Je kan ook meerdere depot's aanvragen, maar indien die ondere dezelfde tct vallen, en je tekent daar, zit je er 4 jaar vast.

Bv je woont in Gent, en je hebt Gent-Oudenaarde-Brugge gevraagd.
Na enkele maanden mag je naar Oudenaarde vertrekken, en ze laten daar je P6 tekenen (overplaatsingsbevel), dan zit je 4 jaar vast in Oudenaarde alvorens je naar Gent mag. (is dezelfde tct)
Stel je mag ipv naar Oudenaarde naar Brugge, dan zit je daar geen 4 jaar vast, omdat Brugge tot een andere tct behoord dan Gent.
Het zit raar in elkaar, maar dat is nu zo hé :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die 4 jaar is geldig voor de depot van eerste keuze :-) dus voor de depot die bovenaan uw lijst van voorkeur staat.
anders zijn het gewoon doorschuifdepots (uw 2-3-4de keuze)
Miljaarde

Bericht door Miljaarde »

Steven schreef:die 4 jaar is geldig voor de depot van eerste keuze :-) dus voor de depot die bovenaan uw lijst van voorkeur staat.
anders zijn het gewoon doorschuifdepots (uw 2-3-4de keuze)
Ach zo, dat wist ik dus niet. Ben je daar 100 procent zeker van Steven?

Enfin ja, het meeste van wat je hier lult :D op het forum houdt wel steek hoor, maar ja, u kent de nmbs he? Mist spuien en daardoor mensen in de waan laten...
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Steven schreef:die 4 jaar is geldig voor de depot van eerste keuze :-) dus voor de depot die bovenaan uw lijst van voorkeur staat.
anders zijn het gewoon doorschuifdepots (uw 2-3-4de keuze)
ah, mij hebben ze het altijd anders vertelt....
Maar ik ga er niet over discussiëren.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bart schreef:
Steven schreef:die 4 jaar is geldig voor de depot van eerste keuze :-) dus voor de depot die bovenaan uw lijst van voorkeur staat.
anders zijn het gewoon doorschuifdepots (uw 2-3-4de keuze)
ah, mij hebben ze het altijd anders vertelt....
Maar ik ga er niet over discussiëren.
anders heeft het geen zin meerdere keuzes mogen op te geven, zo geraak je nooit in uw depot van bestemming en zou iedereen op slag maar 1 keuze geven, dit is trouwens de reden dan er sommige mensen van antwerpen via brussel in gent of zo willen geraken, die sommige waren dan ineens tevreden van brussel en hebben de rest van hun overplaatsingsaanvraag ingetrokken.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Steven je hebt gelijk ze.
Ben het gisteren bij bureau personeel gaan vragen in Antwerpen, en daar wisten ze mij hetzelfde te vertellen als jij.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Bart schreef:Steven je hebt gelijk ze.
Ben het gisteren bij bureau personeel gaan vragen in Antwerpen, en daar wisten ze mij hetzelfde te vertellen als jij.
tja in ander geval moest ik een aantal vakbondsmensen onder hun voeten geven da ze mij slechte info geven :lol: :lol:
chrisds

Bericht door chrisds »

Nieuw vraagje. Ben van Mechelen en heb me ingeschreven voor treinbestuurder in Antwerpen (proeven al achter de rug).
Ik heb geen rijbewijs, dus dit schept waarschijnlijk wel problemen met shiften. Als ik vb om 3:00 moet beginnen kan ik nogaltijd de laatste trein nemen, en vroeger aankomen. Maar om 6:00... hm.
Hebben jullie wat meer info ivm shifturen buiten de gewone?
En is Antwerpen noord ver van Antwerpen centraal (vb met fiets of te voet)?
Tommyken

Bericht door Tommyken »

chrisds schreef:Nieuw vraagje. Ben van Mechelen en heb me ingeschreven voor treinbestuurder in Antwerpen (proeven al achter de rug).
Ik heb geen rijbewijs, dus dit schept waarschijnlijk wel problemen met shiften. Als ik vb om 3:00 moet beginnen kan ik nogaltijd de laatste trein nemen, en vroeger aankomen. Maar om 6:00... hm.
Hebben jullie wat meer info ivm shifturen buiten de gewone?
En is Antwerpen noord ver van Antwerpen centraal (vb met fiets of te voet)?
Het is wel een eindje hoor. Maar wij kunnen met het taxibusje vanaf 6u tot 23u van en naar het noord geraken door dat je de L trein naar Essen-Roosendaal neemt. Voor de rest hebben we nog 'den blok' dat met de schifturen rijd. Personeelstrein van Berchem naar gans de dok. Voor de rest is het inderdaad niets ter beschikking.
tonicorsari

Bericht door tonicorsari »

Waar kan ik een overzicht vinden van welke stelplaatsen voor treinbestuurders bestaan in België ? en welke dinesten deze uitvoeren ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

alle stelplaatsen en alle diensten? denk niet dat er reeds dergelijk overzicht bestaat
Mister_Q

Bericht door Mister_Q »

Gisteren een infovergadering van de ACOD voor treinbestuurders in Roeselare gehad.

Vanmorgen opgestaan met nog steeds een aantal onduidelijkheden. Vragen waar zij geen antwoord op wisten.

Het volgende: Is er in de opleiding voor TB in de zomerperiode een verlofperiode voorzien van 3 weken? Vanaf eind juni tot half augustus bv.
In het leerplan dat halfweg 2005 is opgesteld was er daar sprake van. Nu zou er af en toe les zijn in de vakantieperiode.
Nu, in Oktober op de infovergadering voor TB's (allereerste keer in Frankrijkstraat), beloofden ze plechtig zwart op wit dat we vakantie zouden hebben in de zomer.

Ik heb dus mijn reis geboekt, dus ik ga er ook vanuit dat deze kan doorgaan. Bestaan er oplossingen in zo'n geval? Kan iemand mij meer duidelijkheid geven?
nicken

Bericht door nicken »

Mister_Q schreef:Gisteren een infovergadering van de ACOD voor treinbestuurders in Roeselare gehad.

Vanmorgen opgestaan met nog steeds een aantal onduidelijkheden. Vragen waar zij geen antwoord op wisten.

Het volgende: Is er in de opleiding voor TB in de zomerperiode een verlofperiode voorzien van 3 weken? Vanaf eind juni tot half augustus bv.
In het leerplan dat halfweg 2005 is opgesteld was er daar sprake van. Nu zou er af en toe les zijn in de vakantieperiode.
Nu, in Oktober op de infovergadering voor TB's (allereerste keer in Frankrijkstraat), beloofden ze plechtig zwart op wit dat we vakantie zouden hebben in de zomer.

Ik heb dus mijn reis geboekt, dus ik ga er ook vanuit dat deze kan doorgaan. Bestaan er oplossingen in zo'n geval? Kan iemand mij meer duidelijkheid geven?
ken maar 1 oplossing voor zo'n gevallen = annulatieverzekering
Plaats reactie