Nieuwe motorstellen / M7
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Nieuwe motorstellen / M7
We zitten hier niet meer echt in het juiste topic, maar:
7001 => 8953
7002 => 8723
7724 => 8001
7955 => 8002
Dit gaat over de rijtuigen voor alle duidelijkheid.
7001 => 8953
7002 => 8723
7724 => 8001
7955 => 8002
Dit gaat over de rijtuigen voor alle duidelijkheid.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ha, ge weet het! :)We zitten hier niet meer echt in het juiste topic
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Vandaag P7401 met 5 M7 (3x B waarvan 2 met afgesloten deuren en één met affiches “testrijtuig”, 2x AB) en 3 M4
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Die drukknoppen zijn geen goed idee. Hoe krijgen we die deuren open als ze stuk gaan? Waarom geen eenvoudige deurklink zoals in de M6, die kan je tenminste makkelijk opentrekken.Steve schreef: ↑13 jan 2020, 10:36 Allereerste observaties:
- Grote en goed zichtbare knoppen met groene leds voor alle deuren: buitendeur (een grote groene en rode knop), binnendeur (grote groene knop naast de deur) en deur tussen de rijtuigen. Duidelijk verschil met de M6, waar je klassieke knoppen hebt voor de buitendeuren, de hendel voor de binnendeuren en enkel voor de tussendeuren een kleine led-drukknop.
- Diezelfde knoppen gaven ook wat verwarring: niet iedereen begreep dat er op een knop geduwd moest worden om de binnendeuren te openen (temeer daar hij naast de deur staat) en sommige knoppen voor binnendeuren staan ook vlak naast die voor de buitendeuren, die er sterk op lijken maar wat groter zijn. Wellicht een kwestie van gewenning.
Ik merk ook een pieptoon in plaats van het traditionele geluid bij de sluiting van de buitendeuren. Wat is de reden hiervan?
Laatst gewijzigd door TimJ36 op 05 jan 2021, 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Die hendels waar je aan trekt belasten dan wel de aandrijving van die deur. Ik denk dat ze daarom liever knoppen plaatsen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Nieuwe regels voor de mindervalide personen dacht ik. Daarom zijn ook alle deurbedieningen verlichte drukknoppen en is er ook een visueel signaal bij sluiten van de deuren.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Ik heb al veel mensen uit ongeduld weten sleuren aan die hendels, op die manier is al menig deur gesneuveld.
Als er hendels zijn zullen ze gebruikt worden, dus ze weglaten is de beste oplossing.
Als een deur stuk is kan de TBG ze volgens mij wel open laten staan, maar deuren zonder hendels zullen veel minder vaak stuk zijn

Re: Nieuwe motorstellen / M7
Zoals bij M6M5 kan de TBG inderdaad de afzonderingsknop draaien zodoende de binnendeur open blijft.Shrek schreef: ↑05 jan 2021, 19:51Ik heb al veel mensen uit ongeduld weten sleuren aan die hendels, op die manier is al menig deur gesneuveld.
Als er hendels zijn zullen ze gebruikt worden, dus ze weglaten is de beste oplossing.
Als een deur stuk is kan de TBG ze volgens mij wel open laten staan, maar deuren zonder hendels zullen veel minder vaak stuk zijn![]()
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Het lukt mij wel telkens om die kapotte (openstaande) deuren van de M6 dicht te trekken. Of bedoel je de deuren tussen de rijtuigen in?
Ik heb toch wel de indruk dat er meer deuren stuk gaan in een M6 dan in een I11 of AM96. En dan vind ik het handig om die deuren op een makkelijke manier open te kunnen doen. Misschien was het wel handig geweest een handvat in de deur aan te brengen zodat je in noodsituaties de deur altijd makkelijk open krijgt.Shrek schreef: ↑05 jan 2021, 19:51 Ik heb al veel mensen uit ongeduld weten sleuren aan die hendels, op die manier is al menig deur gesneuveld.
Als er hendels zijn zullen ze gebruikt worden, dus ze weglaten is de beste oplossing.
Als een deur stuk is kan de TBG ze volgens mij wel open laten staan, maar deuren zonder hendels zullen veel minder vaak stuk zijn![]()
Re: Nieuwe motorstellen / M7
inderdaad een gemotoriseerde deur manueel willen bedienen zonder dat de motor losgekoppeld is brengt meer schade toe dan je denkt. Je kan het volledige systeem ontregelen of een deel van het mechanisme tussen motor en deur beschadigen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Wat vind t de veiligheidsdienst daarvan ?
Hebben die binnendeuren ook een "noodopening" bij calamiteiten, die werkt zonder spanning ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Pieptonen bij het openen en sluiten van een deur zijn inderdaad een recente eis, vastgelegd in Europese specificaties. Je zult dit bij al het nieuwe materieel gaan horen.
Re: Nieuwe motorstellen / M7
Bij ons op het bedrijf moet elke elektrisch bedienbare deur, bij brand en/of elektriciteitsuitval met de hand geopend kunnen worden.
Eventueel heel deur doordrukken...bv. de lichtere automatische deuren aan winkels enzo.
Eventueel heel deur doordrukken...bv. de lichtere automatische deuren aan winkels enzo.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide