Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
-
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 09 sep 2015, 11:06
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Volgens de presentatie van het vervoersplan 2020-2023 zou dat inderdaad vanaf december 2021 in voege moeten gaan.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Kortom, ze zouden over een paar maanden misschien al kunnen beginnen met elektrisch rijden vanuit depot Antwerpen? Of willen ze alles samen invoeren?
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Er zullen al wel testritten en opleidingsritten gebeuren, maar materieelomlopen worden doorgaans pas met de wisseling aangepast.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
De uitzondering zal wel zijn bij defect materiaal van de moment dat ze electrisch kunnen/mogen rijden als vervangingsmateriaal. Maar zoals Shrek hier aangeef zal de omwisseling gebeuren in Juni/December.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Nieuwsgierig wat we vanaf juni op Antwerpen-Mol-Hamont te zien gaan krijgen qua elektrisch materieel. Ik heb al varkenssnuiten gehoord al of niet met klassiekjes (2-tjes), ook break. Is er eigenlijk al een definitieve beslissing genomen...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Of misschien een nog betere vraag: gaan alle diensten al elektrisch rijden of zouden er nog enkele met MW41 overblijven in de nieuwe dienstregeling?
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Dat is toch de bedoeling, ja, volledig elektrisch...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Ik kan me goed voorstellen dat men het electrische tractiemateriaal druppelsgewijs gaat laten instromen, precies zoals met de M7 gebeurt. Pas als de laatste MW41 eruit is zal men de dienstregeling kunnen aanpassen om optimaal gebruik te maken van de betere performantie (snelheid plus acceleratie). Dat zou best wel eens een jaartje kunnen duren, of zelfs meerdere.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Deze aanpassing doet men zelden druppelgewijs, de omloopgrafiek van rollend materieel moet aangepast worden. Dit vergt een degelijke planning zodat het materieel op het gewenste moment aan de werkplaats is. Bij nieuw materieel blijft het oude materieel meestal beschikbaar als reserve om in te vallen.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Dan zijn het geen verschillende omlopen vanuit Mol en Antwerpen, neem ik aan?
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Ik denk dat dit de eerste keer in de geschiedenis van de elektrificaties zou zijn. Het gaat hier immers niet om nieuw materieel maar om materieel dat zich al bewezen heeft: men kan ervan uitgaan dat problemen uitblijven. In de voorbije 20 jaar is bij elke elektrificatie voluit voor bestaand elektrisch materieel gegaan.jan_olieslagers schreef: ↑20 mar 2021, 18:41 Ik kan me goed voorstellen dat men het electrische tractiemateriaal druppelsgewijs gaat laten instromen, precies zoals met de M7 gebeurt. Pas als de laatste MW41 eruit is zal men de dienstregeling kunnen aanpassen om optimaal gebruik te maken van de betere performantie (snelheid plus acceleratie). Dat zou best wel eens een jaartje kunnen duren, of zelfs meerdere.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Je hoeft niet ver te zoeken: de stoptrein Antwerpen - Mol ging eind 2015 ook van de ene dag op de andere 100% over op elektrisch materieel. MW41 heeft daar bij mijn weten (bijna) nooit meer op gereden sindsdien, toch zeker niet planmatig. Binnen het elektrische materieel was er daarentegen variatie: buiten de gebruikelijke MS08 is er al zeker een klassiekje korte tijd actief geweest en mogelijk ook ander materieel.
Re: Electrificatie Mol-Hamont
Tot in Mol heeft er in de voorbije jaren buiten de Desiro op de S-dienst enkele keren als kennismakingsritten een klassiekje, varkenssnuit als een break gereden. Een Sprinter of Deense neus zijn in Mol nog niet gespot...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Electrificatie Mol-Hamont
In de werkplaats van Hasselt worden MW41, breaks, MS96 en M6 onderhouden. De MW41 die wegvallen zouden misschien vervangen worden door M7 maar wanneer komen die op de Gent-Tongeren?