Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
IC 3414 (Binche - Turnhout) rijdt vandaag met 2x MR75 i.p.v. M4 + HLE 27. Eén van de stellen is nog niet gemoderniseerd.
Re: Ongewone samenstelling.
Gisteren zag ik rond 11h05 ter hoogte van Jabbeke 4xAM08 richting Oostende rijden.
Heb 2 maal omgekeken om te kijken of het er wel echt 4 waren.
Was dit de extra trein vanuit Leuven?
Heb 2 maal omgekeken om te kijken of het er wel echt 4 waren.
Was dit de extra trein vanuit Leuven?
Re: Ongewone samenstelling.
Inderdaad, een van de extra treinen tussen Leuven en Oostende reed gisteren met 4 desiro's, net zoals dat in de weken daarvoor al gebeurde trouwens.
Re: Ongewone samenstelling.
Mooie uitbreiding. 6I10B - 2 I11A - 2xI11B - 1I6A en 2xT18 ipv 2 desiro's.
E1812 - E1835 - E1816 - E1839 reden met die samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Dat denk ik niet. Denk eerder dat dit uit voorzorg was gedaan.
Re: Ongewone samenstelling.
Wel een defenitieve aanpassing op de ic01. Alle rammen rijden nu zonder i11 eerste klasse, dus eerste klasse nog enkel in de M7. Elke ram heeft 4m7 waarvan 2 met 1e klasse. Tussen de M7 en I11 bevindt zich nu een i10 rijtuig waarvan er aan beide kanten zetels uitgehaald zijn en er plaats is om fietsen te stallen. Deze relatie had echt plaats voor fietsen nodig dus lijkt me een zeer goede ingreep.
Re: Ongewone samenstelling.
E4505/E4530 reed vandaag met stel 843, ipv de gebruikelijke 27, 6x M4, 2x M6
Re: Ongewone samenstelling.
Goeie zet, de toevoeging van die I10 met extra fietsenplaatsen in het midden van de trein (op voorwaarde dat de steeds heterogene samenstelling niet te veel technische problemen geeft)CursorX schreef: ↑26 apr 2021, 15:47 Wel een defenitieve aanpassing op de ic01. Alle rammen rijden nu zonder i11 eerste klasse, dus eerste klasse nog enkel in de M7. Elke ram heeft 4m7 waarvan 2 met 1e klasse. Tussen de M7 en I11 bevindt zich nu een i10 rijtuig waarvan er aan beide kanten zetels uitgehaald zijn en er plaats is om fietsen te stallen. Deze relatie had echt plaats voor fietsen nodig dus lijkt me een zeer goede ingreep.
Voor eersteklassereizigers is het wel jammer dat er niet consequent wordt omgesprongen met het toevoegen van de M7AB-rijtuigen. Sommige samenstellingen hebben er maar 1tje, andere dan weer 3...
Re: Ongewone samenstelling.
Een blijkbaar voorziene wijziging sinds de periode na de paasvakantie:
E7088 (SInt-Niklaas - Leuven), E8387 (Leuven-Dendermonde) en E8397 (Mechelen - Sint-Niklaas) rijden vanaf nu met een 1 MR75 i.v.p. 2 sprinters.
Vandaag trouwens met de niet-gemoderniseerde 835
(Gezien Shrek zo'n "fan" is van dit materieel, en het nu bijna voor zijn deur passeert, zouden we er de "Shrek-expressen" van kunnen maken
)
E7088 (SInt-Niklaas - Leuven), E8387 (Leuven-Dendermonde) en E8397 (Mechelen - Sint-Niklaas) rijden vanaf nu met een 1 MR75 i.v.p. 2 sprinters.
Vandaag trouwens met de niet-gemoderniseerde 835
(Gezien Shrek zo'n "fan" is van dit materieel, en het nu bijna voor zijn deur passeert, zouden we er de "Shrek-expressen" van kunnen maken

Re: Ongewone samenstelling.
En ik dacht net dat we van die rammelbakken verlost warenTerminus schreef: ↑28 apr 2021, 10:24 Een blijkbaar voorziene wijziging sinds de periode na de paasvakantie:
E7088 (SInt-Niklaas - Leuven), E8387 (Leuven-Dendermonde) en E8397 (Mechelen - Sint-Niklaas) rijden vanaf nu met een 1 MR75 i.v.p. 2 sprinters.
Vandaag trouwens met de niet-gemoderniseerde 835
(Gezien Shrek zo'n "fan" is van dit materieel, en het nu bijna voor zijn deur passeert, zouden we er de "Shrek-expressen" van kunnen maken)

Re: Ongewone samenstelling.
Ik dacht dat er ondertussen overal consequent 2 inzaten (ja ze hebben zich eens beziggehouden met puzzelen met die samenstellingen). Maar ik durf het geen 100% zeker zeggen, zal het eens in het oog houden de komende dagen.Terminus schreef: ↑28 apr 2021, 10:18Voor eersteklassereizigers is het wel jammer dat er niet consequent wordt omgesprongen met het toevoegen van de M7AB-rijtuigen. Sommige samenstellingen hebben er maar 1tje, andere dan weer 3...CursorX schreef: ↑26 apr 2021, 15:47 Wel een defenitieve aanpassing op de ic01. Alle rammen rijden nu zonder i11 eerste klasse, dus eerste klasse nog enkel in de M7. Elke ram heeft 4m7 waarvan 2 met 1e klasse. Tussen de M7 en I11 bevindt zich nu een i10 rijtuig waarvan er aan beide kanten zetels uitgehaald zijn en er plaats is om fietsen te stallen. Deze relatie had echt plaats voor fietsen nodig dus lijkt me een zeer goede ingreep.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Ongewone samenstelling.
Toen ik afgelopen zaterdag ik Kortrijk de IC van 13:58 naar Gent nam, bestond die zowaar uit... Desiro!
Was dit iets eenmaligs, of zal het in de toekomst vaker voorvallen? Het heeft met tijdelijke omstandigheden te maken?

Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.