TimJ36 schreef: ↑01 jun 2021, 00:11
80% lijkt een betere maximale bezetting. Voor die extra 1 euro moeten ze de mensen toch wat meer comfort bieden om coronaproof te reizen.
Voor de terugreis van de kust.
Bij grote drukte moet je in het station aanwezig zijn op het moment dat de trein het station binnenkomt om te vermijden dat je geen zitplaats hebt. Die 1 euro heb ik ervoor over om niet 1/2 uur of langer op voorhand in het station te moeten zijn.
ronny schreef: ↑01 jun 2021, 08:58
Voor de terugreis van de kust.
Bij grote drukte moet je in het station aanwezig zijn op het moment dat de trein het station binnenkomt om te vermijden dat je geen zitplaats hebt. Die 1 euro heb ik ervoor over om niet 1/2 uur of langer op voorhand in het station te moeten zijn.
Voor een aantal mensen is dat wel het geval, en voor een aantal onder hen is het ook een bijkomende hindernis dat de tickets niet aan het loket te verkrijgen zijn.
Ruben schreef: ↑28 mei 2021, 16:59
Nemen die treinen de gebruikelijke routes? Bv. die uit Luik, rijdt die via de NZV of neemt die alternatieve routes zoals L28 of zelfs L53 via Mechelen?
De treinen Luik - Oostende rijden via de NZV zonder stoppen.
Is er al enig idee - of al een beslissing genomen - met welk materieel de ICT Neerpelt-Blankenberge wordt gereden, nu het vanaf een kleine 14 dagen volledig elektrisch kan...?
LML schreef: ↑03 jun 2021, 10:49
Is er al enig idee - of al een beslissing genomen - met welk materieel de ICT Neerpelt-Blankenberge wordt gereden, nu het vanaf een kleine 14 dagen volledig elektrisch kan...?
De trekpaarden zijn de HLE21/27. Net zoals velen IC-treinen Hamont - Antwerpen-Centraal.
Als het echt snikheet is, trekt de airco van een MW42 het niet, hoor. Er is een reden waarom er elke zomer wel een paar dagen zijn dat er geen treinen rijden in de Kempen. In een M4 kan er tenminste een raampje open.
groentje schreef: ↑03 jun 2021, 19:26
Als het echt snikheet is, trekt de airco van een MW42 het niet, hoor. Er is een reden waarom er elke zomer wel een paar dagen zijn dat er geen treinen rijden in de Kempen. In een M4 kan er tenminste een raampje open.
Inderdaad. Sommige conducteurs doen bij heet weer uit voorzorg alle zonneweringen in de MW41 naar beneden, en terecht, want zo wordt de warmte binnen enigszins beperkt.
En dan natuurlijk meteen ook een groot nadeel van de proef duidelijk - met reservaarbare treinen moet je de treinen ook effectief laten rijden terwijl daar met het druilerige weer vandaag totaal geen behoefte aan was.
ostbahnhof schreef: ↑05 jun 2021, 17:48
De extra trein Antw. Blankenb. was een set Desiro‘s. In Blankenberge reed net de nieuwe CAF tram voorbij.
De voorziene trek/duw trein had problemen met de trein en den depanneerder kon het niet verhelpen. Er waren 3 desiro's reserve. Bij de klaarmaking is 1 van de 3 stellen ook afgekeurd zodoende dat deze maar met 2 desiro's reed. Er waren 34 reservaties op die trein.
jpvdveer schreef: ↑05 jun 2021, 17:54
En dan natuurlijk meteen ook een groot nadeel van de proef duidelijk - met reservaarbare treinen moet je de treinen ook effectief laten rijden terwijl daar met het druilerige weer vandaag totaal geen behoefte aan was.
De gewone ICT-treinen rijden toch ook altijd, weer of geen weer?
In tegenstelling tot de 'goed-weer,-treinen'.
(Bovendien was het vandaag zalig weer in Oostende, zeker na de middag )
Ik ben op zoek naar de uren van de toeristentreinen van en naar Blankenberge voor de komende zomer.
Met name Neerpelt-Blankenberge of Turnhout-Blankenberge. Opstapplaats is Lier.
Op de website van de nmbs zijn deze echter (nog) niet te vinden.
Misschien rijden er dit jaar geen toeristentreinen of zeer beperkt door de coronamaatregelen.
Wel heb ik in het nieuws gehoord over een testfase met treinen vanuit o.a. Antwerpen en Brussel naar de kust waarvoor reservatie verplicht is.