Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Tengevolge van de elektrificatie worden er enkele MW's tussen depots uitgewisseld. Vandaag was er zo'n overbrenging van Hasselt via Visé, Marloie en Namen naar Châtelet.
Geen idee of er nog zo'n ritten volgen en of die ook zo'n origineel traject krijgen.
Geen idee of er nog zo'n ritten volgen en of die ook zo'n origineel traject krijgen.
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Klopt, maar dat zal geleidelijk aan gebeuren naarmate er meer elektrisch materieel kan verschoven worden naar Antwerpen-Hamont. De MW41 daarentegen is nog zeker nodig in de prov. Antwerpen en Limburg tot december 2022 (elektrische tractie op Mol-Hasselt)...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Marloie? Via Kinkempois en Hoei was geen optie dan? Of moest die per se nog ergens kopmaken onderweg?
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Wegens werken in Andenne moest hij rondrijden.trainlovertje schreef: ↑21 jun 2021, 10:08Marloie? Via Kinkempois en Hoei was geen optie dan? Of moest die per se nog ergens kopmaken onderweg?
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Op Facebook zag ik een foto van in Bomal, bovendien een kruising met een MS96 die daar ook vrij zeldzaam is (doet één slag in het weekend). Niet bepaald een alledaagse foto daar dus. Foto van Peter Stulens (https://www.facebook.com/groups/1862655 ... 791813445/).
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
De elektrische lijn Mol - Hamont is pas een week indienst, en er staat al een defecte trein tussen Neerpelt en Hamont...
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Staat gelukkig wel aan het perron van Hamont. Problemen met de stroomafnemer blijkbaar.
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Blijkbaar waren de tractiekabels niet goed gekoppeld... Daar is de depanneur dus na een tijdje achter gekomen. Geen deffect aan het rollend materieel voor deze keer.
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Tractiekabels tussen het tractiestation en de bovenleiding dus?
Nu interessert het mij nog meer om te weten wat er exact is misgelopen.
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Het was niet de bovenleiding.
Hij heeft het over de tractiekabels van het materieel.
Hij heeft het over de tractiekabels van het materieel.
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Dat doet mij eraan denken: is elektrische tractie volledig nieuw voor het betrokken personeel (wat ook een rol kan spelen) of waren ze die al gewend? Ik weet niet in hoeverre het vooral personeel is van Antwerpen dan wel lokaler (Mol?). In het geval van Mol zullen ze ongetwijfeld al ervaring hebben gehad met de MS08 naar Antwerpen en de 21/27 + M4 op de P-treinen naar Brussel, dus dat verschilt allemaal niet zoveel van wat er nu rondrijdt op lijn 15.
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
Depot Mol kent de T21/T27/M4. Daar ze in een roulement (reeks) zitten kan er soms enige tijd overgaan dat ze die terug rijden. Nu met de M5 die op de lijn door de dag rijd kunnen ze al wat meer ervaring opdoen om dit materiaal beter te leren begrijpen/kennen. Geef hun nog wat tijd.Steve schreef: ↑22 jun 2021, 12:21 Dat doet mij eraan denken: is elektrische tractie volledig nieuw voor het betrokken personeel (wat ook een rol kan spelen) of waren ze die al gewend? Ik weet niet in hoeverre het vooral personeel is van Antwerpen dan wel lokaler (Mol?). In het geval van Mol zullen ze ongetwijfeld al ervaring hebben gehad met de MS08 naar Antwerpen en de 21/27 + M4 op de P-treinen naar Brussel, dus dat verschil allemaal niet zoveel van wat er nu rondrijdt op lijn 15.
Re: Tussentijdse wijzigingen dienstregeling juni '21
heel verwarrend als hij schrijft:
De tractiekabels van de loc, horen toch bij het rollend materieel?