NIMBY's

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Plaats reactie
Jean

NIMBY's

Bericht door Jean »

Meise gaat in beroep tegen VRT-zendmast-vergunningsverlenging (mast die er al 30 jaar staat )


http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Frank
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:48

Bericht door Frank »

Naar verluid zouden die masten vreemde dingen doen met electronica, en vermits tegenwoordig in zowat alles printplaten zitten vol electronische componenten kan dat al eens ongemakken met zich meebrengen. Voor de masten pleit natuurlijk wel dat ze er al dertig jaar staan. Anderzijds: heel veel electronica had je dertig jaar geleden nog niet in huis. Een wasmachine was veel minder geavanceerd bijvoorbeeld.

De telefoon zou zo ook bruikbaar zijn als radio heb ik me laten vertellen. :) Hoef je niet meer voor wachtmuziek te zorgen en voor zover ik er zicht op heb, moesten deze mensen nog geen rechten afdragen aan Sabam. :wink:
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ze bestaan dus toch nog :?
prahsharp
Berichten: 182
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:06

Bericht door prahsharp »

wat is het alternatief? niemand nog radio en TV?
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Als het koud is moet de NMBS maar es een hoogfequente spanning bijsteken op de bovenleideing! iederen in 100m rond de spoorweg geen radio meer en de bovenleiding vorstvrij! :lol: :wink: Het zal hen leren!
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

in Meise zal da veel effect hebben :roll: daar is geen spoorlijn te bespeuren in een omtrek van minstens 5 a 10 km
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

die masten staan eigenlijk in het gehucht Imde, dat op boogscheut van londerzeel ligt en dus eigenlijk nog vrij kort bij Lijn 53 te vinden is :-)
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

awel die masten staan ongeveer waar het woordje staat , langs die straat die links van het woordje ligt :-) en als ik de schaal bezie +-4 km in vogelvlucht van L53
Jean

Bericht door Jean »

Omwonenden spannen proces aan tegen vernieuwing Gent-Sint-Pieters


GENT - Dertig omwonenden van het Gentse Sint-Pietersstation hebben een proces aangespannen tegen de geplande vernieuwing van het Gentse Sint-Pietersstation.
Zij krijgen daarbij financiële en andere steun van de partij Groen!.

,,Wij zijn niet tegen het ganse project, wel tegen de megaparking, de hoogbouw die niet in verhouding is met de buurt en de aanleg van een verbindingsweg met de R4 die veel verkeer zal aanzuigen'', zegt Groen!-voorzitster Vera Dua.

De omwonenden hebben advocatenkantoor LDR onder de arm genomen om de verschillende partijen achter het project voor de rechter te dagen.
Dat zijn niet de minste en ook Groen! beseft dat het een bitse strijd zal worden tegen de NBMS-holding, de NV Infrabel, de NV Eurostation en het Vlaams Gewest.

De dertig Gentenaars hebben een milieustakingsvordering ingediend en roepen onder meer schade aan het milieu en de gezondheid van de omwonenden in als argument tegen de nieuwe weg en de megaparking.

,,Volgens het Milieu Effect Rapport zullen de geplande werken tot 3 procent meer inwoners blootstellen aan fijn stof'', aldus Groen!-raadslid Tine Heyse.

Als de rechter de bewoners volgt, kan hij de werken afgelasten, laten stilleggen en eventuele schade laten herstellen.

De bouwwerken zijn nog niet gestart. Groen! verwacht een uitspraak voor de zomer.

De milieustakingsvordering is volgens Groen! al met succes beproefd in Nederland tegen grootschalige bouwprojecten die schade zouden berokkenen aan het milieu, maar is een primeur voor Vlaanderen.

Eigenlijk komt het vzw's, de procureur of overheden, zoals steden en gemeenten, toe om een dergelijke vordering in te stellen, legt Stefaan Van Hecke van Groen! uit.

,,Maar aangezien het stadsbestuur van Gent het project volledig steunt en geen stappen zet om de inbreuken op het leefmilieu tegen te houden, kunnen de inwoners namens de stad Gent de procedure instellen'', aldus Van Hecke. Dat zou volgen uit het Gemeentedecreet van 2005.

,,Wat de omwonenden willen, is een kleinere parking, lagere hoogbouw en geen verbindingsweg. De bouw van een nieuw tram-, bus- en treinstation vinden zij natuurlijk goed.''

llc
bron : http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... 032007_068
Wover

Bericht door Wover »

Allemaal de gaskamers in, dat ze dan nog maar eens klagen over fijn stof!




(gelieve deze post niet al te serieus op te nemen)
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Pardon? Ze hebben wat mij betreft groot gelijk met hun protest tegen die parking met bijhorende toegangsweg door natuurgebied. In hun protest tegen de hoogbouw volg ik hen al heel wat minder, en wat betreft het station zelf ben ik het weer helemaal met hen eens, ze hebben er namelijk niks tegen.
Plaats reactie