Maar er staat wel spanning op?
Als ze het elders doen, zal het wel belangrijk genoeg zijn om ook dat korte stukje te onderhouden, neen?
Maar er staat wel spanning op?
Dat lijkt me idd logisch, maar wat is tegenwoordig logisch...?
Denk dat het vooral momenteel voorzien is om te kunnen een loc rond te zetten indien nodig?Shrek schreef: ↑05 aug 2021, 13:23 Wat maakt het nu uit (buiten diefstalpreventie) of daar spanning op staat of niet? De enige reden waarom dat gebouwd is, is om snel te kunnen in dienst gaan wanneer de Nederlanders hun gedeelte af hebben. Op dat moment is er nog tijd genoeg om het nodige onderhoud te doen of een schakelaar om te gooien.
Mmm,... ik denk niet dat ze in Hamont van plan zijn om locs te gaan omzetten. De reizigersdienst wordt gereden met treinstellen en treinen in trek-duw. Om eventueel een loc te gaan omzetten heb je in Neerpelt meer capaciteit en mogelijkheden...Kevin schreef: ↑05 aug 2021, 21:45Denk dat het vooral momenteel voorzien is om te kunnen een loc rond te zetten indien nodig?Shrek schreef: ↑05 aug 2021, 13:23 Wat maakt het nu uit (buiten diefstalpreventie) of daar spanning op staat of niet? De enige reden waarom dat gebouwd is, is om snel te kunnen in dienst gaan wanneer de Nederlanders hun gedeelte af hebben. Op dat moment is er nog tijd genoeg om het nodige onderhoud te doen of een schakelaar om te gooien.
Dit is helaas niet toegelaten. Het is dan ook nog eens een grensbaanvak wat het er niet eenvoudiger op maakt.Kevin schreef: ↑05 aug 2021, 21:45Denk dat het vooral momenteel voorzien is om te kunnen een loc rond te zetten indien nodig?Shrek schreef: ↑05 aug 2021, 13:23 Wat maakt het nu uit (buiten diefstalpreventie) of daar spanning op staat of niet? De enige reden waarom dat gebouwd is, is om snel te kunnen in dienst gaan wanneer de Nederlanders hun gedeelte af hebben. Op dat moment is er nog tijd genoeg om het nodige onderhoud te doen of een schakelaar om te gooien.
Ik vind het straf dat dat 'niet toegelaten' is terwijl de sporenconfiguratie het perfect mogelijk maakt. Met een lamp voor 'kleine beweging' op de uitrijseinen en een bord 'einde rangering' op het spoor naar Budel zou het toch in orde zijn? En dan zou men zo'n situatie met een defecte stam kunnen oplossen zonder een hulploc helemaal uit Antwerpen te laten komen...byter schreef: ↑06 aug 2021, 13:06Dit is helaas niet toegelaten. Het is dan ook nog eens een grensbaanvak wat het er niet eenvoudiger op maakt.Kevin schreef: ↑05 aug 2021, 21:45Denk dat het vooral momenteel voorzien is om te kunnen een loc rond te zetten indien nodig?Shrek schreef: ↑05 aug 2021, 13:23 Wat maakt het nu uit (buiten diefstalpreventie) of daar spanning op staat of niet? De enige reden waarom dat gebouwd is, is om snel te kunnen in dienst gaan wanneer de Nederlanders hun gedeelte af hebben. Op dat moment is er nog tijd genoeg om het nodige onderhoud te doen of een schakelaar om te gooien.
Overlaatst stond er een M5-stam defect (probleem stuurrijtuig?) en het was niet mogelijk om HLE rond te zetten. Er is dan een hulpelement opgevorderd vanuit Antwerpen.
In Poperinge kan je nog wel een loc rondzetten hoor.ijzeren rijn 82 schreef: ↑09 aug 2021, 14:58 Frontwissels wordt zelden nog uitgevoerd op de kleinere eind stations . Zelfs niet voor infraritten . De instalaties zijn daar voor uitgebroken of sterk vereenvoudigd op de meeste eindpunten van kleine betekenis. Bv Genk , Eeklo , Couvin , Poperinge, .....
Geen idee hoe het daar lokaal sein technisch is (ik kom daar nooit) Maar qua spoor infra zelf moet dat daar toch mogelijk zijn. Desnoods met tussenkomst van de PAT.Paul schreef: ↑06 aug 2021, 14:25Ik vind het straf dat dat 'niet toegelaten' is terwijl de sporenconfiguratie het perfect mogelijk maakt. Met een lamp voor 'kleine beweging' op de uitrijseinen en een bord 'einde rangering' op het spoor naar Budel zou het toch in orde zijn? En dan zou men zo'n situatie met een defecte stam kunnen oplossen zonder een hulploc helemaal uit Antwerpen te laten komen...byter schreef: ↑06 aug 2021, 13:06Dit is helaas niet toegelaten. Het is dan ook nog eens een grensbaanvak wat het er niet eenvoudiger op maakt.
Overlaatst stond er een M5-stam defect (probleem stuurrijtuig?) en het was niet mogelijk om HLE rond te zetten. Er is dan een hulpelement opgevorderd vanuit Antwerpen.
Zolang dat bord er niet komt (en daarmee moeten ook spoorstroomkringen, overwegaankondigingen en de seinlogica aangepast worden) is het technisch niet mogelijk.
Heeft de NMBS nooit van tevoren aangegeven dat er ook met getrokken treinen gereden zou worden? En heeft Infrabel daar niet naar gevraagd? Lijkt me beide redelijk essentieel.