Vraagje over de testen van TBG; med. controle bij de NMBS

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

opleidingen theorie zijn in princiepe tussen 8-16, daarna werken onderchefs meestal met volgende mogelijke uren , een 3 x8 systeem (brussel zuid) een 2x8 systeem (andere locaties) of op rustige stationnekes zelfs in 1 ploeg
adasal

Bericht door adasal »

Voor diegenen die in de 7de of 8ste reeks zitten. Ik heb vandaag mijn resultaat ontvangen. GESLAAGD!...nu nog het medisch onderzoek!
Succes voor al de anderen...
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik heb ook mijn resultaat gekregen, en ben er niet meer bij... :cry:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

groentje schreef:Ik heb ook mijn resultaat gekregen, en ben er niet meer bij... :cry:
oei en de reden?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Niet geslaagd voor het onderhoud (5/20). Ik ben erover aan het nadenken om in beroep te gaan, maar weet niet goed, of het veel zin heeft.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

in beroep gaan kan je, en of da zin heeft ga je pas nadien weten door het gewoon zo te laten weet je da nooit
spoorrboy

Bericht door spoorrboy »

Ik ben geslaagd 8) 7e laureaat

jammer groentje :cry: :cry:
Kulderzipken

Bericht door Kulderzipken »

Kan je niet nagaan op welk onderwerp je minder gescoord hebt?
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ik kan het vragen, maar goed, ik heb wel enige ideeën... Ik kom nogal zenuwachtig over, op stressmomenten, en ze gingen nogal lang door op mijn vorige studie (die voor regent), waar ik niet voor geslaagd was...
sociaalgeval

Beroep

Bericht door sociaalgeval »

Een maand geleden heb ik mijn beroep tegen de medische afkeuring ingestuurd, maar sindsdien heb ik er niets meer van gehoord. Vandaag dus naar CPS gebeld, blijkbaar hebben ze daar achterstand en komt de commissie midden maart samen en ga ik daar komende week een uitnodiging voor krijgen...

<slakken>
fuse

Bericht door fuse »

Juventino schreef:Maandagmijn brief gekregen dat ik geslaagd ben voor de medische testen van onderstationchef (zoals ik had verwacht). Medisch onderzoek is vlot verlopen. In de morgen moest ik in een potje plassen (ze testen op eiwitten in de urine, en lactose om te zien of je geen diabetes hebt). Dan moest ik de ff op de weegschaal staan, mijn gewicht was in orde BMI van 23.8.

De oogtesten waren ook een fluitje van een cent. Alle lettertjes kon ik moeiteloos lezen, zelfs de allerkeinste. Dan nog enkele zaken waar je moest kijken of de letter anders in de tabel stond. Dan volgde er een test om je zicht langs de zijkanten te testen elke keer als er een lichtje knipperde moest ik ja zeggen (als ik dat zeg tenminste). Dat vormde ook geen probleem, alles kon ik waarnemen. Dan toonde die man enkele circels waar letters instonden en toen moest ik nog eens kijken in dat Isihara boek. Alle cijfers heb ik kunnen waarnemen. De gehoortest vormde ook geen probleem (alle tonen kunnen horen).
Ik had geluk ik moest maar een kwartiertje wachten na mijn gehoortest. Dokter Winand stelde wat vragen over roken en drinken (ik doe geen van beide dus geen probleem). Dan ff de rug checken, bloeddruk, en de hartslag dat was allemaal in orde. Velen vinden dokter Winand hier precies een rare, maar ik vond dat die heel vriendelijk was en goed meeviel. Goed medisch onderzoek in tegenstelling tot veel andere bedrijven.

Dus voor diegene die nog moeten gaan naar dat onderzoek zeker en vast niet panikeren als je van je eigen weet dat je gezond bent dan is dat geen enkel probleem. Toch wel enkele zaken waar ze serieus rekening mee houden (want het is een veiligheidsfunctie)

- de ogen (een bril dragen mag, niet mee inzittten)
- de oren (goed gehoor is belangrijk)
- kleurenblindheid (wie kleurenblind is kan het wel vergeten om in een veiligheidsfunctie gezet te worden bij de NMBS want onderstationchefs, TBS,TBG's e.a. moeten ook bepaalde seinen kennen en rood en groen is hierbij belangrijk).

Niet verder druk om maken elk gezond mens mag werken bij de NMBS

groetjes
Moest je ook bij u medische onderzoek terug opnieuw rekenkundige oefeningen doen? Ik heb gehoord dat ze dat bij TB wel deden.

mvg
Juventino

Bericht door Juventino »

Geen rekenkundige oefeningen. Gewoon medische testen, meer niet eigenlijk.
sociaalgeval

Bericht door sociaalgeval »

Geslaagd voor de beroepscommissie!!!!

Binnenkort is den deze TBG!!!!
Bert

Bericht door Bert »

Proficiat! :P
Veel succes in de verdere opleiding
fuse

Bericht door fuse »

Hoi, wie iemand hier soms of je op alle onderdelen van het medische onderzoek perfect moet scoren? Bv een test van de ogen is minder maar al de andere testen van ogen waren wel goed?
Plaats reactie