nieuwstopic?!
Re: nieuwstopic?!
Ik had het even gemist, blijkbaar zijn er al 25km tussen Hamburg en Berlijn ETCS level 2 sinds midden vorig jaar (ATO vanaf oktober 2021 op dat stukje, als S-Bahn, in Hamburg). Misschien nog indrukwekkender is het plan om 200km spoor (x2) te vernieuwen deze zomer en najaar.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: nieuwstopic?!
Als ge die koelvrachtwagens ziet tussen Parijs en Brussel, dan ziet ge wel in dat het over meer gaat dan over een paar kilo, heel veel meer. Maar nogmaals: "wat baten kaars en bril"... Er liggen mogelijkheden open en het spoorbedrijf laat ze bewust naast zich liggen, en dat ergert me. Wel wil ik grif aannemen dat de weigering (misschien eerder "nonchalance") vooral in Frankrijk ligt, maar ja, als het regent in Parijs dan druppelt het in Brussel...
Ik blijf erbij dat het mogelijk moet zijn om een rendabele sneldienst met koeltreinen voor groente en fruit in te leggen vanuit Valencia/Barcelona minstens tot Rungis en vermoedelijk ook tot in België - als dat niet gebeurt dan zijn meerdere betrokken partijen nalatig.
Evenzeer vind ik het nalatig dat de zeer zware investering in de Belgische HSL systematisch onbenut blijft gedurende de nacht - men kan er dan wellicht niet "alles" overheen sturen, maar "niets" is totaal belachelijk en onverantwoord.
Ik blijf erbij dat het mogelijk moet zijn om een rendabele sneldienst met koeltreinen voor groente en fruit in te leggen vanuit Valencia/Barcelona minstens tot Rungis en vermoedelijk ook tot in België - als dat niet gebeurt dan zijn meerdere betrokken partijen nalatig.
Evenzeer vind ik het nalatig dat de zeer zware investering in de Belgische HSL systematisch onbenut blijft gedurende de nacht - men kan er dan wellicht niet "alles" overheen sturen, maar "niets" is totaal belachelijk en onverantwoord.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: nieuwstopic?!
jan_olieslagers schreef: ↑29 mei 2021, 20:29 Als ge die koelvrachtwagens ziet tussen Parijs en Brussel, dan ziet ge wel in dat het over meer gaat dan over een paar kilo, heel veel meer. Maar nogmaals: "wat baten kaars en bril"... Er liggen mogelijkheden open en het spoorbedrijf laat ze bewust naast zich liggen, en dat ergert me. Wel wil ik grif aannemen dat de weigering (misschien eerder "nonchalance") vooral in Frankrijk ligt, maar ja, als het regent in Parijs dan druppelt het in Brussel...
Mooiste was de koeltrein Alicante-Rotterdam (?) die men enkele jaren geleden genekt heeft in Frankrijk door nonchalance...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: nieuwstopic?!
Of men dat "mooiste" mag noemen vind ik nogal twijfelachtig, als voorstander van spoorverkeer .... Maar zoiets meende ik inderdaad al eerder te hebben gehoord, is er ergens een uitgebreider verhaal te vinden?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: nieuwstopic?!
Kraanwagen vernielt spoorbrug in Maastricht van lijn naar Hasselt
https://nos.nl/artikel/2395338-kraanwag ... maastricht
https://www.1limburg.nl/kraanwagen-ramt ... t=topstory
https://nos.nl/artikel/2395338-kraanwag ... maastricht
https://www.1limburg.nl/kraanwagen-ramt ... t=topstory
Re: nieuwstopic?!
De twee Metropolitan-treinen van DB gaan eind dit jaar uit dienst, en worden openbaar verkocht.
Re: nieuwstopic?!
Spooraansluiting met H. Essers op de lijn Kortrijk - Brugge werd onlangs uitgebroken. Dit was de laatste in gebruik zijnde bedrijfsaansluiting op lijn 66.
Re: nieuwstopic?!
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211027_94306497
De Spaanse spoorwegmaatschappij Renfe heeft plannen voor een hogesnelheidstrein tussen Londen en Parijs.
De Spaanse spoorwegmaatschappij Renfe heeft plannen voor een hogesnelheidstrein tussen Londen en Parijs.
Re: nieuwstopic?!
ABB gaat 76 ICE1 van de DB uitrusten met energie efficiente IGBT traktieomvormers.(Insulated Gate Bipolar Transistors)
De levensduur van de ICE1 wordt hiermee met minstens 10 jaar verlengd.
Men verwacht daardoor ook een energiebesparing van minstens 8%.
De levensduur van de ICE1 wordt hiermee met minstens 10 jaar verlengd.
Men verwacht daardoor ook een energiebesparing van minstens 8%.
Re: nieuwstopic?!
De jaarlijkse kerstboom voor het Europees Parlement in Brussel werd deze keer van Wenen naar Brussel gebracht met de ÖBB Nightjet.
https://presse-oebb.at/News_Detail.aspx ... EyNkxIIjuM
https://presse-oebb.at/News_Detail.aspx ... EyNkxIIjuM
-
- Berichten: 2687
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwstopic?!
Iemand een idee in welk rijtuig die boom getransporteerd werd? Foto's van het transport evt?Adler schreef: ↑24 nov 2021, 10:22 De jaarlijkse kerstboom voor het Europees Parlement in Brussel werd deze keer van Wenen naar Brussel gebracht met de ÖBB Nightjet.
https://presse-oebb.at/News_Detail.aspx ... EyNkxIIjuM
Re: nieuwstopic?!
trainlovertje schreef: ↑24 nov 2021, 10:38Iemand een idee in welk rijtuig die boom getransporteerd werd? Foto's van het transport evt?Adler schreef: ↑24 nov 2021, 10:22 De jaarlijkse kerstboom voor het Europees Parlement in Brussel werd deze keer van Wenen naar Brussel gebracht met de ÖBB Nightjet.
https://presse-oebb.at/News_Detail.aspx ... EyNkxIIjuM
-
- Berichten: 2687
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwstopic?!
Het lijkt me niet het rijtuig te zijn dat op de eerste foto te zien is, want de 'gewone' nightjet-rijtuigen hebben geen vrachtafdeling.Adler schreef: ↑24 nov 2021, 11:03Christbaum Abfahrt Nightjet im Sonderwagen (c) ÖBB - Andreas Scheiblecker.jpgtrainlovertje schreef: ↑24 nov 2021, 10:38Iemand een idee in welk rijtuig die boom getransporteerd werd? Foto's van het transport evt?Adler schreef: ↑24 nov 2021, 10:22 De jaarlijkse kerstboom voor het Europees Parlement in Brussel werd deze keer van Wenen naar Brussel gebracht met de ÖBB Nightjet.
https://presse-oebb.at/News_Detail.aspx ... EyNkxIIjuM
Christbaum Abfahrt Nightjet (c) ÖBB - Andreas Scheiblecker.jpg
Re: nieuwstopic?!
Maar een kerstboom van dat formaat, kan je in een gewoon rijtuig wel kwijt in één of ander bagagerek...trainlovertje schreef: ↑24 nov 2021, 11:32Het lijkt me niet het rijtuig te zijn dat op de eerste foto te zien is, want de 'gewone' nightjet-rijtuigen hebben geen vrachtafdeling.Adler schreef: ↑24 nov 2021, 11:03Christbaum Abfahrt Nightjet im Sonderwagen (c) ÖBB - Andreas Scheiblecker.jpgtrainlovertje schreef: ↑24 nov 2021, 10:38
Iemand een idee in welk rijtuig die boom getransporteerd werd? Foto's van het transport evt?
Christbaum Abfahrt Nightjet (c) ÖBB - Andreas Scheiblecker.jpg
Re: nieuwstopic?!
Er zijn heel veel verschillende types Nightjet rijtuigen, bijvoorbeeld ook types met een afdeling om fietsen mee te nemen.trainlovertje schreef: ↑24 nov 2021, 11:32Het lijkt me niet het rijtuig te zijn dat op de eerste foto te zien is, want de 'gewone' nightjet-rijtuigen hebben geen vrachtafdeling.Adler schreef: ↑24 nov 2021, 11:03Christbaum Abfahrt Nightjet im Sonderwagen (c) ÖBB - Andreas Scheiblecker.jpgtrainlovertje schreef: ↑24 nov 2021, 10:38
Iemand een idee in welk rijtuig die boom getransporteerd werd? Foto's van het transport evt?
Christbaum Abfahrt Nightjet (c) ÖBB - Andreas Scheiblecker.jpg
Op de zijkant van het rijtuig op de foto staat trouwens een symbool van een fiets.