Die trein is beperkt tot Visé.Wout912 schreef: ↑25 nov 2021, 10:55 S43-trein 5360 (Hasselt - Maastricht) is zonet in Hasselt vertrokken met een AM96 i.p.v. met een AM80. Onlangs was er op dit forum in een ander topic een discussie of de AM96 ooit al in Maastricht was geweest. Als de rit van trein 5360 niet wordt ingekort tot Luik, zou dit misschien een gelegenheid kunnen zijn om de AM96 in Maastricht te zien.
Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Re: Ongewone samenstelling.
Vanaf Luik neem een ander stel het over.Wout912 schreef: ↑25 nov 2021, 10:55 S43-trein 5360 (Hasselt - Maastricht) is zonet in Hasselt vertrokken met een AM96 i.p.v. met een AM80. Onlangs was er op dit forum in een ander topic een discussie of de AM96 ooit al in Maastricht was geweest. Als de rit van trein 5360 niet wordt ingekort tot Luik, zou dit misschien een gelegenheid kunnen zijn om de AM96 in Maastricht te zien.
Re: Ongewone samenstelling.
Volgens mijn info is die MR96 uiteindelijk tot Visé gereden.Shrek schreef: ↑25 nov 2021, 11:10Vanaf Luik neem een ander stel het over.Wout912 schreef: ↑25 nov 2021, 10:55 S43-trein 5360 (Hasselt - Maastricht) is zonet in Hasselt vertrokken met een AM96 i.p.v. met een AM80. Onlangs was er op dit forum in een ander topic een discussie of de AM96 ooit al in Maastricht was geweest. Als de rit van trein 5360 niet wordt ingekort tot Luik, zou dit misschien een gelegenheid kunnen zijn om de AM96 in Maastricht te zien.
Wat er vroeger trouwens gebeurd is (tot Maastricht of niet), zal voorlopig een mysterie blijven, maar op dit moment zijn MR96 niet toegelaten op het Nederlandse net.
Re: Ongewone samenstelling.
De vertragingsattest zegt wel dat op 25 november, S43 5360 tot Luik-Guillemins is gereden, al wat er na kwam werd niet meer bedientTerminus schreef: ↑30 nov 2021, 19:24Volgens mijn info is die MR96 uiteindelijk tot Visé gereden.Shrek schreef: ↑25 nov 2021, 11:10Vanaf Luik neem een ander stel het over.Wout912 schreef: ↑25 nov 2021, 10:55 S43-trein 5360 (Hasselt - Maastricht) is zonet in Hasselt vertrokken met een AM96 i.p.v. met een AM80. Onlangs was er op dit forum in een ander topic een discussie of de AM96 ooit al in Maastricht was geweest. Als de rit van trein 5360 niet wordt ingekort tot Luik, zou dit misschien een gelegenheid kunnen zijn om de AM96 in Maastricht te zien.
Wat er vroeger trouwens gebeurd is (tot Maastricht of niet), zal voorlopig een mysterie blijven, maar op dit moment zijn MR96 niet toegelaten op het Nederlandse net.
Ciao Ciao
Re: Ongewone samenstelling.
In Maastricht is ook een trein aangekomen:4017-4018 schreef: ↑30 nov 2021, 19:42De vertragingsattest zegt wel dat op 25 november, S43 5360 tot Luik-Guillemins is gereden, al wat er na kwam werd niet meer bedient
https://treinposities.nl/ritinfo/20211125/5360
Groetjes,
Rian
Re: Ongewone samenstelling.
Klopt die info wel?rvdborgt schreef: ↑30 nov 2021, 20:21In Maastricht is ook een trein aangekomen:
https://treinposities.nl/ritinfo/20211125/5360
Groetjes,
Rian
Sommige haltes worden namelijk niet vermeld
Ik denk, wat betreft het internationaal verkeer (enkel NMBS treinen), dat die site niet echt betrouwbaar is...
Ciao Ciao
Re: Ongewone samenstelling.
Waarom denk je dat?4017-4018 schreef: ↑30 nov 2021, 21:27Klopt die info wel?rvdborgt schreef: ↑30 nov 2021, 20:21 In Maastricht is ook een trein aangekomen:
https://treinposities.nl/ritinfo/20211125/5360
Sommige haltes worden namelijk niet vermeld
Ik denk, wat betreft het internationaal verkeer (enkel NMBS treinen), dat die site niet echt betrouwbaar is...
In ieder geval is er een trein in het pad van de 5360 naar Maastricht gereden.
Groetjes,
Rian
Re: Ongewone samenstelling.
Ik heb zo het gevoel dat het soms niet klopt (voor NMBS treinen)rvdborgt schreef: ↑30 nov 2021, 22:38Waarom denk je dat?4017-4018 schreef: ↑30 nov 2021, 21:27Klopt die info wel?rvdborgt schreef: ↑30 nov 2021, 20:21 In Maastricht is ook een trein aangekomen:
https://treinposities.nl/ritinfo/20211125/5360
Sommige haltes worden namelijk niet vermeld
Ik denk, wat betreft het internationaal verkeer (enkel NMBS treinen), dat die site niet echt betrouwbaar is...
In ieder geval is er een trein in het pad van de 5360 naar Maastricht gereden.
Groetjes,
Rian
Ciao Ciao
Re: Ongewone samenstelling.
Maar waarop is dat gebaseeerd dan? De gegevens over België zuigen ze niet uit hun duim, die komen van irail.be, zoals je op https://treinposities.nl/over kunt zien. En de gegevens van irail.be komen gewoon van de NMBS.
Groetjes,
Rian
-
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Ongewone samenstelling.
vanmorgen om 9h11 stond er iets vreemd in het station van Denderleeuw, op spoor 9 (al jaren enkel treinen van en naar Geraardsbergen daar, en de laatste tijd 95% buiten dienst) stond er een M6 stam, toen ik ging kijken zag ik dat het een HSL stam was (Kortrijk-Welkenraedt?). Hij bestond uit HLE18 - 3 M6 200 B - M6 200 A - M6 200 BD - 3 M6 B - HLE18, iemand enig idee wat die daar deed?
In ander nieuws bestaat de 2217 al minstens 2 dagen uit 5 M6 en een HLE 18, ipv HLE18 + 5M6 + HLE18 + 5M6, zou er iets met de lok of Bx zijn want anders zouden ze er toch gewoon dat kapotte rijtuig eruit halen?
In ander nieuws bestaat de 2217 al minstens 2 dagen uit 5 M6 en een HLE 18, ipv HLE18 + 5M6 + HLE18 + 5M6, zou er iets met de lok of Bx zijn want anders zouden ze er toch gewoon dat kapotte rijtuig eruit halen?
Re: Ongewone samenstelling.
Die beperkte samenstellingen met HLE18/19 + 5 M6-rijtuigen op de omloop IC2211 - IC2237 - IC2217 is iets wat ik de voorbije weken zeer frequent heb waargenomen. Vooral IC2237 is een drukbezette trein, en daar leidt de halvering van de samenstelling dikwijls tot capaciteitsproblemen vanaf de Brusselse Noord-Zuidverbinding. Iets wat mij ook is opgevallen is dat de piekuurtreinen P7305 (Tongeren - Brussel-Zuid) en P8306 (Brussel-Zuid - Tongeren) de laatste twee weken steeds met HLE18/19 + 5 M6-rijtuigen worden gereden, en niet meer met HLE27 + M4 en/of I10-rijtuigen. Ik vermoed sterk dat het een wel iets met het ander zal te maken hebben en dat de HLE18/19 met 5 M6-rijtuigen op de voorgenoemde piekuurtreinen zal zijn ontkoppeld van de samenstelling die normaal op IC2211 - IC2237 - IC2217 rijdt, waardoor die dus dikwijls slechts met halve capaciteit rijdt.desirootje schreef: ↑02 dec 2021, 23:28 In ander nieuws bestaat de 2217 al minstens 2 dagen uit 5 M6 en een HLE 18, ipv HLE18 + 5M6 + HLE18 + 5M6, zou er iets met de lok of Bx zijn want anders zouden ze er toch gewoon dat kapotte rijtuig eruit halen?
Zoals op dit forum al dikwijls werd aangehaald, zal de instroom van de M7-rijtuigen hier hopelijk wel verandering in brengen...
-
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Ongewone samenstelling.
[quote=desirootje post_id=261930 time=1638484089 user_id=9908]
vanmorgen om 9h11 stond er iets vreemd in het station van Denderleeuw, op spoor 9 (al jaren enkel treinen van en naar Geraardsbergen daar, en de laatste tijd 95% buiten dienst) stond er een M6 stam, toen ik ging kijken zag ik dat het een HSL stam was (Kortrijk-Welkenraedt?). Hij bestond uit HLE18 - 3 M6 200 B - M6 200 A - M6 200 BD - 3 M6 B - HLE18, iemand enig idee wat die daar deed?[/quote]
Die heeft denk ik ETCS-problemen gehad op de L.50A en hebben ze naar Denderleeuw getrokken om hem daar te beperken.
vanmorgen om 9h11 stond er iets vreemd in het station van Denderleeuw, op spoor 9 (al jaren enkel treinen van en naar Geraardsbergen daar, en de laatste tijd 95% buiten dienst) stond er een M6 stam, toen ik ging kijken zag ik dat het een HSL stam was (Kortrijk-Welkenraedt?). Hij bestond uit HLE18 - 3 M6 200 B - M6 200 A - M6 200 BD - 3 M6 B - HLE18, iemand enig idee wat die daar deed?[/quote]
Die heeft denk ik ETCS-problemen gehad op de L.50A en hebben ze naar Denderleeuw getrokken om hem daar te beperken.
Re: Ongewone samenstelling.
Momenteel op de Oostende Eupen minstens 2 combinaties met I11 en 1 rijtuig I6, zonder M7. Beide ook met 2 locs.