Neen dat is niet waar, beide projecten zijn voor het voorjaar 2022.
ETCS in België
Re: ETCS in België.
Nochtans is er al wel een nieuw SSP gepubliceerd dat ingaat vanaf de 19de?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: ETCS in België.
SSP: Schematisch SeininrichtingPlan (wat dat dan ook moge inhouden)
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: ETCS in België.
Dat zal nog wel ingetrokken worden, ook hier is iets te snel de indienstname aangekondigd vooraleer het papierwerk in orde was.
Re: ETCS in België.
Dat begint daar precies wel de gewoonte te worden om te communiceren over dingen en ze dan terug in te trekken...
@jan: Een plan waar alles uitgetekend staat over hoe de infrastructuur er op die plaats uitziet. Seinen, seinbeelden, reiswegen, snelheidsborden, perrons, AVG's, overwegen, wissels, seinhuizen, kilometerpunten, overbruggingen, onderbruggingen, tunnels, ... letterlijk alles wat van belang is aan de infrastructuur. Een bestuurder moet het SSP raadplegen als ie een nieuwe lijn moet leren om vertrouwd te geraken met de situatie. De bestuurder zal dan een sterk vereenvoudigde versie maken, een lijnfiche genaamd, en die gebruiken als ie fysiek (of via lijnfilms van thuis uit tegenwoordig) over de lijn gaat rijden.
Voor elke aanpassing aan het SSP wordt er een nieuwe versie gecommuniceerd naar de bestuurders zodat ze weten wat er gewijzigd werd. Vaak onbenullige dingen voor ons, maar dat kan soms ook een lijnsnelheid zijn die plots wijzigt of dus een nieuwe ETCS-zone.
@jan: Een plan waar alles uitgetekend staat over hoe de infrastructuur er op die plaats uitziet. Seinen, seinbeelden, reiswegen, snelheidsborden, perrons, AVG's, overwegen, wissels, seinhuizen, kilometerpunten, overbruggingen, onderbruggingen, tunnels, ... letterlijk alles wat van belang is aan de infrastructuur. Een bestuurder moet het SSP raadplegen als ie een nieuwe lijn moet leren om vertrouwd te geraken met de situatie. De bestuurder zal dan een sterk vereenvoudigde versie maken, een lijnfiche genaamd, en die gebruiken als ie fysiek (of via lijnfilms van thuis uit tegenwoordig) over de lijn gaat rijden.
Voor elke aanpassing aan het SSP wordt er een nieuwe versie gecommuniceerd naar de bestuurders zodat ze weten wat er gewijzigd werd. Vaak onbenullige dingen voor ons, maar dat kan soms ook een lijnsnelheid zijn die plots wijzigt of dus een nieuwe ETCS-zone.
Re: ETCS in België.
Ja er is voor zover ik zie nog steeds geen bericht verschenen naar ons treinbestuurders dat level 2 toch niet doorgaat op lijn 12, en we zijn 3 dagen voor het volgens wat wij weten in dienst gaat komen. En ja 'k heb het via onofficiële berichten gehoord van collega treinbestuurder die het ook maar via via vernomen had dat het is uitgesteld naar april, maar dit is Infrabel die met onze voeten aan het spelen is, wij moeten er wel op rijden, en we weten niet eens meer wat we moeten verwachten.
Net zoals we gisteren bericht gekregen hebben dat lijn 11 op Antwerpen-Noord level 1 FS gaat krijgen zondag, op een moment dat eigenlijk al geweten was dat het niet kon doorgaan omdat dat naar verluid ook is uitgesteld tot april. Allé denken we toch, we hebben opnieuw nog niks officieel gehoord dat het nog niet doorgaat.
Dat ze bij Infrabel eens hun dingen op orde zetten eerst voor naar buiten te communiceren, er is niks zo vervelend om zaken terug ingetrokken te zien omdat wij het allemaal maar moeten onthouden en dan weten we het op de duur niet meer. Dat lappendeken aan verschillende stukjes met verschillende soorten etcs in heel het land is zo ook al een heel gedoe dat we dit wel kunnen missen.
Sorry voor de rant.
Net zoals we gisteren bericht gekregen hebben dat lijn 11 op Antwerpen-Noord level 1 FS gaat krijgen zondag, op een moment dat eigenlijk al geweten was dat het niet kon doorgaan omdat dat naar verluid ook is uitgesteld tot april. Allé denken we toch, we hebben opnieuw nog niks officieel gehoord dat het nog niet doorgaat.
Dat ze bij Infrabel eens hun dingen op orde zetten eerst voor naar buiten te communiceren, er is niks zo vervelend om zaken terug ingetrokken te zien omdat wij het allemaal maar moeten onthouden en dan weten we het op de duur niet meer. Dat lappendeken aan verschillende stukjes met verschillende soorten etcs in heel het land is zo ook al een heel gedoe dat we dit wel kunnen missen.
Sorry voor de rant.
Re: ETCS in België.
Je hebt gelijk hoor, hier is Infrabel in de fout gegaan. Er werden enorm optimistische aannames gemaakt voor de afhandeling van het papierwerk van 3 grote projecten. Hopelijk heeft het management er iets uit geleerd en gaan ze nu wat meer marges inbouwen (zoals er vroeger gebeurde).
Re: ETCS in België.
NMBS heeft een contract gegund aan Siemens voor de levering en installatie van ETCS Level 2-installaties in de Desiro ML-vloot, M6-stuurrijtuigen en I11-stuurrijtuigen.
Re: ETCS in België.
Huh? Die stuurstanden hebben toch al lang ETCS2?AlexNL schreef: ↑20 dec 2021, 13:48 NMBS heeft een contract gegund aan Siemens voor de levering en installatie van ETCS Level 2-installaties in de Desiro ML-vloot, M6-stuurrijtuigen en I11-stuurrijtuigen.
Re: ETCS in België.
Ja, maar die zijn redelijk oud en blijkbaar wil men toch uitrusting met de nieuwe baseline in de HVR
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: ETCS in België.
[nevenaf]
Wat is HVR? Mijn lijst vermeldt "HV" als "rijtuig, reizigers", staat "HVR" misschien voor "rijtuig, reizigers, met stuurstand"?
[/nevenaf]
Wat is HVR? Mijn lijst vermeldt "HV" als "rijtuig, reizigers", staat "HVR" misschien voor "rijtuig, reizigers, met stuurstand"?
[/nevenaf]
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: ETCS in België.
Men wil zoveel mogelijk dezelfde hardware met baseline 3 ETCS hebben zover ik het had begrepen. Dit kan daarin een stap zijn. Al zou de hle18 er dan ook bij moeten zijn.Shrek schreef: ↑20 dec 2021, 14:36Huh? Die stuurstanden hebben toch al lang ETCS2?AlexNL schreef: ↑20 dec 2021, 13:48 NMBS heeft een contract gegund aan Siemens voor de levering en installatie van ETCS Level 2-installaties in de Desiro ML-vloot, M6-stuurrijtuigen en I11-stuurrijtuigen.
Re: ETCS in België.
NMBS heeft subsidie gekregen voor dit contract. In dit artikel is nog wel sprake van installatie op de HLE18. https://www.railtech.com/infrastructur ... gian-rail/
Als dat onderdeel van het nu afgesloten contract zou zijn, zouden ze dat denk ik wel expliciet vermelden.
Als dat onderdeel van het nu afgesloten contract zou zijn, zouden ze dat denk ik wel expliciet vermelden.
Re: ETCS in België.
En dat is al helemaal gek, die 18nen hebben een vrij ingewikkelde Alstom-boordapparatuur met TBL2 enzo, die vervangen door een Siemens-onboard zou nog logisch zijn. Maar bij de M6 alles gaan uitbreken en vervangen lijkt mij heel veel werk. Of zou Alstom zoveel geld gevraagd hebben om de upgrade zelf te doen?JHS2013 schreef: ↑20 dec 2021, 20:39 NMBS heeft subsidie gekregen voor dit contract. In dit artikel is nog wel sprake van installatie op de HLE18. https://www.railtech.com/infrastructur ... gian-rail/
Als dat onderdeel van het nu afgesloten contract zou zijn, zouden ze dat denk ik wel expliciet vermelden.