productiviteitspremies bij het spoor
productiviteitspremies bij het spoor
Mss rare of domme vraag,maar wat is die productiviteitspremie eigenlijk?wat houdt het in?Wat moet je er voor doen en zo verder.Hoeveel kan dit dan bedragen
Overuren doen heeft hiermee niets te zien aangezien we daar andere premies voor hebben: nl. dienstverlenging voor een bedrag van +/-50€.
Gewoon tussen de lijnen lopen en keeping low profile. Dan krijgt men op mijn dienst de standaard van 1,1.
Bij een misstapje ofzo kunnen ze wel eens 0,9 geven of zelfs 0,6.
Ik zou eens moeten kijken hoeveel het precies is, maar ik dacht zoiets van rond de 175€
Gewoon tussen de lijnen lopen en keeping low profile. Dan krijgt men op mijn dienst de standaard van 1,1.
Ik zou eens moeten kijken hoeveel het precies is, maar ik dacht zoiets van rond de 175€
Met andere woorden,gewoon doen van wat van u verlangt wordt,de regeltjes volgen,je job zichtbaar graag uitvoeren en goed uitvoeren.Dus als je doet wat er van je verlangt wordt krijg je zo een premie?paljas schreef:Overuren doen heeft hiermee niets te zien aangezien we daar andere premies voor hebben: nl. dienstverlenging voor een bedrag van +/-50€.
Of ben ik weer mis
Ja paljas,ik ken da ook zo van die gatlekkers,maarja als je nog jong bent telt toch iedere euro dat hè meer kunt verdienen mee hè,in tijdperken van superdure rijbewijzen,autoverzekering die de pan uit swingen,om over de vastgoedprijsjes nog maar te zwijgen,en binnenkort 2 neros voor een broodpaljas schreef:Bij onze dienst is het toch zo. Maar het is niet nodig om te laten blijken dat je het werkje graag doet... Kontlikken doe ik niet aan mee! Ik laat dat over aan de Walen want die moeten het niet hebben van hun vaardigheden!!!

Handig meegenomen die handel,en als je als jonge werknemer aangeworven wordt,toh wel een motivatie er bij vindt ik,allee voor zoiets zou ik toch ook wel proberen me werk toch goed te doen.Maar 100 procent perfect u functie uitvoeren kunde nooit hè,tzal altijd wel iets zijn,en das overal zopaljas schreef:Het komt er gewoon op neer om te doen wat er gevraagd wordt, in de mate van het mogelijke en zolang ge nie te veel uit de pas loopt krijgt ge die premie wel.
Vroeger deed ik uitsluitend nachtploeg maar sinds 1 januari terug dag + nacht. 2- of 3-ploegenstelsel is identiek qua vergoedingen aangezien deze berekent worden op het aantal nachturen enzo. Van 20u tot 8u zijn nachturen bij ons. Dus indien je vroegens en latens ook doet, heb je telkens 2u nachtgeld (van 6 tot 8u en van 20u tot 22u).nicken schreef:Wat zijn de vergoedingen eigenlijk voor
-zaterdagwerk
-zondagwerk
-nachtwerk
zijn er premies voor ploegenwerk: want je hebt ook 2-ploegendiensten en 3 ploegendiensten bij de NMBS
en zijn er mensen aan het spoor die eigenlijk een vaste nachtploeg doen of zo?
Vroeger deden wij ook 4-ploegenstelsel maar is nu afgevoerd wegens gebrek aan personeel.
De vergoedingen voor nacht-, zater-, of zondagwerk hangen allemaal af van je bruto...
Hier kan ik je geen bedrag bij geven aangezien dit voor iedereen verschillend is...
bij treinbestuurders word die premie door een aantal factoren bepaald,
uw lijn en materieelkennis
punten op uw driejaarlijkse ondervraging
geleverde aantal uren van die maand
nog een aantal vaste waarden (waar ik de getallen ni van buiten ken)
dit word in een formule gegoten en vermenigvuldig met een uurbedrag die dan uw maandelijkse produktiviteitspremie
uw lijn en materieelkennis
punten op uw driejaarlijkse ondervraging
geleverde aantal uren van die maand
nog een aantal vaste waarden (waar ik de getallen ni van buiten ken)
dit word in een formule gegoten en vermenigvuldig met een uurbedrag die dan uw maandelijkse produktiviteitspremie
K1 = (kennis lijnen) x (punten 3-jaarlijkse) x (materieel kennis) x ( kennis vreemde netten) x (kennis vreemde talen) x (individuele beoordeling)
dit alles maakt een coefficient die op uw loonfiche te zien is, is een individuele coefiicient
K2 = berekening van een coeficient van de reeks waar je instaat (= voor iedereen in die reeks dezelfde dus, deze moet uithangen in depot)
word berekend volgens aantal nachten, hoeveel km lijnen je moet kennen in een reeks, materieel van de reeks, aantal diensten van 9 uur, aantal week-ends in de reeks ... een ganse waslijst van factoren dus
Prductiviteitspremie = K1 x K2 x index x basis bedrag premie x aantal uren gewerkt in de maand
voila, das ist, nog vragen ??
dit alles maakt een coefficient die op uw loonfiche te zien is, is een individuele coefiicient
K2 = berekening van een coeficient van de reeks waar je instaat (= voor iedereen in die reeks dezelfde dus, deze moet uithangen in depot)
word berekend volgens aantal nachten, hoeveel km lijnen je moet kennen in een reeks, materieel van de reeks, aantal diensten van 9 uur, aantal week-ends in de reeks ... een ganse waslijst van factoren dus
Prductiviteitspremie = K1 x K2 x index x basis bedrag premie x aantal uren gewerkt in de maand
voila, das ist, nog vragen ??