SPAM

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bert

Bericht door Bert »

prahsharp schreef:
Bert schreef:Kan je de nieuwe gebruikers een soort van vragelijst laten invullen over hun intresse van treinen en zo. Ik ken forums waar dit toegepast wordt. Dit wordt dan verzonden naar een mod of admin en die stuurt dan je activatielink door ipv een automatisch bericht.
mja, dan laat je beginnende geïntresseerden in de kou staan.
Daarom niet hé, ik denk toch niet dat die automatische kraakmachines voor spam (hoe dat dat ook noemt) zo een volledige vragenlijst kunnen invullen.

Iedere mens die maar een beetje intresse heeft voor treinen kan dat toch invullen? :)
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Bert schreef:
prahsharp schreef:
Bert schreef:Kan je de nieuwe gebruikers een soort van vragelijst laten invullen over hun intresse van treinen en zo. Ik ken forums waar dit toegepast wordt. Dit wordt dan verzonden naar een mod of admin en die stuurt dan je activatielink door ipv een automatisch bericht.
mja, dan laat je beginnende geïntresseerden in de kou staan.
Daarom niet hé, ik denk toch niet dat die automatische kraakmachines voor spam (hoe dat dat ook noemt) zo een volledige vragenlijst kunnen invullen.

Iedere mens die maar een beetje intresse heeft voor treinen kan dat toch invullen? :)
En mensen die er dan niets van kennen en een vraagje hebben over de NMBS of voor een of andere spreekbeurt iets moet opzoeken?
nicken

Bericht door nicken »

Jonathan schreef:
Bert schreef:
prahsharp schreef: mja, dan laat je beginnende geïntresseerden in de kou staan.

En mensen die er dan niets van kennen en een vraagje hebben over de NMBS of voor een of andere spreekbeurt iets moet opzoeken?
Dan kunnen ze nog altijd contact opnemen met de NMBS zelf,dan krijg je een ganze boite (brievenbus) vol met foldertjes :D
trainfreak

Bericht door trainfreak »

Kan je geen tekst plaatsen die nieuwelingen moeten lezen.
Daaronder stel je dan een vraag waarvan het antwoord in dat tekstje staat.
nicken

Bericht door nicken »

trainfreak schreef:Kan je geen tekst plaatsen die nieuwelingen moeten lezen.
Daaronder stel je dan een vraag waarvan het antwoord in dat tekstje staat.
Je mag zoveel beveiligen als je wil, 100 procent zal het nooit worden,ook die leukerds worden met de dagen beter,die programeurs die da in elkaar fiksen.Tzal iets van alle tijden blijven denk ik.Maar men kan er wel naar streven dat het iets minder voorkomt ja
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Wat is daar eigenlijk zo erg aan? Als het op het forum komt, kijk er niet naar, verwijder het direct en wat dan nog?
groentje

Bericht door groentje »

Da's wel iets meer werk als dat, hoor, jonathan :lol:
Spam kan je inderdaad niet vermijden. Een klein interviewtje waar je pakweg 5 minuten mee bezig bent, en waarvan de antwoorden eventueel in een profiel kan worden gestoken (ik droom even wat verder), zou denk ik wel enkele bots kunnen tegenhouden (niet alle, maar goed), zou de mensen die het zelf doen (geen bots, dus) wel wat kunnen afschrikken (tenslotte is 5 minuten wel lang, vooraleer je kan beginnen spammen, hé?), en het zou ons iets meer kunnen vertellen over de achtergrond van de mensen die een vraag stellen. Maar als dat technisch mogelijk is, zal dat wellicht ook arbeidsintensief zijn, en ik wil Schaap daarmee niet extra belasten. Hoewel ik het niet altijd eens ben met zijn politiek, moet je hem wel respecteren voor de moeite die hij hierin steekt.
Schaap
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Schaap »

Binnenkort komt er ook wel een stabiele versie uit van phpBB3,
ik hoop dan ook dit forum te upgraden naar de 3 versie. Een paar uur programmeren om spam-beveiligingen te installeren doe ik dan ook liever niet.
TSP

Bericht door TSP »

We liggen weer flink onder vuur. De laatste 3 dagen hebben zich bijna 10 spambots aangemeld. :evil:
Plaats reactie