Bijlange niet. Op dit moment zijn er een goeie 130 gemoderniseerd, van de ongeveer 180.blijkbaar zijn er al veel meer dan 200 vermoderniseerd en gaan er nog veel bijkomen
Materieel GEN-CR
Moooiiiii !
Nu mag iedereen dan zagen dat het lelijk en slecht is , maar geef toch toe : ik heb liever zo'n 'gepimpte' City-Rail dan een rood klassiekje zenne ..
Natuurlijk helemaal super is het nog niet , de 'AV' liverijen en TGV Duplex liverijen blijven bij mij op nr 1 en 2 staan van mooiste liverijen.De CityRail zal ong op 6 of 7 komen denk ik ..

Natuurlijk helemaal super is het nog niet , de 'AV' liverijen en TGV Duplex liverijen blijven bij mij op nr 1 en 2 staan van mooiste liverijen.De CityRail zal ong op 6 of 7 komen denk ik ..
Hoi over de AM66-79 zie http://spoorvreter.be/blog/?page_id=280 (voor alle duidelijkheid enkel de stellen am66-79 niet de oerklassiekers staan hier op)Teach2 schreef:Bijlange niet. Op dit moment zijn er een goeie 130 gemoderniseerd, van de ongeveer 180.blijkbaar zijn er al veel meer dan 200 vermoderniseerd en gaan er nog veel bijkomen
Kunnen ze nu geen twee treinstellen in dezelfde kleur verven?? Waarom kunnen ze zich nu niet eens houden aan één kleurstelling? Nog nooit van een corporate image gehoord bij de NMBS?
Het amateurisme is soms sympathiek, maar een groot bedrijf moet normaliter één kleurstelling hebben voor heel zijn uitstraling naar de buitenwereld.

Op de vorige foto's ontbraken nog de nieuwe vensters naast de deuren... mogelijk om deze displays in te bouwen.Steven schreef:misschien zijn die nog niet geleverd heDietrich schreef:(Nog) geen elektronische displays dus...
Als dit een afgewerkt stel is (dus met nieuwe ramen) lijkt het erop dat er nog geen zullen komen. Maar eigenlijk is het niet echt duidelijk op de foto.

Jawel hoor. Kijk maar eens goed. Het is duidelijk te zien dat het stel nog steeds enkele oude ramen heeft, nl. die naast de deuren, net zoals op de eerdere foto's.Dietrich schreef: Als dit een afgewerkt stel is (dus met nieuwe ramen) lijkt het erop dat er nog geen zullen komen. Maar eigenlijk is het niet echt duidelijk op de foto.
Sorry, niet akkoord.Vennbahnerke schreef:Kunnen ze nu geen twee treinstellen in dezelfde kleur verven?? Waarom kunnen ze zich nu niet eens houden aan één kleurstelling? Nog nooit van een corporate image gehoord bij de NMBS? Het amateurisme is soms sympathiek, maar een groot bedrijf moet normaliter één kleurstelling hebben voor heel zijn uitstraling naar de buitenwereld.
Ten eerste heeft men bij de NMBS wel degelijk een duidelijk nieuwe kleurstelling, die op alle nieuw en gemoderniseerd materieel wordt toegepast. Er zijn kleine variaties op, maar die doen niet af aan het duidelijke imago. Zelfs dit kleurenschema past duidelijk binnen dat imago: de overwegend witte kleur, rode deuren, grijze rand, ze zijn er allemaal.
Ten tweede is dit nu net een voorbeeld van hoe je een product aanprijst: door de treinen voor een belangrijk nieuw product als het GEN in een aangepast kleurenschema te laten rondrijden, mét de naamvermelding, zorg je net voor naambekendheid van dat nieuwe product. Aangezien deze stellen waarschijnlijk enkel op de eerste échte GEN-diensten zullen gaan rijden, met hogere frequentie dus, kan precies deze 'branding' ervoor zorgen dat de naam niet alleen bekend wordt, maar ook nog eens positief bekend wordt.
En ten derde: noem mij eens één nationale spoorwegmaatschappij op die AL haar treinen in exact dezelfde kleuren schildert...