Evolutie reizigersinformatie NMBS
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 07 apr 2019, 00:06
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Heeft er iemand nog informatie over wat er uiteindelijk gebeurd is met de NMBS jingle voor emma? Gaat daar nog iets van komen, of is dat definitief afgevoerd? Lijkt me nochtans wel karakter hebben.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Laat dat alstublieft achterwege. Ik word zot van die jingles in Frankrijk. De godganse dag dat "ludiek" muziekje! Ik kan mij niet voorstellen dat de NMBS dat hier ook zou willen doen. Aandacht/attention/achtung is voldoende om de aandacht te trekken van de reiziger.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Maar het kan ook op een aangename manier. Bij de mivb gebruikt men het bij elke halte die wordt aangekondigd en daar vind ik het zeker niet storend.EBFS schreef: ↑31 okt 2020, 10:57 Laat dat alstublieft achterwege. Ik word zot van die jingles in Frankrijk. De godganse dag dat "ludiek" muziekje! Ik kan mij niet voorstellen dat de NMBS dat hier ook zou willen doen. Aandacht/attention/achtung is voldoende om de aandacht te trekken van de reiziger.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Ook voor mij is een "pling-plong" of zo al meer dan genoeg, meer zou ik storend vinden. En de verstaanbaarheid van het Emma-systeem is prima zoals ze is. In mijn beroep is het een oude wijsheid dat men niet moet willen proberen te verbeteren aan wat nu reeds best in orde is. In deze tijden van krappe budgetten lijkt het me dat er andere prioriteiten (moeten) zijn.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Ik zag in 's Gravenbrakel dat men alle bordjes op het station heeft vervangen op basis van een nieuw design. Ook al in Genval gezien, maar daar betreft het een totaal nieuw perron. Gaat dit landelijk uitgerold worden? Zal ook een prijskaartje aan hangen, maar ik moet wel zeggen dat de nieuwe borden er goed en eigentijds uit zien.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
De Brusselse stations hebben al grotendeels dit type bordjes gekregen. Heb het ook al gezien in stopplaats Zellik. Dus ik neem aan dat men dit design toepast wanneer men de bordjes gaat vernieuwen.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Een variant wordt ook toegepast. Hierbij plakt men stickers op de oude stationsborden. De oude borden worden dan behouden maar wel met een nieuwe lay-out.jpvdveer schreef: ↑31 okt 2020, 20:09 Ik zag in 's Gravenbrakel dat men alle bordjes op het station heeft vervangen op basis van een nieuw design. Ook al in Genval gezien, maar daar betreft het een totaal nieuw perron. Gaat dit landelijk uitgerold worden? Zal ook een prijskaartje aan hangen, maar ik moet wel zeggen dat de nieuwe borden er goed en eigentijds uit zien.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 07 apr 2019, 00:06
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Lijkt mij inderdaad de goedkoopste oplossing voor alle bestaande stations. Gewoon stickers erover ipv nieuwe borden. Er zijn andere prioriteiten dezer dagen.Jan-Mark schreef: ↑31 okt 2020, 20:55Een variant wordt ook toegepast. Hierbij plakt men stickers op de oude stationsborden. De oude borden worden dan behouden maar wel met een nieuwe lay-out.jpvdveer schreef: ↑31 okt 2020, 20:09 Ik zag in 's Gravenbrakel dat men alle bordjes op het station heeft vervangen op basis van een nieuw design. Ook al in Genval gezien, maar daar betreft het een totaal nieuw perron. Gaat dit landelijk uitgerold worden? Zal ook een prijskaartje aan hangen, maar ik moet wel zeggen dat de nieuwe borden er goed en eigentijds uit zien.
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 07 apr 2019, 00:06
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Laat die plingplong ook maar achterwege. Die zijn er al in genoeg varianten op de treinen, allemaal stuk voor stuk even irritant en luid (behalve dan op de M4). Er zou niet slecht aan gedaan worden dat al die jingles hetzelfde zijn en ietsje minder « onderbrekend/luid/... », kwestie dat er standarisatie is. Maar ik begrijp natuurlijk ook dat dat dit niet de prioriteit is in deze tijden.jan_olieslagers schreef: ↑31 okt 2020, 11:56 Ook voor mij is een "pling-plong" of zo al meer dan genoeg, meer zou ik storend vinden. En de verstaanbaarheid van het Emma-systeem is prima zoals ze is. In mijn beroep is het een oude wijsheid dat men niet moet willen proberen te verbeteren aan wat nu reeds best in orde is. In deze tijden van krappe budgetten lijkt het me dat er andere prioriteiten (moeten) zijn.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Wanneer er onmiddellijk met de boodschap wordt begonnen, riskeer je dat mensen die niet aan het opletten waren, het eerste deel van de boodschap gemist hebben. Ik stoor me niet aan jingles, maar goed, een eenvoudige dingdong, of desnoods een 'aandacht, aandacht' kan ook werken om hen de boodschap mee te geven.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Erg opvallend hoe klein het nummertje is vergeleken met totale maat van het bordje, terwijl het nummer nu net de boodschap is...jpvdveer schreef: ↑31 okt 2020, 20:09 Ik zag in 's Gravenbrakel dat men alle bordjes op het station heeft vervangen op basis van een nieuw design. Ook al in Genval gezien, maar daar betreft het een totaal nieuw perron. Gaat dit landelijk uitgerold worden? Zal ook een prijskaartje aan hangen, maar ik moet wel zeggen dat de nieuwe borden er goed en eigentijds uit zien.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Op de website van de NMBS worden de storingen en werken nu niet meer vermeld. Tijdelijk zogezegd, maar wat is de reden? Er wordt verwezen naar de routeplanner maar dat is niet het ideale instrument voor een snelle opzoeking.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Vandaag lees ik het personeelsblad van de NMBS en verneem dat tegen eind dit jaar de info op de schermen in de stations in een nieuw jasje zal gestoken worden. Men spreekt ook over de treinsamenstelling, benieuwd of ze hiermee alle treinen bedoelen of enkel HST/IC treinen.
Bovendien (jammer genoeg) zullen de aankomstschermen (die in sommige stations hangen zoals brussel en Antwerpen) verdwijnen.
Bovendien (jammer genoeg) zullen de aankomstschermen (die in sommige stations hangen zoals brussel en Antwerpen) verdwijnen.