Ice verbinding Brussel Duitsland
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
En wij waren ook niet op de hoogte van die omleiding...
Nee, gewoon aan 160 rijden ipv 250 kan ook op de HSL.
Nee, gewoon aan 160 rijden ipv 250 kan ook op de HSL.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Een Thalys is blijkbaar overvol vanaf er mensen mee zijn die geen zitplasts hebben, en er dus mensen moeten rechtstaan. ICE is daat veel soepeler in, heb al meermaals moeten rechtstaan op een ICE samen met anderen zonder dat er iemand daar ook maar iets over zei. Overladen bij ICE is boj wijze van spreken schouder tegen schouder. En dat was voor 315 niet te verwonderen aangezien dat de eerste ICE was op 6u.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
De wanprestatie van Deutsche Bahn heeft nu toch de pers bereikt: https://www.bruzz.be/mobiliteit/klimaat ... 2022-07-26
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Zolang treinen worden afgeschaft/beperkt tot een station zijn er - soms met veel moeite - nog alternatieven denkbaar. ICE 318 zondagavond was een voltreffer in negatieve zin: ICE 318 zat meer dan goed gevuld doordat die een pak passagiers van de afgeschafte ICE 10 neenam en baande zich aanvankelijk soepel, met pakweg 45 minuten vertraging, een weg naar Brussel. Tot enkele honderden meters na Liège-Guillemins. Daar was het over en uit.
De bestuurder heeft z'n best gedaan om er nog leven in te krijgen, maar het lukte niet meer. 't Is te zeggen, en dat was geheel nieuw voor mij: in omgekeerde richting lukte het wel nog. De trein is zodoende na nog eens 45 minuten kunnen terugrijden naar Guillemins, waar Infrabel/NMBS al netjes bussen had klaarstaan om de lading sardienen naar Brussel te brengen. Aankomst aan Brussel-Zuid om 2:25 ipv 23:35.
Enerzijds een pluim voor de mannen en vrouwen die het alternatief transport zo snel hebben weten te regelen (een heel stuk beter dan de onverantwoordelijke knoeiers bij Thalys die hun passagiers twee keer na elkaar vijf uur lang laten garen in eigen vocht), maar anderzijds is het echt wel een frustrerende toestand geworden. Je kan niet meer op een dienstregeling vertrouwen, maar moet al meteen allerhande scenario's bedenken. Zo probeer ik nu al overstaptijden in Keulen (Hbf/Deutz) te maximaliseren zodat een uitval van ICE 11 's ochtends kan opgevangen worden, en durf ik ook al eens extra plaatsen te reserveren in back-up relaties om tenminste zeker te zijn dat ik daarmee verder kan.
Dat laatste is niet bepaald sportief gedrag van mij, maar ik kan geen uren verspillen enkel en alleen omdat DB blijkbaar geen fatsoenlijk materieel meer heeft, reizigers zonder reservatie weigert op te volle treinen, nauwelijks aspirant-treinbestuurders vindt en de huidige er gefrustreerd de brui aan (dreigen te) geven. Dat laatste kon ik opmaken uit een gesprek dat enkele bestuurders nogal luid voerden op een van de zovele vervangritjes Welkenraedt-Aachen. Het onderstreept wel de opmerking van de DB-woordvoerder dat er voor 2024 geen beterschap te verwachten is. Klare taal, al zou ik uiteraard liever iets anders horen.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
DB heeft een toverspreuk gevonden, alle voorziene ICEs tussen Brussel en Keulen en vv hebben gereden vandaag. Maar heel wat treinen hebben wel 20 minuten vertraging gemaakt tussen Brussel en Luik. Heeft L2 er een tijd uit gelegen vandaag?
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Ivm de inzet van vervangvervoer: aangezien de NMBS de officiële vervoerder is in België voor de ICE, is het dan niet haar verantwoordelijkheid om bussen te voorzien bij uitval in België? Niet enkel als in het voorbeeld hierboven in Luik, maar ook wanneer een ICE niet vertrekt in Brussel, voor om het even welke reden?
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 02 nov 2020, 10:46
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Ja overigens best knap dat ze op dat uur nog bussen tussen Luik en Brussel hebben kunnen regelen.jotie schreef: ↑26 jul 2022, 19:53 Enerzijds een pluim voor de mannen en vrouwen die het alternatief transport zo snel hebben weten te regelen (een heel stuk beter dan de onverantwoordelijke knoeiers bij Thalys die hun passagiers twee keer na elkaar vijf uur lang laten garen in eigen vocht), maar anderzijds is het echt wel een frustrerende toestand geworden.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
De NMBS zorgt ook voor vervangvervoer door de reizigers op de IC naar Welkenraedt te zetten en ze daar te laten overstappen op de trein naar Aken.rdv schreef: ↑27 jul 2022, 12:09 Ivm de inzet van vervangvervoer: aangezien de NMBS de officiële vervoerder is in België voor de ICE, is het dan niet haar verantwoordelijkheid om bussen te voorzien bij uitval in België? Niet enkel als in het voorbeeld hierboven in Luik, maar ook wanneer een ICE niet vertrekt in Brussel, voor om het even welke reden?
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
ICE 13 heeft vandaag een tussenkomst van de brandweer gehad in Bxl-Zuid. Gaat precies goed met die ICE3M stellen.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Afgelopen weekend was het niet extreme warm. 30°C hadden we ook in de jaren 90. De regelmatige problemen aan de grens om België binnen te geraken, of met de voltagewissels op L2, L3 en L37, of met omschakeling naar ETCS zijn niet gelinkt aan temperaturen denk ik?FLV-FGSP schreef: ↑26 jul 2022, 16:56 De wanprestatie van Deutsche Bahn heeft nu toch de pers bereikt: https://www.bruzz.be/mobiliteit/klimaat ... 2022-07-26
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Maar ik zie dan wel dat hij nadien als EM13 naar luik gaat en niet naar Duitsland, dus zoveel schade zal het niet zijn zeker? Hangt af wat het probleem juist was natuurlijk en waarom de brandweer dan ook moest tussenkomen.
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
En in de winter als er een beetje sneeuw is of het vriest dan is het ook van dat.rdv schreef: ↑27 jul 2022, 13:40Afgelopen weekend was het niet extreme warm. 30°C hadden we ook in de jaren 90. De regelmatige problemen aan de grens om België binnen te geraken, of met de voltagewissels op L2, L3 en L37, of met omschakeling naar ETCS zijn niet gelinkt aan temperaturen denk ik?FLV-FGSP schreef: ↑26 jul 2022, 16:56 De wanprestatie van Deutsche Bahn heeft nu toch de pers bereikt: https://www.bruzz.be/mobiliteit/klimaat ... 2022-07-26
Re: Ice verbinding Brussel Duitsland
Slechts deels, want dan blijft altijd een deel van de reizigers achter. Voor echte vervanging heb je minstens een dubbel tweetje nodig.Shrek schreef: ↑27 jul 2022, 12:19De NMBS zorgt ook voor vervangvervoer door de reizigers op de IC naar Welkenraedt te zetten en ze daar te laten overstappen op de trein naar Aken.rdv schreef: ↑27 jul 2022, 12:09 Ivm de inzet van vervangvervoer: aangezien de NMBS de officiële vervoerder is in België voor de ICE, is het dan niet haar verantwoordelijkheid om bussen te voorzien bij uitval in België? Niet enkel als in het voorbeeld hierboven in Luik, maar ook wanneer een ICE niet vertrekt in Brussel, voor om het even welke reden?
Wie er verantwoordelijk is voor vervangend vervoer dat hebben NMBS een DB ongetwijfeld in een overeenkomst gezet, maar die zal niet openbaar zijn.
Groetjes,
Rian