Leuke spotplaatsen (stations) in Vlaanderen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
OO-MSS

Leuke spotplaatsen (stations) in Vlaanderen

Bericht door OO-MSS »

Hallo,
Ik ben op zoek naar stations waar je leuk kunt spotten (bij voorkeur in Vlaanderen)(kmag nog ni in Wallonie :( :( )

Weten jullie een paar goede stations


Alvast bedankt,
OO-MSS
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

is te zien wa je in beeld wil brengen he
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Als de omgeving er niet echt toe doet maar wil je wel veel treinen zien kan ik Antwerpen-Noorderdokken aanraden, daar heb je veel verkeer en variatie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

als de locatie er wel iets mee te maken heeft zou ik zien naar open plaatsen, hier op L60 zijn er een paar mooie plaatsen, voornamelijk intressant om tijdens de spits dan is een uurke of 2-3 te komen spotten

breaks, klassiekjes, M4, M5 en M6, 21/27, 22/25 zijn er dan op foto te zetten normaal
Greg

Bericht door Greg »

Denderleeuw tijdens de piekuren.
Tussen 16u en 18u gade er veel zien, daar komt : 21/27, 22/25, 13, I11, M4 rood/wit, M5, M6, Breaks, Klassiekjes, M4 stuurstand, AM96, MW41, af en toe een goederen trein en in de bundel staan nog 5 K4 rijtuigen..
Ik spot daar wel graag en t'is mooi met die watertoren op de achtergrond. :)
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

thx voor de tips

Verkeer zie ik voornamelijk graag.
maar een mooie omgeving is ook goed

@ Greg waar gaat die 13 en I11 naartoe
Greg

Bericht door Greg »

Is de P trein Brussel-Zuid/Gouvy, komt uit Oostende, maar in Denderleeuw stapt er telkens personeel op en blijft die daar 15min staan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

momenteel doet die dat ni meer zowel de p trein brussel gouvy als brussel luik (leeg door naar welkenraedt) staan beide in vorst afgesteld, enkel tijdens de zomermaanden zullen deze treinen beide in oostende gehaald worden
Greg

Bericht door Greg »

Aha :o
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Greg schreef:Aha :o
vroeger werd de 8444 door brussel zuid gedaan tot luik (tot december 05) nu doen wij echter de 8445 (die snelle zonder stilstand te leuven) en komt gouvy zelf die trein halen in brussel als ik me niet vergis
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

dus geen 13 en I11 voor het moment (ook Krokusvakantie)
55erke

Bericht door 55erke »

Zichem (tussen Aarschot en Diest) is een leuk stationetje waar ge mooie foto's kunt nemen in de bocht.
Bijlagen
2605.jpg
2605.jpg (78.2 KiB) 8448 keer bekeken
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Een minder bekende spotplaats, maar ook zeer mooi, is Brugge-Sint-Pieters. Verhoogde perrons, dus treinen op ooghoogte! :wink:
En het ligt in een mooie bocht, en bovenleidingspalen staan niet in de weg! :wink:
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

IS Essen ook de moeite waard om te spotten
Greg

Bericht door Greg »

OO-MSS schreef:IS Essen ook de moeite waard om te spotten
Niet echt, tenzij je van de AM75 een grote liefhebber bent. :P
Verder HLE11 met Benelux, 25.5 af en toe met ne goederen (aantal varieert met weekend, maandag en dinsdag tot vrijdag, maar normaal moet je er zeker 2 zien). (77-78 ook, DLC, Railion 6500 -> die zijn al iets schaarser ginder), en een klassiekje kan er in de week aan een AM75 hangen ook.
Plaats reactie