LINDA is
soms gekoppeld aan het sein, als dan de Backupprocedure te vroeg gestart wordt is een fout zo gemaakt. Bij niet-gekoppelde seinen (dat kunnen ook beheerde seinen in stations zijn) is het gevaar nog groter. Goed, de bestuurder mag er nooit van uitgaan dat het sein geopend is. LINDA-vetrekken zijn 90-95% succesvol. Dat lijkt veel maar het betekent dat op één traject het gemiddeld 1x niet lukt…
dentheo schreef: ↑20 feb 2023, 10:52
JHS2013 schreef: ↑19 feb 2023, 11:14
Vanaf heden 19/2 gebruiken alle NMBS-treinen LINDA en worden de AVG’s niet meer gebruikt.
Wat is er tijdens het voorbije jaar aan veranderd ?
Auditieve boodschap ipv visuele, softwareaanpassingen van de app van de begeleiders, veranderingen aan de regelgeving, uitbreiding van de dekking, technische oplossingen voor betere localisatie, dat soort zaken.
De aanpassing van de reglementering heeft geleid tot het toppunt van spoorweglogica: een ja/nee-vraag die NOOIT met nee beantwoord kán worden.