Materieel GEN-CR

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Wauw! :D Klasse kleurstelling! Maakt van zo'n klassiek treinstel weer iets moderns!
SteC

Bericht door SteC »

Da's inderdaad een klasse livrei. New look, maar dan iets speelser :).
msts.be

Bericht door msts.be »

En voor wie even binnenin wil piepen , zijn er foto's te vinden op Foudurail

Een deel krijgt banken zoals in de gemoderniseerde tweetjes , het andere deel krijgt klapzitjes zoals in de M6 BD, ook de stoeltjes komen van de M6..

Gelieve echter niet de foto's door te linken , enkel deze link volgen om de bekende copyright redenen :!:
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Ahaa, mooi
en ook al de aankondigers!
Bastiaan

Bericht door Bastiaan »

Jammer dat alleen het interieur een beetje gemoderniseerd wordt en het een moderner kleurtje heeft gekregen. Voor de rest blijft het gewoon oude troep :P
Het ziet er wel iets moderner uit, maar het kan natuurlijk beter met nieuwe deuren en ramen. Kijk maar naar onze sprinters :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Bastiaan schreef:Jammer dat alleen het interieur een beetje gemoderniseerd wordt en het een moderner kleurtje heeft gekregen. Voor de rest blijft het gewoon oude troep :P
Het ziet er wel iets moderner uit, maar het kan natuurlijk beter met nieuwe deuren en ramen. Kijk maar naar onze sprinters :wink:
Ze hebben nieuwe deuren en ramen, de deuren zijn echter van hetzelfde type dan die er al in stonden. de ramen zijn van een recenter model, de 707 heeft een statische omvormer ipv een draaiende omvormer.
nicken

Bericht door nicken »

Ik vind dat ze toch wel zeer netjes gespoten zijn ze,hier zijn vakmannen carrosiers aan het werk geweest,mag ook eens gezegd worden hè :D
Teach2

Bericht door Teach2 »

Heeft er nog iemand het stukje op het nieuws gezien over de levering van de eerste nieuwe M6'en (denk VRT, heb het maar snel-snel gezien)? Landuyt sprak daar ook over de nieuwe stellen voor het GEN, en ik meen gehoord te hebben dat hij sprak over een bestelling binnen een tweetal weken(!), en een totale investering hierin van zo'n 370 miljoen Euro. Is er nog iemand die dat gezien heeft en kan bevestigen dat hij dat gezegd heeft? Het bedrag leek mij vrij realistisch voor zo'n bestelling.
SIMPY.be

Bericht door SIMPY.be »

Mhh, niet gezien...
ik vind op de site enkel dit

//edit, je zat blijkbaar naar de commerciele zender te kijken...
zie: http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/index_o ... eldekkersA
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Vreemd hoe men deze rijtuigen voorstelt als nieuw en ongezien... deze M6-rijtuigen zijn toch identiek aan diegene die reeds jaren rond rijden, op deze met stuurpost na?

Enfin, 't is VTM zeker...
Steven

Bericht door Steven »

De 90 extra dubbeldekswagons worden geleverd tussen januari 2008 en april 2009. dit vooral in gedachte houden, zo een rijtuig maak je ni aan de zelfde snelheid van een golf he :-)
Teach2

Bericht door Teach2 »

//edit, je zat blijkbaar naar de commerciele zender te kijken...
zie: http://www.vtm.be/asx/vtmnieuws/index_o ... eldekkersA
Nee, da's niet wat ik gezien heb: Landuyt werd geïnterviewd buiten, voor de M6 stuurstand. Was dus wel degelijk VRT, hoewel er ook hier iets wordt gezegd over een volgende week te nemen 'beslissing' ivm openbaar vervoer van en naar Brussel. Ik dacht dat er op VRT specifiek over GEN-stellen gesproken werd.
Teach2

Bericht door Teach2 »

Daarnet op VRT-nieuws bevestiging: "Over twee weken beslist de regering over nog een bestelling van 470 miljoen Euro voor het GEN."
nicken

Bericht door nicken »

Teach2 schreef:Daarnet op VRT-nieuws bevestiging: "Over twee weken beslist de regering over nog een bestelling van 470 miljoen Euro voor het GEN."
Dat ze er maar rap mee komen dan,en ze moeten in brugge gefikst worden,beetje solidair zijn met die 850 man die daar werkt hè,dat ze er maar vitesse in steken,kunnen ze eens een pak werknemers gelukkig maken voor een paar jaar :D
Dietrich

Bericht door Dietrich »

Steven schreef:De 90 extra dubbeldekswagons worden geleverd tussen januari 2008 en april 2009. dit vooral in gedachte houden, zo een rijtuig maak je ni aan de zelfde snelheid van een golf he :-)
Aangenomen dat dit antwoord naar mij gericht was... uiteraard, ik vind het alleen vreemd dat men deze voorstelt als geheel nieuwe rijtuigen, terwijl "iedereen" ze al kent. Tenzij ik iets over het hoofd zie en er nog wijzigingen zijn aan deze nieuwe M6, buiten de stuurrijtuigen. ;)
Plaats reactie