
Nederlands bezoek
Re: Nederlands bezoek
Leuk detail: de trein reed dinsdag heen onder treinnummer 1. We hadden dus een echte railforce 1 

Re: Nederlands bezoek
De koninklijke trein heeft in Nederland altijd treinnummer 1. Dat is ook de reden dat de gewone treinnummers pas bij 2 beginnen, en dat treinparen altijd even/oneven nummers hebben: trein 2/3 was een internationaal treinpaar, 4/5 ook, 6/7, 8/9, 10/11 enz.
Groetjes,
Rian
Re: Nederlands bezoek
De terugrit was in België echter nummer 2rvdborgt schreef: ↑22 jun 2023, 22:39De koninklijke trein heeft in Nederland altijd treinnummer 1. Dat is ook de reden dat de gewone treinnummers pas bij 2 beginnen, en dat treinparen altijd even/oneven nummers hebben: trein 2/3 was een internationaal treinpaar, 4/5 ook, 6/7, 8/9, 10/11 enz.
Groetjes,
Rian

Re: Nederlands bezoek
Beide ritten bezorgden toch wel wat spanning in Berchem denk ik.
Bij het komen stond er een goederentrein in storing na Kalmthout, trein nr1 heeft stuk van de file erachter moeten voorbijrijden op tegenspoor.
Bij de terugrit ging er een Thalys stuk op de HSL waardoor al die treinen omgelegd werden via lijn 12... dat leek juist op tijd opgelost...


Bij het komen stond er een goederentrein in storing na Kalmthout, trein nr1 heeft stuk van de file erachter moeten voorbijrijden op tegenspoor.
Bij de terugrit ging er een Thalys stuk op de HSL waardoor al die treinen omgelegd werden via lijn 12... dat leek juist op tijd opgelost...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Nederlands bezoek
Dat kan , maar het kan ook dat de bestaande procedures verkeerd "focussen" voor het modern materieel.
Ik weet niet of ze in de loop van de levensduur aangepast worden..
Daarvoor weten we te weinig van de storing.
Ik weet niet of ze in de loop van de levensduur aangepast worden..
Daarvoor weten we te weinig van de storing.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide