Renovatie AM80 break
Renovatie AM80 break
Hallo,
Vorige week MS 326 gezien, herschildert, en met bagagestrips op gekleefd.
Zouden alle breaks weer toonbaar gemaakt worden te Mechelen?
Er zijn een redelijk aantal al meer dan een maand niet actief.
Kurt.
Vorige week MS 326 gezien, herschildert, en met bagagestrips op gekleefd.
Zouden alle breaks weer toonbaar gemaakt worden te Mechelen?
Er zijn een redelijk aantal al meer dan een maand niet actief.
Kurt.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44
Re: Renovatie AM80 break
Ik zie van dat type hier in Aarschot nog best veel rondrijden, en vaak zijn ze toch beklad met graffiti of geweldig vuil. Een stevige aanpak kunnen ze dus wel gebruiken, vermoed ik...
Re: Renovatie AM80 break
Voor een groot deel van de Breaks is bij de inbouw van ETCS ineens hun laatste tussentijdse revisie en dus laagje verf aangebracht. Heel tof om ze weer wat properder te zien, aangezien de MR80m echt de smerigste treinen zijn voor al een lange tijd.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 02 mei 2022, 17:44
Re: Renovatie AM80 break
De nieuwe livrei op de AM80 is gemakkelijk te herkennen. Buiten dat ze dan meteen een stuk properder zijn, is er ook een aanduiding voor de toegang met fietsen. Erg praktisch!
Re: Renovatie AM80 break
Men is nooit gestopt met Breaks herschilderen: bij hun tussentijdse revisie krijgen die een nieuwe laag verf, is nooit anders geweest. Je vond altijd wel ergens een recent herschilderd exemplaar.
Als ze nu eens zouden beginnen met die dingen fatsoenlijk graffiti-vrij te maken, DAT zou pas een verschil maken, in plaats van zoals ze nu vaak doen, en enkel kuisen tot ter hoogte van de ramen, en alles daarboven gewoon laten hangen. Een ware schande zoals de NMBS dit laat verloederen!
Als ze nu eens zouden beginnen met die dingen fatsoenlijk graffiti-vrij te maken, DAT zou pas een verschil maken, in plaats van zoals ze nu vaak doen, en enkel kuisen tot ter hoogte van de ramen, en alles daarboven gewoon laten hangen. Een ware schande zoals de NMBS dit laat verloederen!
Re: Renovatie AM80 break
Tja, dat kost geld, natuurlijk, en niet te vergeten ook tijd, tijd waarin dat rijtuig niet in dienst is. En ze worden ook regelmatig helemaal schoongemaakt, maar vaak pas na enkele dagen/weken.
Maar mee eens, hoor, deze problematiek verdient een hogere prioriteit. En zou op langere termijn zelfs geld kunnen besparen omdat het minder aantrekkelijk is om te beschilderen, als onze 'spuitbuskunstenaars' beginnen zien dat hun werk al vlug weer verdwenen is...
Maar mee eens, hoor, deze problematiek verdient een hogere prioriteit. En zou op langere termijn zelfs geld kunnen besparen omdat het minder aantrekkelijk is om te beschilderen, als onze 'spuitbuskunstenaars' beginnen zien dat hun werk al vlug weer verdwenen is...
Re: Renovatie AM80 break
In onze buurlanden slaagt men er wel in om dat schoon te houden. Enkel hier blijft dat weken, maanden, of in het geval van de HLE27 jaren op die treinen hangen. Het is een kwestie van niet willen, niet van niet kunnen.groentje schreef: ↑22 aug 2022, 16:55 Tja, dat kost geld, natuurlijk, en niet te vergeten ook tijd, tijd waarin dat rijtuig niet in dienst is. En ze worden ook regelmatig helemaal schoongemaakt, maar vaak pas na enkele dagen/weken.
Maar mee eens, hoor, deze problematiek verdient een hogere prioriteit. En zou op langere termijn zelfs geld kunnen besparen omdat het minder aantrekkelijk is om te beschilderen, als onze 'spuitbuskunstenaars' beginnen zien dat hun werk al vlug weer verdwenen is...
Re: Renovatie AM80 break
De vraag is dan natuurlijk wat er juist aan gedaan kan worden.Teach2 schreef: ↑22 aug 2022, 22:55In onze buurlanden slaagt men er wel in om dat schoon te houden. Enkel hier blijft dat weken, maanden, of in het geval van de HLE27 jaren op die treinen hangen. Het is een kwestie van niet willen, niet van niet kunnen.groentje schreef: ↑22 aug 2022, 16:55 Tja, dat kost geld, natuurlijk, en niet te vergeten ook tijd, tijd waarin dat rijtuig niet in dienst is. En ze worden ook regelmatig helemaal schoongemaakt, maar vaak pas na enkele dagen/weken.
Maar mee eens, hoor, deze problematiek verdient een hogere prioriteit. En zou op langere termijn zelfs geld kunnen besparen omdat het minder aantrekkelijk is om te beschilderen, als onze 'spuitbuskunstenaars' beginnen zien dat hun werk al vlug weer verdwenen is...
Ik zal alvast zeggen dat een oplossing zoals die van bijvoorbeeld de Brusselse metro's -namelijk alle treinen 's nachts op 100% afgesloten terreinen stallen- niet realistisch is.
Re: Renovatie AM80 break
Sneller kuisen, zoals men in Nederland doet. Daar wordt graffiti systematisch binnen de 48u verwijderd. Gevolg is dat je daar weinig treinen met graffiti ziet rondrijden, en vooral ook dat de treinen amper verfschade hebben door graffiti, aangezien men niet wacht met het te verwijderen tot het helemaal in de verf ingevreten is en er nog amper af gaat. Als men dat in andere landen kan (en daar staan de treinen ook niet systematisch op 100% afgesloten terreinen), dan kan dat hier ook, als men WIL.
Re: Renovatie AM80 break
Alles afspannen gaat idd niet. Maar nu is het tegenovergestelde waar. Er zijn heel wat bundels die te vlot toegankelijk zijn. Iets meer afspannen zodat de toegankelijkheid enkel vlot is daar waar het echt nodig is zou al een eerste stap zijn. Sneller verwijderen een tweede stap.
-
- Berichten: 937
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: Renovatie AM80 break
Je hoeft ook niet alles af te spannen. Gewoon hekkens zetten waar het kan. Als je de vluchtwegen reduceert dan verhoog je de pakkans. Voeg een paar bewakers met honden toe, en je zal zien dat je veel minder vandalisme hebt.Steven schreef: ↑23 aug 2022, 06:11 Alles afspannen gaat idd niet. Maar nu is het tegenovergestelde waar. Er zijn heel wat bundels die te vlot toegankelijk zijn. Iets meer afspannen zodat de toegankelijkheid enkel vlot is daar waar het echt nodig is zou al een eerste stap zijn. Sneller verwijderen een tweede stap.
Zoals in Zwitserland, waar ik onlangs mocht lezen hoe een vandaal "door middel van een hond staande gehouden werd", en nadien afgevoerd werd naar het ziekenhuis. Je mag de rest zelf invullen...
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 27 feb 2016, 11:03
Re: Renovatie AM80 break
Iemand van de machinisten hier die er al mee gereden heeft in het donker? Is de zichtbaarheid beter met deze koplampen?
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Renovatie AM80 break
Nog niet zelf mee gereden maar volgens collega's effectief een zeer grote verbetering. Richting Desiro-sterkte.Yassine_TB schreef: ↑03 jul 2023, 13:21Iemand van de machinisten hier die er al mee gereden heeft in het donker? Is de zichtbaarheid beter met deze koplampen?
Of het er goed uitziet, dat is iets anders.
Er is trouwens ook een Sprinter op test, de 915 geloof ik. Al staat die aan de kant deze zomer.