(edit) en het spoor is inderdaad zo'n 80m te kort voor een dubbele ICNG-B.

L28 heeft enkel een flyover naar de 1ste paar sporen in FBMZ, de hoeveelheid gelijkgrondse kruisingen daar zou alle capaciteitsproblemen die je zou ontwijken teniet doen met een twintigtal gelijkgrondse kruisingen die het hele station stil zouden leggen iedere keer dat er een trein aankomt of vertrekt. En het blijkt dat het niet eens meer bestaat.
Hoe wil je die verbinding in elkaar gaan steken? Ééntje die tweemaal de Brusselse NZ bediend of ééntje die de NZ volledig vermijdt en na de luchthaven L26 opgaat en Schuman en Luxemburg bediend?
Is mogelijk, maar praktisch gezien weinig of zelfs niet haalbaar: geschikt materieel en personeel, een grote afstand en reistijd, wat bij storingen, vertragingen,... Volgens mij worden er meer ritten beperkt (tussen de stations) of zelfs ritten volledig afgeschaft. Reizigers zijn daar de dupe van...
Ik heb het even bekeken via B-Europe.
Zit daar dan iemand op te wachten?
Dat zit er dus aan te komen, met de verhoging van het aanbod naar Nederland alsook de moderniseringswerken op L162 waardoor snelheden tot 160 km/h de norm worden.JonasV91 schreef: ↑16 aug 2023, 21:25.
Met de wagen is het zo'n 4u tot 6u30 (afhankelijk van de verkeersdrukte volgens Google).
Waaronder een optie via Brussel trouwens dus traject is min of meer vergelijkbaar met dat van de trein...
Volgens mij is er nog veel werk aan de winkel om een interessante BeNeLux-verbinding te creëren.
Dan bedoel ik niet een complex geheel waarbij er één traject/trein bestaat maar simpelweg een snelle reis met vlotte overstappen.