De laatste jaren zijn er in het weekend nogal eens werken tussen Gent en Kortrijk, waardoor het treinverkeer op de lijn (deels) onderbroken is. Nogal dikwijls tussen Gent en Deinze. Dan worden er tussen Gent en Deinze bussen ingezet. Een andere mogelijkheid om tussen Gent en Kortrijk te reizen, is via een omweg, bijvoorbeeld naar Brugge, Lichtervelde of Oudenaarde gaan en daar overstappen.
Toen ik vanmorgen in Gent-Sint-Pieters aankwam, was ik te laat om de trein van 09:35 naar Kortrijk te halen. De trein van '06 na het uur rijdt dit weekend en het volgende echter niet tussen Gent en Deinze. Ik was wel nog op tijd om de trein van 09:52 richting De Panne te nemen, in Deinze uit te stappen en daar om 10:19 de stoptrein naar Kortrijk te nemen.
Hoe kan het nu dat de stoptrein Mechelen - Kortrijk níet rijdt tussen Gent en Deinze, maar de trein naar De Panne en die naar Poperinge/Lille Flandres wél?

Die laatste stopt in die twee weekends trouwens uitzonderlijk ook in De Pinte en Deinze, zie ik. Als werken aan het spoor de reden zijn, waarom kan de ene dienst dan wél, maar de andere níet op dat stuk spoorlijn rijden?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.