De DMT's hebben helaas minimaal 2000V nodig om te kunnen functioneren, en de Nederlandse bovenleiding levert maar 1800V...
Dienstregeling 2024 (geldig vanaf december 2023)
Re: Dienstregeling december 2023
Re: Dienstregeling december 2023
Is het eigenlijk al een uitgemaakte zaak dat in december alle Klassiekjes, M4 en Reeks 21/27 uit dienst gaan?
Re: Dienstregeling december 2023
Over de 27 is dat toch nooit gezegd bij mijn weten? December 2025 moeten ze weg, maar een eerdere datum heb ik nooit gehoord.
Re: Dienstregeling december 2023
Ik had gehoord dat enkel de klassiekjes in december zullen stoppen, de rest gaat door.
Re: Dienstregeling december 2023
En de 21'ers?
M4 loopt ook wel op zijn laatste benen denk ik?
Re: Dienstregeling december 2023
Die locs gaan volgens mij progressief buiten dienst volgens er M7bmx bijkomen.
-
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Dienstregeling december 2023
Ik heb horen fluisteren, uit verschillende bronnen, dat men de 27 in dienst zou willen houden in combinatie met 2 m6 stuurrijtuigen, een soortement dromedaris opstelling dus.
Ik geef toe dat ik een behoorlijke bulderlach niet kon onderdrukken bij het horen hiervan.
Re: Dienstregeling december 2023
Ik zou er niet van verschieten dat Op de Baan (de Joepie/roddelblaadje van de spoorwegwereld) met dat nieuws afkomt. Dan volgt er idd een bulderlach...CursorX schreef: ↑02 sep 2023, 16:39Ik heb horen fluisteren, uit verschillende bronnen, dat men de 27 in dienst zou willen houden in combinatie met 2 m6 stuurrijtuigen, een soortement dromedaris opstelling dus.
Ik geef toe dat ik een behoorlijke bulderlach niet kon onderdrukken bij het horen hiervan.
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: Dienstregeling december 2023
Geen idee of die het gepubliceerd hebben, maar het komt van verschillende mensen die bij nmbs werken in verschillende depots, dusja… rook en vuur enzoLML schreef: ↑02 sep 2023, 16:46Ik zou er niet van verschieten dat Op de Baan (de Joepie/roddelblaadje van de spoorwegwereld) met dat nieuws afkomt. Dan volgt er idd een bulderlach...CursorX schreef: ↑02 sep 2023, 16:39Ik heb horen fluisteren, uit verschillende bronnen, dat men de 27 in dienst zou willen houden in combinatie met 2 m6 stuurrijtuigen, een soortement dromedaris opstelling dus.
Ik geef toe dat ik een behoorlijke bulderlach niet kon onderdrukken bij het horen hiervan.
Re: Dienstregeling december 2023
Hoe zou die samenstelling er dan precies uitzien? "Gewoon" een koppeling van twee stammen 27+M6+M6BDx zoals die jarenlang rondgereden hebben op Blankenberge-Genk en later Antwerpen-Charleroi, of iets anders nog?
-
- Berichten: 701
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Dienstregeling december 2023
Neenee, de 27 ingesloten in het midden en 2 stuurrijtuigen op de uiteindes, zoals er ooit naar Noorderkempen gereden is.
(Met een 13 weliswaar: https://www.treinfoto2000.be/HLE/HLE13/ ... 092012.JPG)
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling december 2023
Eerlijk gezegd, ik heb al zottere samenstellingen gezien... en nood breekt wet, nietwaar?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 726
- Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
- Locatie: Erembodegem Terjoden
- Contacteer:
Re: Dienstregeling december 2023
Met een 27 omsloten door twee M6-stuurrijtuigen wordt de ECTS-kwestie dan ook omzeild neem ik aan?
Alleen neem ik aan dat de 2740 tot en met 2760 dan wel niet in aanmerking komen.
Alleen neem ik aan dat de 2740 tot en met 2760 dan wel niet in aanmerking komen.




Re: Dienstregeling december 2023
Correct. Om die reden reed men 14 jaar geleden met M6'en aan beide kanten naar Noorderkempen.