Ongewone samenstelling.
-
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Ongewone samenstelling.
Als ik zelf even kijk naar de chatbot van de NMBS lijken er morgen ook dubbele Desiro's op de S5 te verschijnen (alvast de 3356 en 3382).
Re: Ongewone samenstelling.
Wat natuurlijk geen overbodige luxe is aangezien het aantal treinen tegelijkertijd drastisch daalt op lijn 26 door de werkzaamheden aan Sint-Job, en eigenlijk is het nog te weinig. Is er eigenlijk nooit over nagedacht om zeker in de spits een trein met pakweg 6 M6 in te zetten (en desnoods te laten pendelen tot Brussel-Schuman), kwestie van zoveel mogelijk capaciteit over te houden? Niet bepaald courant op een S-verbinding, maar dit is nogal een ongewone situatie.
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongewone samenstelling.
Pendelen tot Schuman, dan zou men daar moeten kopmaken? Dat lijkt me moeilijk haalbaar met enkel twee dubbele sporen, beide behoorlijk druk gebruikt. In Brussel-Luxemburg kan er dan al wat meer, daar zijn uitwijksporen.
@hieronder: dat rondje is nog een beter idee, bravo!
@hieronder: dat rondje is nog een beter idee, bravo!
Laatst gewijzigd door jan_olieslagers op 03 sep 2023, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 1144
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
Re: Ongewone samenstelling.
Of men doet zoals men daar vaker doet op de S5 bij werkzaamheden ten zuiden van Brussel-Luxemburg, rondje rijden.
Mechelen > Schuman via Etterbeek en Brussel-Luxemburg en de terugrit naar Mechelen via Schuman en de Schuman-Josaphattunnel.
Als je natuurlijk wilt pendelen tussen Halle/Eigenbrakel en Brussel-Schuman zijn volgens mij de enige echte opties kop maken in Brussel-Luxemburg of Schaarbeek.
Mechelen > Schuman via Etterbeek en Brussel-Luxemburg en de terugrit naar Mechelen via Schuman en de Schuman-Josaphattunnel.
Als je natuurlijk wilt pendelen tussen Halle/Eigenbrakel en Brussel-Schuman zijn volgens mij de enige echte opties kop maken in Brussel-Luxemburg of Schaarbeek.
Re: Ongewone samenstelling.
Weet er iemand welke l-ritten (Antwerpen-Centraal - Leuven) er zullen rijden met MS86?
Re: Ongewone samenstelling.
E7280/E7282/E7283 zullen morgen vanaf Aarschot allemaal met duikbrillen gereden worden. Der juist Aarschot gepasseerd en er staan enkel maar Duikbrillen ipv Desiro.
Re: Ongewone samenstelling.
Als ik het treinstel volg dat vrijdag E7280 heeft gedaan, vertrekt die na aankomst te Antwerpen-Centraal richting Lokeren/Sint-Niklaas.
Is dit de voorzine omloop of is dit gewoon een toeval?
Is dit de voorzine omloop of is dit gewoon een toeval?
-
- Berichten: 2686
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Ongewone samenstelling.
Het capaciteitsprobleem zit 'em nu net op het zuidelijke gedeelte van L26. Door treinen een rondje te laten rijden Meiser - Merode - Schuman - Meiser ga je geen extra capaciteit creëren ten zuiden van Merode/Etterbeek. Vandaar de vraag van Steve voor M6-rijtuigen op bepaalde S5-treinen.ovspotter_be schreef: ↑03 sep 2023, 11:29 Of men doet zoals men daar vaker doet op de S5 bij werkzaamheden ten zuiden van Brussel-Luxemburg, rondje rijden.
Mechelen > Schuman via Etterbeek en Brussel-Luxemburg en de terugrit naar Mechelen via Schuman en de Schuman-Josaphattunnel.
Als je natuurlijk wilt pendelen tussen Halle/Eigenbrakel en Brussel-Schuman zijn volgens mij de enige echte opties kop maken in Brussel-Luxemburg of Schaarbeek.
Ik blijf me verbazen hoe die hele dienstregeling dermate langdurig moet omgegooid worden voor het vervangen van één brug...
Re: Ongewone samenstelling.
Dit is de voorziene omloop van 1 sprinter
E7280 Aarschot - Antwerpen-Centraal
EM7280 Antwerpen-Centraal - Antwerpen - bundel Kiel.
ME15020 Antwerpen - Bundel Kiel - Antwerpen-Berchem
E15020 Antwerpen-Berchem - Antwerpen-Noord (personeelstrein)
EM15029 Antwerpen-Noord - Schijnpoort.
ME15021 Schijnpoort - Antwerpen-Noord
E15021 Antwerpen-Noord - Antwerpen - Bundel Kiel
ME2868 Antwerpen - Bundel Kiel - Antwerpen-Centraal
E2868 Antwerpen-Centraal - Leuven
E7282/E7283 rijden met 2x2 sprinters
Re: Ongewone samenstelling.
Weet je ook wat de omlopen zijn van die andere twee ritten (7282, 7283)?260689 schreef: ↑03 sep 2023, 14:11Dit is de voorziene omloop van 1 sprinter
E7280 Aarschot - Antwerpen-Centraal
EM7280 Antwerpen-Centraal - Antwerpen - bundel Kiel.
ME15020 Antwerpen - Bundel Kiel - Antwerpen-Berchem
E15020 Antwerpen-Berchem - Antwerpen-Noord (personeelstrein)
EM15029 Antwerpen-Noord - Schijnpoort.
ME15021 Schijnpoort - Antwerpen-Noord
E15021 Antwerpen-Noord - Antwerpen - Bundel Kiel
ME2868 Antwerpen - Bundel Kiel - Antwerpen-Centraal
E2868 Antwerpen-Centraal - Leuven
E7282/E7283 rijden met 2x2 sprinters
Re: Ongewone samenstelling.
Hoi,
Hierbij maken de AM 86 hun comeback op lijn 35...
Lukas
Hierbij maken de AM 86 hun comeback op lijn 35...
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: Ongewone samenstelling.
E 7282 Aarschot - Antwerpen-CentraalVDL Sitea schreef: ↑03 sep 2023, 14:30Weet je ook wat de omlopen zijn van die andere twee ritten (7282, 7283)?260689 schreef: ↑03 sep 2023, 14:11Dit is de voorziene omloop van 1 sprinter
E7280 Aarschot - Antwerpen-Centraal
EM7280 Antwerpen-Centraal - Antwerpen - bundel Kiel.
ME15020 Antwerpen - Bundel Kiel - Antwerpen-Berchem
E15020 Antwerpen-Berchem - Antwerpen-Noord (personeelstrein)
EM15029 Antwerpen-Noord - Schijnpoort.
ME15021 Schijnpoort - Antwerpen-Noord
E15021 Antwerpen-Noord - Antwerpen - Bundel Kiel
ME2868 Antwerpen - Bundel Kiel - Antwerpen-Centraal
E2868 Antwerpen-Centraal - Leuven
E7282/E7283 rijden met 2x2 sprinters
EM 7282 Antwerpen-Centraal - Antwerpen - Bundel Kiel
EM 7282 Antwerpen - Bundel Kiel - Antwerpen - Schijnpoort
ME 8283 Antwerpen - Schijnpoort - Antwerpen-Centraal
E 8283 Antwerpen-Centraal - Aarschot
EM 8283 Aarschot - Leuven
E7283 Aarschot - Antwerpen-Centraal
EM 7283 Antwerpen-Centraal - Antwerpen - Bundel Kiel
EM 7283 Antwerpen - Bundel Kiel - Antwerpen - Schijnpoort
ME 15021 Antwerpen - Schijnpoor - Antwerpen-Noord
E 15021 Antwerpen-Noord - Antwerpen - Bundel Kiel
ME 2867 Antwerpen - Bundel Kiel - Antwerpen-Centraal
E 2867 Antwerpen-Centraal - Leuven
Re: Ongewone samenstelling.
Dus voorlopig is het al zeker dat op de E2867 & E2868 er sprinters zullen rijden?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Ongewone samenstelling.
Ah, dan had ik de vraag verkeerd begrepen, en ik was niet alleen blijkbaar. Een trein vanuit het zuiden (Halle) die via L26 Brussel binnenkomt, die heeft inderdaad geen optie om een rondje te maken, en slechts weinig plaatsen om kop te maken: Brussel-Luxemburg, of anders wordt het gelijk Schaarbeek of zelfs Vilvoorde. Of misschien misschien het nevenspoor te Evere? Dat heeft men ooit gebruikt voor een of andere S-dienst die niet verder kon tot Vilvoorde, vermoedelijk wegens capaciteitsbeperkingen, en die nu tijdelijk Meiser als eindstation kreeg. Maar dat was maar een enkel stel Desiro, al te veel plaats is er daar niet.trainlovertje schreef: ↑03 sep 2023, 13:57 Het capaciteitsprobleem zit 'em nu net op het zuidelijke gedeelte van L26. Door treinen een rondje te laten rijden Meiser - Merode - Schuman - Meiser ga je geen extra capaciteit creëren ten zuiden van Merode/Etterbeek. Vandaar de vraag van Steve voor M6-rijtuigen op bepaalde S5-treinen.
Overigens weet ik niet hoe groot de capaciteitsbehoefte is tussen Halle en Brussel, ik heb daar nooit gereisd. Zouden er daar echt zoveel reizigers zijn, in de spits, om dubbeldekkers te rechtvaardigen?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
-
- Berichten: 919
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Ongewone samenstelling.
Op L26 reden er deze week 2xS5, S7, S9 en S19. Tussen Halle en Boondaal heb je nu een derde van de capaciteit (1xS5) en tussen Eigenbrakel en Schuman de helft (S19), dus ja extra capaciteit is er nodig, en de veel te korte perrons op die lijn wilt zeggen dat je niet eens 3 of 4 Desiro's kan aanbieden.jan_olieslagers schreef: ↑03 sep 2023, 16:50
Ah, dan had ik de vraag verkeerd begrepen, en ik was niet alleen blijkbaar. Een trein vanuit het zuiden (Halle) die via L26 Brussel binnenkomt, die heeft inderdaad geen optie om een rondje te maken, en slechts weinig plaatsen om kop te maken: Brussel-Luxemburg, of anders wordt het gelijk Schaarbeek of zelfs Vilvoorde. Of misschien misschien het nevenspoor te Evere? Dat heeft men ooit gebruikt voor een of andere S-dienst die niet verder kon tot Vilvoorde, vermoedelijk wegens capaciteitsbeperkingen, en die nu tijdelijk Meiser als eindstation kreeg. Maar dat was maar een enkel stel Desiro, al te veel plaats is er daar niet.
Overigens weet ik niet hoe groot de capaciteitsbehoefte is tussen Halle en Brussel, ik heb daar nooit gereisd. Zouden er daar echt zoveel reizigers zijn, in de spits, om dubbeldekkers te rechtvaardigen?
In de spits zal het daar druk genoeg zijn met studenten naar Etterbeek en mensen op weg naar de Europese wijk...
Mss het best wat schuiven met langere M4/I11 stammen sinds je daardoor naar voren kan lopen als het moet?