Dienstregeling 2024 (geldig vanaf december 2023)
-
Re: Dienstregeling december 2023
Dat zou misschien wel kunnen, ja, technisch en reglementair. En wat gaat men zoal aanvangen met een trein van 10 bakken met steinzeittechnologie en ditto komfort?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Betrouwbaarder zijn dan een onbetrouwbare sleep M5 met een onbetrouwbare lok 21/27 en beschikken over ETCS.
Thalys heeft de boekingen geopend t/m medio maart. Aan de dienstregeling Brussel - Parijs verandert op het eerste zicht niet veel.
Re: Vervoersplan 2023-2026
Volgens de klantendienst via Twitter zou vanaf dinsdag 19 september de dienstregeling zichtbaar zijn. Benieuwd of het zal kloppen...
-
De nieuwe dienstregeling is vandaag inderdaad ingeladen geweest, tijd om te zoeken naar wijzigingen.
-
- Contacteer:
Eindelijk nieuws over de S8 die wordt doorgetrokken, maar het wordt wel duidelijk dat wanneer er werken zijn op spoorlijn 161 de S8 65XX vanuit Zottegem niet verder rijdt dan Brussel-Zuid. De bijkomende stop in Liedekerke is ook wel opmerkelijk. De extra stop is voor de aansluiting met de S10 wel goed, want in Denderleeuw is de aansluiting met de werken in het station niet altijd haalbaar.

-
Vanaf 5 februari wordt de 33xx (opnieuw) afgeschaft en de 31xx ingekort tot Schaarbeek
Dat had te maken met de werkzaamheden aan Brussel-Zuid kant Fonsnylaan. Tegen die werkzaamheden hebben buurtbewoners beroep aangetekend, zeer waarschijnlijk worden ze uitgesteld en daarmee de inkorting/afschaffing van de ex-IRs ook.ovspotter_be schreef: ↑19 sep 2023, 20:03 Vanaf 5 februari wordt de 33xx (opnieuw) afgeschaft en de 31xx ingekort tot Schaarbeek
De dienstregelingsprojecten in de regio Antwerpen lijken uitgesteld te worden, de andere projecten zitten in de planner.
Zo ook de nieuwe IC 57xx Leuven - Charleroi. Iemand een idee met welk materieel die gepland is? Ik heb een donkerbruin vermoeden, maar hoop doet leven. Het zou in ieder geval een perfecte IC zijn om MS96 in te zetten, lijkt me: geen passage door de NZV noch de twee grootste steden van het land, geen grote vervoersstromen. Weliswaar een luchthaven in de buurt van het parcours, maar wellicht ook niet van die aard dat er hele volksverhuizingen met koffers en al op zullen plaatsvinden.
Je zou verschieten hoeveel mensen de trein naar de luchthaven in Charleroi nemen. (Wel is waar met de busverbinding)Steve schreef: ↑19 sep 2023, 21:10 Zo ook de nieuwe IC 57xx Leuven - Charleroi. Iemand een idee met welk materieel die gepland is? Ik heb een donkerbruin vermoeden, maar hoop doet leven. Het zou in ieder geval een perfecte IC zijn om MS96 in te zetten, lijkt me: geen passage door de NZV noch de twee grootste steden van het land, geen grote vervoersstromen. Weliswaar een luchthaven in de buurt van het parcours, maar wellicht ook niet van die aard dat er hele volksverhuizingen met koffers en al op zullen plaatsvinden.
Weet ik, maar precies doordat veel mensen er ook nog eens een weinig frequente bus voor zullen moeten nemen vanaf Fleurus (of toch veel minder dan wat vanaf Charleroi-Centraal rijdt), verwacht ik niet meteen een stormloop. Sowieso kun je argumenteren dat als ze die bagage in een gewone stadsbus krijgen, een MS96 hoegenaamd geen probleem mag zijn.
Z676/Z682/Z686/Z687/Z688 rijd vanaf Lokeren naar Ronse ipv Oudenaarde.
Z656/Z656/Z657/Z658/Z668/Z669/Z670 rijd vanaf Ronse ipv Oudenaarde naar Lokeren.
Z655/Z672 vertrekt van Gent-Sint-Pieters ipv Oudenaarde naar Lokeren
Opmerkelijk rijd de Z683/Z685 Lokeren - Oudenaarde (Ronse?) niet.
Z656/Z656/Z657/Z658/Z668/Z669/Z670 rijd vanaf Ronse ipv Oudenaarde naar Lokeren.
Z655/Z672 vertrekt van Gent-Sint-Pieters ipv Oudenaarde naar Lokeren
Opmerkelijk rijd de Z683/Z685 Lokeren - Oudenaarde (Ronse?) niet.
-
- Contacteer:
Ik hoop dat de trend van de 2 desiro's op de S8 65XX dan ook verder zet. Want in Denderleeuw is de S3 nu aardig volzet met de overstappers en met die bijkomende stop in Liedekerke kan dat wel een voordeel zijn dat de IC20 die ook meestal met 1 desiro rijdt in het weekend daarvan al wat ontlast wordt. De 2207 was zaterdag aardig volzet.