M6 BDx
Zoals hier al eerder vermeld zullen blijkbaar niet alle stuurrijtuigen voorzien worden van een GF-koppeling. Misschien dat de rijtuigen met schroefkoppeling op de IC Brussel - Luxemburg kunnen ingezet worden in trek/duw met een 13 of 3000. Is dit effectief ook de bedoeling? Kan een 3000 van de CFL bijvoorbeeld ook in trek/duw rijden met I11-rijtuigen?sncf-sncb schreef:Ik sta er niet van te kijken als ze het eerst worden ingezet op de IC Antwerpen CS-Charleroi Sud of Bruxelles-Midi - Luxembourg.
Trainspotterke schreef:Zoals hier al eerder vermeld zullen blijkbaar niet alle stuurrijtuigen voorzien worden van een GF-koppeling. Misschien dat de rijtuigen met schroefkoppeling op de IC Brussel - Luxemburg kunnen ingezet worden in trek/duw met een 13 of 3000. Is dit effectief ook de bedoeling? Kan een 3000 van de CFL bijvoorbeeld ook in trek/duw rijden met I11-rijtuigen?sncf-sncb schreef:Ik sta er niet van te kijken als ze het eerst worden ingezet op de IC Antwerpen CS-Charleroi Sud of Bruxelles-Midi - Luxembourg.
is zustermachien van de 13 die kan het dus wel echter niet voorzien van tbl 2 als ik me niet vergis en mag dus niet op L2 aan 200 rijden
tbl2 ... sowieso is een M6 maximum 160 hé, moet al ni meer verder kijken danSteven schreef:Trainspotterke schreef:Zoals hier al eerder vermeld zullen blijkbaar niet alle stuurrijtuigen voorzien worden van een GF-koppeling. Misschien dat de rijtuigen met schroefkoppeling op de IC Brussel - Luxemburg kunnen ingezet worden in trek/duw met een 13 of 3000. Is dit effectief ook de bedoeling? Kan een 3000 van de CFL bijvoorbeeld ook in trek/duw rijden met I11-rijtuigen?sncf-sncb schreef:Ik sta er niet van te kijken als ze het eerst worden ingezet op de IC Antwerpen CS-Charleroi Sud of Bruxelles-Midi - Luxembourg.
is zustermachien van de 13 die kan het dus wel echter niet voorzien van tbl 2 als ik me niet vergis en mag dus niet op L2 aan 200 rijden

Steven had het over de I112012 schreef:tbl2 ... sowieso is een M6 maximum 160 hé, moet al ni meer verder kijken danSteven schreef:Trainspotterke schreef: Zoals hier al eerder vermeld zullen blijkbaar niet alle stuurrijtuigen voorzien worden van een GF-koppeling. Misschien dat de rijtuigen met schroefkoppeling op de IC Brussel - Luxemburg kunnen ingezet worden in trek/duw met een 13 of 3000. Is dit effectief ook de bedoeling? Kan een 3000 van de CFL bijvoorbeeld ook in trek/duw rijden met I11-rijtuigen?
is zustermachien van de 13 die kan het dus wel echter niet voorzien van tbl 2 als ik me niet vergis en mag dus niet op L2 aan 200 rijden

zonder die bult zal het ni goedkomen, komt door de eigenschappen van de m6 zelf, daar zit aan iedere kant normaal een omvormer en andere elektronica verstopt (de uiteinden) gevolg is dat als je er een stuurrijtuig van wil maken je deze ni zomaar ergens anders kan steken (toch ni zonder zitplaatsen te verliezen =>> zie M5)Tim schreef:Toch vind ik het een lelijk gedrocht, als het dan toch een I11-design moest worden hadden ze er toch minstens voor kunnen zorgen wat meer naar de afwerking te kijken zodat die bult weg is.
Het had iets moois kunnen worden maar dat is alweer grandioos mislukt...
daar zitten al andere onderdelen, als het is zoals bij de i11 en reeks 13 heb je daar al een halve pc zitten, uw geluidskaart (voor de nodige tonen van waakinrichting, tbl en zo meer zit er al) inclu verlichtingsarmatuur van tl verlichting, spotjes om te lezen en tja de nodige bedradingTBbart schreef:dan hadden ze beter dat bultstuk in het zwart gestoken
En wat als er een depanneerder zit met een laptopje met een virus erin?Steven schreef:daar zitten al andere onderdelen, als het is zoals bij de i11 en reeks 13 heb je daar al een halve pc zitten, uw geluidskaart (voor de nodige tonen van waakinrichting, tbl en zo meer zit er al) inclu verlichtingsarmatuur van tl verlichting, spotjes om te lezen en tja de nodige bedradingTBbart schreef:dan hadden ze beter dat bultstuk in het zwart gestoken

misverstaan precies ik bedoelde niet de apparatuur in dat zwarte stuk steken, maar dat bultstuk in een zwart kleurtje vervenSteven schreef:daar zitten al andere onderdelen, als het is zoals bij de i11 en reeks 13 heb je daar al een halve pc zitten, uw geluidskaart (voor de nodige tonen van waakinrichting, tbl en zo meer zit er al) inclu verlichtingsarmatuur van tl verlichting, spotjes om te lezen en tja de nodige bedradingTBbart schreef:dan hadden ze beter dat bultstuk in het zwart gestoken

-
- Berichten: 801
- Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
- Contacteer:
En is de eerste M6 bdx al terug uit Oostenrijk?
Ik heb de stuurpost op nieuws gezien, zelfde zoals HLE 13, maar de snelheidsmeter is vervangen door een laptopsherm en er is nog een flatscreenscherm bijgekomen. verder was het maar paar seconden dat ze het laten zien hebben dus wat er nog anders is, weet ik niet.

Ik heb de stuurpost op nieuws gezien, zelfde zoals HLE 13, maar de snelheidsmeter is vervangen door een laptopsherm en er is nog een flatscreenscherm bijgekomen. verder was het maar paar seconden dat ze het laten zien hebben dus wat er nog anders is, weet ik niet.
