De spoorwegen werven aan???

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Elske

Bericht door Elske »

zenuwen had ik meer als genoeg, maar voor niks nodig eigenlijk want het was gemakkelijk. Zal wel door zijn denk ik. Stel me alleen vreselijk veel vragen over dat niveau. De test via de site van Selor was ontzettend moeilijk (voor niveau 2) terwijl dat die nu eigenlijk gemakkelijk was. Heb me nog even afgevraagd (samen met nog 1 man) of we wel op de juiste plaats zaten. :?
Ik vermoed dat we met een man of 150 waren. Eerst kregen we een uitleg van bijna 2 uur over de spoorwegen, de job zelf, de veiligheid, ... daarna de test en dan mochten we naar huis. Van half 10 tot kwart voor 1.

De spreker was aan het vertellen dat ze echt wel veel mensen gingen aannemen, want er was een groot personeelstekort om de pensioenen enzo op te vangen. Dus ik denk dat dat ook voor jullie gaat zijn. Ik hoop het toch.
nicken

Bericht door nicken »

.......
Laatst gewijzigd door nicken op 21 feb 2007, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Elske

Bericht door Elske »

We hebben eerst buiten in de kou moeten staan tot stipt half 10 we binnemochten. Toen moesten we in een lokaal gaan zitten (AB als je dat iets zegt, en dat zat bijna vol).Daar begon de uitleg. Best wel interessant, maar toch ook wel langdradig. Daarna mochten we vragen stellen, maar de vragen die gesteld werden waren eigenlijk al uitgelgd in de presentatie. 1 man vroeg iets van onze veiligheid (naar aanleiding van busagressie) en toen zei de conductrice (die daar ook aanwezig was voor uitleg) dat agressie best wel meeviel zolang je maar vriendelijk en correct bleef enzo... En in het uiterste geval negeer je de klant en roep je de dispatching (of zoiets) en dan is er versterking in het eindstation (en dat zijn jullie dan he!!!!!) ;)
Meer is er niet gezegd over het aspect veiligheid, sorry.
Daarna werden we (allemaal 150 man dus) onderverdeeld in kleine kantoortjes (ongeveer 6 man in 1 kantoortje) en daar kregen we een opgavenblad en een oplossingenblad. Op het opgavenblad stonden de vragen, de oplossingen waren voor het ander blad. Simpeler kon niet, maar blijkbaar toch nog te moeilijk voor sommigen. :? Er was dus niks op de computer.
Hoe het nu verder ZOU gaan?
Vanaf 10 januari krijgen we een brief met de datum voor de mondelinge proef (psycho en Frans), en daarna zouden we een brief krijgen met een datum voor het geneeskundig onderzoek.
Aanwerving zou zijn ten vroegste april 2007.
Eigenlijk kregen we hieromtrent heel veel informatie.
Raar dat jullie zo weinig kregen.
nicken

Bericht door nicken »

........
Elske

Bericht door Elske »

nicken schreef:
Voor de functie van ons,zijn er maar zeer weinig facatures,wel toevallig met de meeste sollicitaties,en das echt waar hè,uitleg krijgen wij zeer weinig.Wij moesten onze pschychotechnisce proeven afleggen op de PC,zo'n test waar je 10 keer dezelfde vraag zit terug keren :lol:
Als wij gaan moeten wij daar amper een halfuurke blijven,of zo lang een proef duurt van ons
t'n vroegste 7 april aanwervingen voor juli functie,daar zal ambras van komen,das veel te lang,sebiet gaan ze prompt weer staken.Hoelang duurt die opleiding van TBG niet.Ik dacht dat de directie die TBG vroeger had beloofd,idem met andere functies,Tis allemaal to litle to late,zoals al gezegd werd.
Ik ben benieuwd hoeveel van die 150 man,er effectief zullen overschieten
Ze hadden gezegd dat iedereen die door geraakte door de testen, zou aangenomen worden.

De opleiding duurt 6 maanden. Maar tel dat de meeste ook nog een opzeg hebben van 1-2-3 maanden. Dus april + opzeg + opleiding = januari 2008. Nog veel stakingen denk ik inderdaad.

Hoeveel keer zijn jullie al moeten gaan dan? En wat moeten jullie dan steeds doen? Altijd hetzelfde op de PC?
Steven

Bericht door Steven »

voor treinbegeleider mag je ongeveer kleine 6 maand tellen aan opleiding
nicken

Bericht door nicken »

.......
Steven

Bericht door Steven »

op de infosessies komen normaal ni echt mensen van de vakbond (toch ni bij tb) niet iedereen moet zijn opzeg effectief uitdoen, opleiding is individueel voor de praktijk (niet voor de theorie), je gaat met een monitor mee. rekening houden dat er al groepen begonnen zijn he, de groep van elske is zeker niet de eerste laat staan de laatste groep.
nicken

Bericht door nicken »

.......
Steven

Bericht door Steven »

je doet zeker stage, je eerste jaar als treinbestuurder is ook als stagejaar
nicken

Bericht door nicken »

.......
Laatst gewijzigd door nicken op 21 feb 2007, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Steven

Bericht door Steven »

nicken schreef:
Steven schreef:je doet zeker stage, je eerste jaar als treinbestuurder is ook als stagejaar
Heb het net opgezocht,denk dat het met iedere functie zo is
daarna wordt je benoemd dacht ik.Verdien je dan minder als je stage loopt,of merk je geen verschil?
je zit al in je voorziene loonschaal hoor :-)
nicken

Bericht door nicken »

.......
Steven

Bericht door Steven »

nicken schreef:
Steven schreef: je zit al in je voorziene loonschaal hoor :-)
Veel verschil is er dus niet aan,daarna mag je eens bij een jury gaan om je te evalueren zeker?
ik zie vaak van die nieuwe mensen aan het spoor met die fluo hesjes,eindelijk :D
ik werd twee maal geëvalueerd door een instructeur, je zet uwe krabbel voor akkoord en doet gewoon verder :-)
nicken

Bericht door nicken »

..........
Plaats reactie