Maar het gaat mogelijks wel een ander probleem vormen, aangezien het aantal controleerbare reizigers over meer dan 1 operator verdeeld gaan moeten worden en er dus veel meer lege stoelen op de treinen gaan zijn. Dat wil zeggen hogere ipv lagere prijzen door de komst van een nieuwe operator: de gemaakte kosten (van beide operatoren samen) zijn hoger, terwijl het aantal reizigers gelijk blijft door een gebrek aan controlecapaciteit in de terminals.jan_olieslagers schreef: ↑14 okt 2023, 20:05Niet noodzakelijk. De betreffende diensten (immigratie en douane) kunnen nu eenmaal zoveel reizigers per uur verwerken. Van welke of hoeveel operatoren , en zelfs van hoeveel treinen, maakt eigenlijk niet zoveel uit. Hooguit kunnen de diverse operatoren streven naar een gelijkmatige spreiding van hun dienstregelingen, maar ik denk niet dat we terzake onze adem moeten inhouden. Maar zal de komst van een extra operator de reizigersaantallen klapsplots doen exploderen? Ik durf het te betwijfelen.Dan bevestig je toch dat een extra operator het probleem alleen nog maar veel groter gaat maken?
nieuwe operator Parijs London EVOLYN
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Dat bevestig Ik niet.Shrek schreef: ↑14 okt 2023, 19:45Dan bevestig je toch dat een extra operator het probleem alleen nog maar veel groter gaat maken?nighttrain schreef: ↑14 okt 2023, 18:59 Besluit: de operatoren kunnen er niets aan doen, ondanks dat zij die administraties betalen en soms ervoor zorgen dat ze op hun werkposten geraken in de beste condities.
Ik zeg gewoon dat de »problemen » dezelfde zullen blijven pro rata de hoeveelheid reizigers.
Overal heb je opstoppingen ter hoogte van deze « contrôle punten « ,zelf op de automatische boots met de biometrische paspoorten PARAFE...Vraagje ,hoeveel boots ga jij bemannen bij aankomst van een trein met 900 Pax? Wat Is uw nodige tijd om die formaliteiten redelijk te laten uitvoeren voor Bv. 900 pax.
Heb je het Al vergeleken met een luchthaven waar ook verschillende vluchten toe komen van verschillende airliners....Schengen Pax...niet Schengen Pax....Schengen boots....niet Schengen boots. Het was een kopzorg voor de Brexit en het nu nog erger. Laatst in de haven van Calais duur de het 55 second en voor 4 brave mensen.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Dit Is een foute redenering.trainlovertje schreef: ↑14 okt 2023, 20:45Maar het gaat mogelijks wel een ander probleem vormen, aangezien het aantal controleerbare reizigers over meer dan 1 operator verdeeld gaan moeten worden en er dus veel meer lege stoelen op de treinen gaan zijn. Dat wil zeggen hogere ipv lagere prijzen door de komst van een nieuwe operator: de gemaakte kosten (van beide operatoren samen) zijn hoger, terwijl het aantal reizigers gelijk blijft door een gebrek aan controlecapaciteit in de terminals.jan_olieslagers schreef: ↑14 okt 2023, 20:05Niet noodzakelijk. De betreffende diensten (immigratie en douane) kunnen nu eenmaal zoveel reizigers per uur verwerken. Van welke of hoeveel operatoren , en zelfs van hoeveel treinen, maakt eigenlijk niet zoveel uit. Hooguit kunnen de diverse operatoren streven naar een gelijkmatige spreiding van hun dienstregelingen, maar ik denk niet dat we terzake onze adem moeten inhouden. Maar zal de komst van een extra operator de reizigersaantallen klapsplots doen exploderen? Ik durf het te betwijfelen.Dan bevestig je toch dat een extra operator het probleem alleen nog maar veel groter gaat maken?
Marktstudies sinds 1995 hebben uitgewezen dat het aantal reizigers per operator het zelfde blijft op die route.( continent naar UK) .Dit Is het geval voor tunnel,maritiem en vliegtuig...Zelfs als er een operator wegvalt. Zie brand tunnel,stof van een vulkaan,stormen. Dus het aantal Pax. gaat stijgen van ongeveer 8 miljoen naar+/- 20 miljoen in 2025 volgens de vooruitzichten,en zelden en zijn die verkeerd,heb toch 25 jaar ervaring met die cijfertjes....ongelooflijk maar waar..
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Ik vrees niet meteen voor lege zitjes, wel dat Eurostar verplicht zal worden om enkele van hun slots op te geven, een grensagent kan maar X aantal mensen verwerken binnen een bepaalde tijdsspanne, maar ook, extra agenten inzetten heeft ook zijn beperkingen, je kan maar X aantal mensen tegelijk laten wachten in de voorziene wachtruimte. Ik denk dat daar het grote knelpunt zit, niet bij de vraag, noch bij Eurostar zelf.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
De oplossing ligt bij ET. nu gaan de Eurostars dicht na elkaar in de tunnel,en er Is een groot verlies aan capaciteit voor ze erin gaan. Dus gaat ET de snelheid verhoging van hun eigen treinen naar 140 dus snellere doortocht en langere dwell times. Dus kunnen ze meer HS slots creeren gedurende de dag zonder zelf capaciteit verlies te hebben.groentje schreef: ↑14 okt 2023, 21:43 Ik vrees niet meteen voor lege zitjes, wel dat Eurostar verplicht zal worden om enkele van hun slots op te geven, een grensagent kan maar X aantal mensen verwerken binnen een bepaalde tijdsspanne, maar ook, extra agenten inzetten heeft ook zijn beperkingen, je kan maar X aantal mensen tegelijk laten wachten in de voorziene wachtruimte. Ik denk dat daar het grote knelpunt zit, niet bij de vraag, noch bij Eurostar zelf.
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Lees mijn bijdrage nog eens goed door. Als de capaciteit er is kan wat je zegt waar zijn, als die er niet is kan dat sowieso niet. Dat is wat ik waar ik op doelde.nighttrain schreef: ↑14 okt 2023, 21:08Dit Is een foute redenering.trainlovertje schreef: ↑14 okt 2023, 20:45Maar het gaat mogelijks wel een ander probleem vormen, aangezien het aantal controleerbare reizigers over meer dan 1 operator verdeeld gaan moeten worden en er dus veel meer lege stoelen op de treinen gaan zijn. Dat wil zeggen hogere ipv lagere prijzen door de komst van een nieuwe operator: de gemaakte kosten (van beide operatoren samen) zijn hoger, terwijl het aantal reizigers gelijk blijft door een gebrek aan controlecapaciteit in de terminals.jan_olieslagers schreef: ↑14 okt 2023, 20:05
Niet noodzakelijk. De betreffende diensten (immigratie en douane) kunnen nu eenmaal zoveel reizigers per uur verwerken. Van welke of hoeveel operatoren , en zelfs van hoeveel treinen, maakt eigenlijk niet zoveel uit. Hooguit kunnen de diverse operatoren streven naar een gelijkmatige spreiding van hun dienstregelingen, maar ik denk niet dat we terzake onze adem moeten inhouden. Maar zal de komst van een extra operator de reizigersaantallen klapsplots doen exploderen? Ik durf het te betwijfelen.
Marktstudies sinds 1995 hebben uitgewezen dat het aantal reizigers per operator het zelfde blijft op die route.( continent naar UK) .Dit Is het geval voor tunnel,maritiem en vliegtuig...Zelfs als er een operator wegvalt. Zie brand tunnel,stof van een vulkaan,stormen. Dus het aantal Pax. gaat stijgen van ongeveer 8 miljoen naar+/- 20 miljoen in 2025 volgens de vooruitzichten,en zelden en zijn die verkeerd,heb toch 25 jaar ervaring met die cijfertjes....ongelooflijk maar waar..
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
trainlovertje schreef: ↑14 okt 2023, 22:45Wees gerust die zal wel volgen,de opratoren betalen wel.....budget 1 euro /reiziger /terminal= 5 miljoen euro = +/-100 staffmembers......voor 10.000.0000 reizigers/jaar en voorspellingen gaan naar 20 miljoen stijgen.nighttrain schreef: ↑14 okt 2023, 21:08Dit Is een foute redenering.trainlovertje schreef: ↑14 okt 2023, 20:45
Maar het gaat mogelijks wel een ander probleem vormen, aangezien het aantal controleerbare reizigers over meer dan 1 operator verdeeld gaan moeten worden en er dus veel meer lege stoelen op de treinen gaan zijn. Dat wil zeggen hogere ipv lagere prijzen door de komst van een nieuwe operator: de gemaakte kosten (van beide operatoren samen) zijn hoger, terwijl het aantal reizigers gelijk blijft door een gebrek aan controlecapaciteit in de terminals.
Marktstudies sinds 1995 hebben uitgewezen dat het aantal reizigers per operator het zelfde blijft op die route.( continent naar UK) .Dit Is het geval voor tunnel,maritiem en vliegtuig...Zelfs als er een operator wegvalt. Zie brand tunnel,stof van een vulkaan,stormen. Dus het aantal Pax. gaat stijgen van ongeveer 8 miljoen naar+/- 20 miljoen in 2025 volgens de vooruitzichten,en zelden en zijn die verkeerd,heb toch 25 jaar ervaring met die cijfertjes....ongelooflijk maar waar..
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Als ze vandaag niet volgen, waarom zouden ze dat in de toekomst dan wel doen? Door Eurostar de mogelijkheid te geven de passagiers te vervoeren die ze vandaag al willen vervoeren, zouden ze ook al miljoenen meer kunnen ontvangen. Maar het gebeurt toch niet.nighttrain schreef: ↑14 okt 2023, 23:19 Wees gerust die zal wel volgen,de opratoren betalen wel.....budget 1 euro /reiziger /terminal= 5 miljoen euro = +/-100 staffmembers......voor 10.000.0000 reizigers/jaar en voorspellingen gaan naar 20 miljoen stijgen.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Ik vrees terug dat we niet over hetzelfde hebben!Shrek schreef: ↑15 okt 2023, 12:28Als ze vandaag niet volgen, waarom zouden ze dat in de toekomst dan wel doen? Door Eurostar de mogelijkheid te geven de passagiers te vervoeren die ze vandaag al willen vervoeren, zouden ze ook al miljoenen meer kunnen ontvangen. Maar het gebeurt toch niet.nighttrain schreef: ↑14 okt 2023, 23:19 Wees gerust die zal wel volgen,de opratoren betalen wel.....budget 1 euro /reiziger /terminal= 5 miljoen euro = +/-100 staffmembers......voor 10.000.0000 reizigers/jaar en voorspellingen gaan naar 20 miljoen stijgen.
Ik spreeek over een budget van 5 miljoen euro om aan de verschillende administraties te geven om de terminals te voorzien van personneel/accomodatie enz
Het gaat in realiteit om 4 terminals (FBMZ/lille/parijs/London) Waarbij Lille en FBMZ maar een fraktie te verwerken krijgen van de reizigers stromen.
Wat wil je eigelijk,wat is uw SLA die je gaat tekenen met die administraties? Wie zegt dat ze vandaag niet volgen,wat zijn uw parameters?? Hoeveel reizigers missen hun trein door dit fenomeen.Als ze vragen om 60 minuten voor vertrek u aan tebieden,wat verwacht je na aankomst om te vertrekken? 5 minuten?
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Zowel Shrek als ikzelf hebben het niet alleen over de bestaffing van de grenscontrolediensten, maar ook over de maximumcapaciteit van de terminal zelf. Er zijn nu al telkens veel te weinig stoelen wanneer ik in Londen vertrek. En ik doe de trip wel vaker tegenwoordig, want ik woon er sinds een aantal maanden ifv mijn werk...nighttrain schreef: ↑15 okt 2023, 12:47Ik vrees terug dat we niet over hetzelfde hebben!Shrek schreef: ↑15 okt 2023, 12:28Als ze vandaag niet volgen, waarom zouden ze dat in de toekomst dan wel doen? Door Eurostar de mogelijkheid te geven de passagiers te vervoeren die ze vandaag al willen vervoeren, zouden ze ook al miljoenen meer kunnen ontvangen. Maar het gebeurt toch niet.nighttrain schreef: ↑14 okt 2023, 23:19 Wees gerust die zal wel volgen,de opratoren betalen wel.....budget 1 euro /reiziger /terminal= 5 miljoen euro = +/-100 staffmembers......voor 10.000.0000 reizigers/jaar en voorspellingen gaan naar 20 miljoen stijgen.
Ik spreeek over een budget van 5 miljoen euro om aan de verschillende administraties te geven om de terminals te voorzien van personneel/accomodatie enz
Het gaat in realiteit om 4 terminals (FBMZ/lille/parijs/London) Waarbij Lille en FBMZ maar een fraktie te verwerken krijgen van de reizigers stromen.
Wat wil je eigelijk,wat is uw SLA die je gaat tekenen met die administraties? Wie zegt dat ze vandaag niet volgen,wat zijn uw parameters?? Hoeveel reizigers missen hun trein door dit fenomeen.Als ze vragen om 60 minuten voor vertrek u aan tebieden,wat verwacht je na aankomst om te vertrekken? 5 minuten?
De terminal in St Pancras uitbreiden gaat niet zomaar, daar is volgens mij nergens ruimte die hiervoor gebruikt kan worden.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Welke stoelen bedoel je?trainlovertje schreef: ↑15 okt 2023, 21:32Zowel Shrek als ikzelf hebben het niet alleen over de bestaffing van de grenscontrolediensten, maar ook over de maximumcapaciteit van de terminal zelf. Er zijn nu al telkens veel te weinig stoelen wanneer ik in Londen vertrek. En ik doe de trip wel vaker tegenwoordig, want ik woon er sinds een aantal maanden ifv mijn werk...nighttrain schreef: ↑15 okt 2023, 12:47Ik vrees terug dat we niet over hetzelfde hebben!
Ik spreeek over een budget van 5 miljoen euro om aan de verschillende administraties te geven om de terminals te voorzien van personneel/accomodatie enz
Het gaat in realiteit om 4 terminals (FBMZ/lille/parijs/London) Waarbij Lille en FBMZ maar een fraktie te verwerken krijgen van de reizigers stromen.
Wat wil je eigelijk,wat is uw SLA die je gaat tekenen met die administraties? Wie zegt dat ze vandaag niet volgen,wat zijn uw parameters?? Hoeveel reizigers missen hun trein door dit fenomeen.Als ze vragen om 60 minuten voor vertrek u aan tebieden,wat verwacht je na aankomst om te vertrekken? 5 minuten?
De terminal in St Pancras uitbreiden gaat niet zomaar, daar is volgens mij nergens ruimte die hiervoor gebruikt kan worden.
In 2007 hebben ze toch Al eens eens geoefend met 6000 « reizigers » in dit station.
Problemen zijn er om opgelost te worden. Enkele jaren geleden was er dezelde « problematiek » en discussie DB ging komen...
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
De stoelen - eigenlijk ook ruimte op zich - in de terminal. Je krijgt soms het gevoel op elkaar gepropt te worden in een veel te kleine ruimte. Je kan niet gewoon ruimte toveren, er is gewoon geen ruimte.nighttrain schreef: ↑15 okt 2023, 22:28 Welke stoelen bedoel je?
In 2007 hebben ze toch Al eens eens geoefend met 6000 « reizigers » in dit station.
Problemen zijn er om opgelost te worden. Enkele jaren geleden was er dezelde « problematiek » en discussie DB ging komen...
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Dat Ashford en Ebbsfleet nu al (jaren) niet worden bediend zal ook niet helpen, alle reizigers uit Kent die nog met Eurostar reizen (en niet gewoon met de auto+ferry naar Calais/Lille gaan en vanaf daar een trein nemen) moeten nu ook allemaal via Londen.
Toch Stratford International maar openen als bijgebouw?
Toch Stratford International maar openen als bijgebouw?

-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Nieuwe kaper op de kust.......Richard Branson (Phil Whittingham) met Virgin trains,praat met Getlink voor het kopen van slots.Had hem reeds eerder verwacht......
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: nieuwe operator Parijs London EVOLYN
Zal dat onder de naam Heurotrains gebeuren? Want gisteren werd bekend gemaakt dat een nieuw opgericht bedrijf Heurotrains zou willen concurreren met Eurostar op de routes Amsterdam - Brussel - Parijs/Londen. Of is dat nog een andere speler?nighttrain schreef: ↑14 nov 2023, 22:38 Nieuwe kaper op de kust.......Richard Branson (Phil Whittingham) met Virgin trains,praat met Getlink voor het kopen van slots.Had hem reeds eerder verwacht......
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20231114_96997822