Dienstregeling 5 februari
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Dienstregeling 5 februari
Theoretisch kan een Bdx wel natuurlijk, maar bij problemen of in de herfst zit je met een hele hoop technische en praktische elementen die het heel moeilijk maken.
Re: Dienstregeling 5 februari
Als ze de M7BDX kant kust zetten en een T18 kant binnenland? Maar dan heb je 2 tractievoertuigen achter elkaar, kans op verbuffering?
-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Dienstregeling 5 februari
Het kan toch niet dat dit de bedoeling is voor de inzet op de HSL? Is er geen lang termijn plan, desnoods 3x4 M7? Die I11'en ziet IC01 niet meer terug, die zijn nodig op de S41, en daarna de voorgestelde IC Aachen-Zaventem-Brussel en Brussel-Luxemburg en daarna Brussel-Rotterdam. We kunnen toch niet beide IC's voor jaren aan een stuk laten rondrijden met 2 locs, net nadat we nieuw materieel hebben gekregen die op alle andere vlakken aan de eisen van de HSL voldoet?
-
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 26 aug 2021, 12:47
- Locatie: Denderleeuw
Re: Dienstregeling 5 februari
Kan men mss een paar M7 Bdx'en bestellen zonder GF koppeling? Mss de koppeling die de I11 nu heeft, beide zijn van Alstom dus ze zouden het nog in elkaar moeten kunnen steken denk ik?desirootje schreef: ↑08 feb 2024, 20:42 Het kan toch niet dat dit de bedoeling is voor de inzet op de HSL? Is er geen lang termijn plan, desnoods 3x4 M7? Die I11'en ziet IC01 niet meer terug, die zijn nodig op de S41, en daarna de voorgestelde IC Aachen-Zaventem-Brussel en Brussel-Luxemburg en daarna Brussel-Rotterdam. We kunnen toch niet beide IC's voor jaren aan een stuk laten rondrijden met 2 locs, net nadat we nieuw materieel hebben gekregen die op alle andere vlakken aan de eisen van de HSL voldoet?
-
- Berichten: 3965
- Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
- Locatie: Ansião (PT)
Re: Dienstregeling 5 februari
Hm, nieuwe aanbesteding, nieuwe goedkeuring, dat kost allemaal veel geld en ook flink wat tijd. Is het sop de kool waard voor "enkele"? Standaardisering lijkt mij de betere keuze. We staan niet bij de kruidenier, tenslotte.Kan men mss een paar M7 Bdx'en bestellen zonder GF koppeling?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Re: Dienstregeling 5 februari
Ik weet dat dit een forum is, en het de bedoeling is om informatie uit te wisselen, maar ik weet niet of een werkgever zoiets graag leest

(interne documenten blijven best intern)
Re: Dienstregeling 5 februari
Die lijst van toegelaten materieel, de kans is groot dat die hoe dan ook ergens publiek staat, misschien zelfs op de website van Infrabel.
Zijn lijst is trouwens niet volledig want op L4 mag de i11 ook doodgewoon komen (wat ze ook gaan doen eind dit jaar). Idem trouwens voor M6 rijtuigen die op zowel L2 als L4 mogen komen (te verstaan de 200 km/u versie).
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 5 februari
Er werd bedoeld enkele van de bestelde M7's afnemen met een gewone schroefkoppeling, veronderstel ik. Dat vergt geen nieuwe aanbesteding en brengt ook geen bijkomende kosten.jan_olieslagers schreef: ↑09 feb 2024, 16:21Hm, nieuwe aanbesteding, nieuwe goedkeuring, dat kost allemaal veel geld en ook flink wat tijd. Is het sop de kool waard voor "enkele"? Standaardisering lijkt mij de betere keuze. We staan niet bij de kruidenier, tenslotte.Kan men mss een paar M7 Bdx'en bestellen zonder GF koppeling?
Re: Dienstregeling 5 februari
Ik vermoed dat die lijst stuurstanden betreft enkel. Hoe eht zit met i11 vanaf eind dit jaar weet ik niet of ze al met stuurstanden zullen rijden aangezien er nog geen met ATB zijn.Steven schreef: ↑09 feb 2024, 17:31Die lijst van toegelaten materieel, de kans is groot dat die hoe dan ook ergens publiek staat, misschien zelfs op de website van Infrabel.
Zijn lijst is trouwens niet volledig want op L4 mag de i11 ook doodgewoon komen (wat ze ook gaan doen eind dit jaar). Idem trouwens voor M6 rijtuigen die op zowel L2 als L4 mogen komen (te verstaan de 200 km/u versie).
Re: Dienstregeling 5 februari
Ik bedoelde inderdaad enkel de stuurrijtuigen. Vandaar ook de BDX/BX/BMX achter het type rijtuig.Natje049 schreef: ↑09 feb 2024, 19:16Ik vermoed dat die lijst stuurstanden betreft enkel. Hoe eht zit met i11 vanaf eind dit jaar weet ik niet of ze al met stuurstanden zullen rijden aangezien er nog geen met ATB zijn.Steven schreef: ↑09 feb 2024, 17:31Die lijst van toegelaten materieel, de kans is groot dat die hoe dan ook ergens publiek staat, misschien zelfs op de website van Infrabel.
Zijn lijst is trouwens niet volledig want op L4 mag de i11 ook doodgewoon komen (wat ze ook gaan doen eind dit jaar). Idem trouwens voor M6 rijtuigen die op zowel L2 als L4 mogen komen (te verstaan de 200 km/u versie).
Re: Dienstregeling 5 februari
Eigenlijk mag op L2/L4 alles wat twee-spannig is, ETCS heeft en een werkende GSM-r.
Op L2 mag een konvooi ook niet langer zijn dan 400 m.
Dus bv een tweespannige MR96 mag gewoon L2 op. HLE13 mag ook L2 op...
Zo hebben ze het mij tijdens de opleiding van L2 uitgelegd.
Qua rijtuigen mogen alle rijtuigen behalve M4 en M5. Maar een M6-rijtuig dat 160 km/h mag, mag ook gewoon L2/L4 op.
Re: Dienstregeling 5 februari
T13 mag niet meer op L2. AM96 ook niet.Lorre schreef: ↑09 feb 2024, 21:03Eigenlijk mag op L2/L4 alles wat twee-spannig is, ETCS heeft en een werkende GSM-r.
Op L2 mag een konvooi ook niet langer zijn dan 400 m.
Dus bv een tweespannige MR96 mag gewoon L2 op. HLE13 mag ook L2 op...
Zo hebben ze het mij tijdens de opleiding van L2 uitgelegd.
Qua rijtuigen mogen alle rijtuigen behalve M4 en M5. Maar een M6-rijtuig dat 160 km/h mag, mag ook gewoon L2/L4 op.
Re: Dienstregeling 5 februari
Dat van die ATB is niet dringend. Ze zijn niet gemaakt om met de HLE28 samen te werken. Als dat in orde is tegen dat de HLE17 gaat rijden is het ok. In het begin blijven dus 2xHLE28 actief tussen Brussel en Rotterdam.Natje049 schreef: ↑09 feb 2024, 19:16Ik vermoed dat die lijst stuurstanden betreft enkel. Hoe eht zit met i11 vanaf eind dit jaar weet ik niet of ze al met stuurstanden zullen rijden aangezien er nog geen met ATB zijn.Steven schreef: ↑09 feb 2024, 17:31Die lijst van toegelaten materieel, de kans is groot dat die hoe dan ook ergens publiek staat, misschien zelfs op de website van Infrabel.
Zijn lijst is trouwens niet volledig want op L4 mag de i11 ook doodgewoon komen (wat ze ook gaan doen eind dit jaar). Idem trouwens voor M6 rijtuigen die op zowel L2 als L4 mogen komen (te verstaan de 200 km/u versie).
Re: Dienstregeling 5 februari
Zal dat met de in combinatie zijn met de NS traxxen?Steven schreef: ↑10 feb 2024, 01:03Dat van die ATB is niet dringend. Ze zijn niet gemaakt om met de HLE28 samen te werken. Als dat in orde is tegen dat de HLE17 gaat rijden is het ok. In het begin blijven dus 2xHLE28 actief tussen Brussel en Rotterdam.Natje049 schreef: ↑09 feb 2024, 19:16Ik vermoed dat die lijst stuurstanden betreft enkel. Hoe eht zit met i11 vanaf eind dit jaar weet ik niet of ze al met stuurstanden zullen rijden aangezien er nog geen met ATB zijn.Steven schreef: ↑09 feb 2024, 17:31
Die lijst van toegelaten materieel, de kans is groot dat die hoe dan ook ergens publiek staat, misschien zelfs op de website van Infrabel.
Zijn lijst is trouwens niet volledig want op L4 mag de i11 ook doodgewoon komen (wat ze ook gaan doen eind dit jaar). Idem trouwens voor M6 rijtuigen die op zowel L2 als L4 mogen komen (te verstaan de 200 km/u versie).