Jongen verongelukt aan spoorwegovergang

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
nicken

Jongen verongelukt aan spoorwegovergang

Bericht door nicken »

:shock: :shock:
T'is met een Thalys gebeurt.
Deze overgang is vollefig afgesloten met omheining :shock:

http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... ndex.shtml
Thomas

Bericht door Thomas »

Ik wil geen vooroordelen maken hoor, maar "nog vlug vlug oversteken voor de trein er is"?
MaiKeg

Bericht door MaiKeg »

Thomas schreef:Ik wil geen vooroordelen maken hoor, maar "nog vlug vlug oversteken voor de trein er is"?
Volgens het radionieuws van enkele uren geleden, waren er getuigen die gezien hadden dat enkele andere kinderen ook de overweg al hadden overgestoken toen de barelen al naar beneden waren... De jongen in kwestie wou ook volgen, maar het was hem blijkbaar niet gegund...
Spijtig voorval, en 't is idd dringend tijd voor een sensibiliseringscampagne ivm overgangen, ofwel moet men alle overwegen met automatisch sluitende hekkens afbakenen als er een trein aankomt...
nicken

Bericht door nicken »

MaiKeg schreef:
Thomas schreef:Ik wil geen vooroordelen maken hoor, maar "nog vlug vlug oversteken voor de trein er is"?
Volgens het radionieuws van enkele uren geleden, waren er getuigen die gezien hadden dat enkele andere kinderen ook de overweg al hadden overgestoken toen de barelen al naar beneden waren... De jongen in kwestie wou ook volgen, maar het was hem blijkbaar niet gegund...
Spijtig voorval, en 't is idd dringend tijd voor een sensibiliseringscampagne ivm overgangen, ofwel moet men alle overwegen met automatisch sluitende hekkens afbakenen als er een trein aankomt...
Tzou idd zo gebeurt zijn.Helaas moet ik melden,dat als ik die leeftijd had ik da ook gedaan heb.Je beseft niets van de wereld op zo'n leeftijd,en kan eveneens totaal geen gevaren inschatten.Dat zal hem wel fataal geworden zijn,helaas :cry:
Sluitende hekkens zouden idd kunnen helpen,maar wat zal da kosten ....... :roll:
1607

Bericht door 1607 »

kheb der nog nen foto van van deze middag van die thalys. arme tante thalys.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

nicken schreef: Volgens het radionieuws van enkele uren geleden, waren er getuigen die gezien hadden dat enkele andere kinderen ook de overweg al hadden overgestoken toen de barelen al naar beneden waren... De jongen in kwestie wou ook volgen, maar het was hem blijkbaar niet gegund...
Tzou idd zo gebeurt zijn.Helaas moet ik melden,dat als ik die leeftijd had ik da ook gedaan heb.Je beseft niets van de wereld op zo'n leeftijd,en kan eveneens totaal geen gevaren inschatten.Dat zal hem wel fataal geworden zijn,helaas :cry:
Sluitende hekkens zouden idd kunnen helpen,maar wat zal da kosten ....... :roll:[/quote]
Sorry hoor, maar dat vind ik wel een beetje onzin, iedereen weet toch donders goed dat als de barelen naar beneden zijn dat je dan moet stoppen! Dat kan zelfs een kind van 7 weten!
nicken

Bericht door nicken »

Ik was niet bepaald de braafste vroeger,we zagen het als een spelletje
Laat het duidelijk zijn dat ik nu zeker de ernst van dergelijke domme stunten ken,en zeker dat ik uit al m'n fouten heb geleerd.Maar ik was daarnet op de baan,en wat ik dan zie van mensen van 12,13 jaar oud met hun fiets die risico's pakken aan 100 per uur,zo erg was zelf ik toen in de tijd nog nie :shock:
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Er stond hierover een boze lezersbrief in de Morgen:

Het si onbegrijpelijk dat de NMBS blijft vasthouden aan die levensgevaarlijke overwegen met halve slagbomen. als er geen alternatief is in de vorm van een viaduct of ondertunneling, richt die onverwegen dan toch in met een slagboom over de ganse breedte van de weg of beter nog met een volledig dichte bareel die gewooon dichtschijft over de ganse straatbreete en dan is er geen doorkomen meer aan. Maar ja, de NMBS presenteert betrokken partijen die verantwoordelijk zijn voor het ongeval, zonder dat ze zich wat aangrekken va de menselijke miserie en de mogelijke bankroet van een gezin.

Ook stond er in Het Laatste Nieuws dat kinderen geen remmen hebben.
TBbart

Bericht door TBbart »

ja goed, maar ik kan best geloven dat de NMBS op den duur zegt, foert en dat ze zich van al die miserie niks meer aantrekken. Ze zouden zich veel moeten aantrekken anders ze. t'Is een feit dat het kinderen blijven en dat je die niet zomaar in de greep hebt. Dat de NMBS daar nog altijd zo hard over doet da's inderdaad niet echt slim.
Maar de reactie van de morgen is toch ook allesbehalve, ik denk niet dat de NMBS opzettelijk met overwegen werkt! Er worden nu 'op termijn' zoveel mogenlijk overwegen vervangen door viaducten... maar zoiets doe je niet over heel belgie in 1 jaar! De kosten lopen dan ook nog eens op en dan zal de morgen weer klagen dat de NMBS zuiniger moet zijn :( en zo is het altijd wel iets,
Steven

Bericht door Steven »

het gaat em vooral over de onnozele commentaar van halve slagbomen
deze zorgen er voor da mensen nog een kans hebben. als je overal dure volledige slagbomen gaat zetten zal je pas dingen zien

de halve slagbomen zorgen er voor da een auto die toch net iets te laat nog op de overweg staat nog steeds weg zal geraken doordat er een opening is, zoniet zit die altijd volledig vast, dit is de voornaamste reden om meer halve dan volledige slagbomen te gebruiken
TBbart

Bericht door TBbart »

voila, nog een handige reden zeer reele reden :wink:
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

nicken schreef:Helaas moet ik melden,dat als ik die leeftijd had ik da ook gedaan heb.Je beseft niets van de wereld op zo'n leeftijd,en kan eveneens totaal geen gevaren inschatten. Dat zal hem wel fataal geworden zijn,helaas :cry:
Toen ik 12 jaar was was ik echt wel niet zo idioot om een overweg met rode lichten en gesloten slagbomen over te steken hoor. Ik wist perfect wat het mogelijke gevolg was. Ik heb trouwens ooit eens, toen ik 5 jaar was, met een soort trapautootje (ze noemden dat "go-kar") een voor een 5-jarige vrij grote tocht gemaakt, drukke autowegen overgestoken, enz. Mijn ouders waren doodongerust. Uiteindelijk heeft een politieagent me gevonden en terug naar huis gebracht of zoiets, hoe het precies gegaan is herinner ik me niet meer. Maar mijn moeder vertelde me onlangs dat het eerste wat ik zei toen ik terug was, was: " 'k k e hewacht to ta t manneke groen was. " :lol:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik moest als kleutertje van vijf jaar achter het school naar mijn tante wandelen, maar ik merkte dat ze niet thuis was! Ik moest echter dringend naar de wc en vond geen beter idee om naar mijn oma te wandelen zo'n drie à vier kilometer verderop! :P Langs de berm van een drukke weg in de sneeuw, langs het op- en afrijcomplex van de E40. :P

Het moment dat mijn oma de deur opendeed was het wel net te laat! :lol: :P
nicken

Bericht door nicken »

Trainspotterke schreef:Ik moest als kleutertje van vijf jaar achter het school naar mijn tante wandelen, maar ik merkte dat ze niet thuis was! Ik moest echter dringend naar de wc en vond geen beter idee om naar mijn oma te wandelen zo'n drie à vier kilometer verderop! :P Langs de berm van een drukke weg in de sneeuw, langs het op- en afrijcomplex van de E40. :P

Het moment dat mijn oma de deur opendeed was het wel net te laat! :lol: :P
:shock:
Dieselfreak

Bericht door Dieselfreak »

Heeft ze je een pak billenkoek gegeven? :lol:
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Plaats reactie