I 11 over de grens.
da laatste is een kwestie van taalthejay schreef:Zou het ook niet Brussel Zuid/Midi moeten zijn?Steven schreef:twee beelden van bij de buren
omdat het koersbord op het perron fel verlicht is toch maar close up foto gemaakt, rara wat is er fout
Bij de Benelux is dat dacht ik wel het geval.
Bedankt voor de foto in elk geval!


maar het is om te beginnen een IC en dus geen TEE, er is GEEN toeslag nodig, en luik, brussel noord en brussel centraal ontbreken op het scherm
Ik dacht dat de stopplaats volledig gesloten werd!Joris schreef:hallo,
Zijn er niet 's morgens vroeg en s'avonds laat nog 2 stoptreinen die stoppen in Eijsden?
Groeten,
Joris De Mol

In Eijsden stopten toch op weekdagen volgens de tellingen nog een 400-tal reizigers per dag op! Vele Belgische station doen het veel slechter!
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
- Locatie: Zeist, Nederland
Ik zat gezellig in de miserie daar vandaag. Ik dacht, ik heb geen zin in de les, dus zal ik met de rapte eens die nieuwe verbinding out gaan checken
.
Hier in Herentals vertrokken om 10.15, in Antwerpen en Brussel overgestapt.
Alles ging vlot, gezellig tegen 160 door Leuven, mooi op L2 tegen 200, na Luik nog enkele mooie landschappen (zicht op de Maas enz).
Aangekomen in Maastricht ff tien minuutjes naar de treintjes daar gekeken en dan maar terug in de trein gaan zitten. Stipt om 13.07 gingen de deuren toe. Maar toen bleven we staan. Na 5 minuten ongeveer vernamen we van de TBG dat de trein niet kon vertrekken door een technische storing. Een half uur later zei ze dat er nog altijd geen oplossing was gevonden. Uiteindelijk na ongeveer een uur werd aangekondigd dat de trein uit België afgeschaft was. Ik nam aan dat ze dan onze trein bedoelden en dat ze die dan zouden laten rijden om 14.07. Maar helaas, dat ook niet. Dan uiteindelijk om 14.37 vertrokken met anderhalf uur vertraging, en dan was de trein nog eens beperkt. Eerst riep de TBG om dat het tot Leuven was (waar hij normaal niet stopt). Daarna kwam er in Luik een andere TBG in de trein die zei dat de trein gewoon niet verder reed dan Luik. Dan kwam er een half uur nadien een trein aan richting brussel, die niet stopte in leuven, dus dat was alweer de IC-O van een uur later. Die had maar 10 minuutjes vertraging gelukkig, zodat ik uiteindelijk maar met twee uur vertraging in Herentals aankwam

Hier in Herentals vertrokken om 10.15, in Antwerpen en Brussel overgestapt.
Alles ging vlot, gezellig tegen 160 door Leuven, mooi op L2 tegen 200, na Luik nog enkele mooie landschappen (zicht op de Maas enz).
Aangekomen in Maastricht ff tien minuutjes naar de treintjes daar gekeken en dan maar terug in de trein gaan zitten. Stipt om 13.07 gingen de deuren toe. Maar toen bleven we staan. Na 5 minuten ongeveer vernamen we van de TBG dat de trein niet kon vertrekken door een technische storing. Een half uur later zei ze dat er nog altijd geen oplossing was gevonden. Uiteindelijk na ongeveer een uur werd aangekondigd dat de trein uit België afgeschaft was. Ik nam aan dat ze dan onze trein bedoelden en dat ze die dan zouden laten rijden om 14.07. Maar helaas, dat ook niet. Dan uiteindelijk om 14.37 vertrokken met anderhalf uur vertraging, en dan was de trein nog eens beperkt. Eerst riep de TBG om dat het tot Leuven was (waar hij normaal niet stopt). Daarna kwam er in Luik een andere TBG in de trein die zei dat de trein gewoon niet verder reed dan Luik. Dan kwam er een half uur nadien een trein aan richting brussel, die niet stopte in leuven, dus dat was alweer de IC-O van een uur later. Die had maar 10 minuutjes vertraging gelukkig, zodat ik uiteindelijk maar met twee uur vertraging in Herentals aankwam

idd bestuurder fbmz hebben twee diensten op luik met deze treinen (beide diensten zijn telkens 2 maal heen en terug) aflos telkens door een bestuurder van luik.Freakytrain schreef:Dus FBMZ rijdt tot Luik ?
afwisselend met de mannen van Luik wrss ?
en de mannen van Luik rijden ook ner Maastricht dan door waarschijnlijk?
en heo zit dat nu met die atb op den 13 , hebbe nze dat dan moeten installeren op den 13 ?
ale hoop dat ge mij kunt verder helpen
de 13 heeft geen atb, er zit namelijk enkel atb op het allerlaatste stukje (dus niet van de plaats waar het ns net begint), het baanvak is dus grotendeels voorzien (op ns deel dus) van seinen zonder atb, op het belgische deel staan gewoon seinen met krokodil (dus enkel memor)
ok bedankt .toch goed dat julle ook 2 diensten hebbenSteven schreef:idd bestuurder fbmz hebben twee diensten op luik met deze treinen (beide diensten zijn telkens 2 maal heen en terug) aflos telkens door een bestuurder van luik.Freakytrain schreef:Dus FBMZ rijdt tot Luik ?
afwisselend met de mannen van Luik wrss ?
en de mannen van Luik rijden ook ner Maastricht dan door waarschijnlijk?
en heo zit dat nu met die atb op den 13 , hebbe nze dat dan moeten installeren op den 13 ?
ale hoop dat ge mij kunt verder helpen
de 13 heeft geen atb, er zit namelijk enkel atb op het allerlaatste stukje (dus niet van de plaats waar het ns net begint), het baanvak is dus grotendeels voorzien (op ns deel dus) van seinen zonder atb, op het belgische deel staan gewoon seinen met krokodil (dus enkel memor)
