Die moest sws veranderen toch door de S3 die in dat pad zit, Er komt een nieuwe IC uit Mons bij, hoewel die volgens de planning pas in 2025 komt, die zou kunnen werken. Een betere optie lijkt mij de IC uit Binche, die zou tussen die 2 S treintjes passen. Over het stuk vanaf Dendermonde kan ik niet speculeren...
Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
-
Re: Dienstregeling 2025 (geldig vanaf december 2024)
Ik ben benieuwd of de S33 (Antwerpen-Mol) vanaf december '24 gaat rijden in de weekends en feestdagen. Zou geen overbodige luxe zijn, een 2de trein per uur tussen Mol-Antwerpen in het weekend en op feestdagen...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Dan vraag ik mij eerder af wanneer er terug één of andere koppeling gaat voorzien worden voor reizigers die vanop 1 van de stations van de lijn Hasselt-Mol nu moeten overstappen naar richting Antwerpen.
Die overstap is (vooral in de andere richting) dikwijls problematisch, waardoor vele mensen dikwijls lang mogen wachten bij hun overstap in Mol.
De trein Mol-Hasselt wacht namelijk niet op de aankomst van de trein Antwerpen-Neerpelt in Mol.
Die overstap is (vooral in de andere richting) dikwijls problematisch, waardoor vele mensen dikwijls lang mogen wachten bij hun overstap in Mol.
De trein Mol-Hasselt wacht namelijk niet op de aankomst van de trein Antwerpen-Neerpelt in Mol.
Zou m'n dan niet beter met Desiro's rijden op die verbindingen en gelijk vroeger (ont-)koppelen in Mol? Dan is die aansluiting gegarandeerd en zitten de mensen al in het juiste stel.pietje schreef: ↑23 mei 2024, 11:02 Dan vraag ik mij eerder af wanneer er terug één of andere koppeling gaat voorzien worden voor reizigers die vanop 1 van de stations van de lijn Hasselt-Mol nu moeten overstappen naar richting Antwerpen.
Leuk voor de mensen die dagelijks vanuit Neerpelt naar Antwerpen pendelen om heel de rit in zo'n oncomfortabele stellen te zitten260689 schreef: ↑23 mei 2024, 15:50Zou men dan niet beter met Desiro's rijden op die verbindingen en gelijk vroeger (ont-)koppelen in Mol? Dan is die aansluiting gegarandeerd en zitten de mensen al in het juiste stel.pietje schreef: ↑23 mei 2024, 11:02 Dan vraag ik mij eerder af wanneer er terug één of andere koppeling gaat voorzien worden voor reizigers die vanop 1 van de stations van de lijn Hasselt-Mol nu moeten overstappen naar richting Antwerpen.

Ik vermoed trouwens dat je dan nog steeds capaciteitsproblemen hebt, want er worden niet voor niets 2 stammen dubbeldekkers ingezet.
Met koppelen/ontkoppelen tijdens een wordt trouwens veel tijd verloren dus het is voor iedereen vlotter om dit niet meer te doen dan echt nodig is.
Die aansluiting wordt niet gehaald door vertraging.
Dat los je niet op met terug te (ont)koppelen want dan blijf je overal met die vertraging rijden wat met de enkelspoor zeer problematisch is (daarom dat de wachttijd nu ook strikter wordt toegepast).
Dat los je niet op met terug te (ont)koppelen want dan blijf je overal met die vertraging rijden wat met de enkelspoor zeer problematisch is (daarom dat de wachttijd nu ook strikter wordt toegepast).
Hoe ging dat dan vroeger? Of was er toen geen vertraging?
Je bleef met de vertraging rijden en dat verspreidde zich. De enigste oplossing was dan meestal een beperking in Antwerpen-Berchem of Lier met de terugrit.
In het begin liet men de Hasselt vaak zeer lang wachten (over de wachttijd).. met als gevolg dat de trein van Hasselt kruising kreeg en die reizigers hun aansluiting naar Antwerpen in het gedrang kwam.
In Hamont heb je nog buffertijd om kruisen in Balen op te vangen. Dat is niet het geval in Hasselt
Het probleem is de vertraging. Niet het koppelen/ontkoppelen dat wegvalt.
In het begin liet men de Hasselt vaak zeer lang wachten (over de wachttijd).. met als gevolg dat de trein van Hasselt kruising kreeg en die reizigers hun aansluiting naar Antwerpen in het gedrang kwam.
In Hamont heb je nog buffertijd om kruisen in Balen op te vangen. Dat is niet het geval in Hasselt
Het probleem is de vertraging. Niet het koppelen/ontkoppelen dat wegvalt.
Gegeven de optredende vertragingen is de infrastructuur dus niet geschikt voor een reizigersvriendelijke uitvoering van de dienstregeling.
Idd, laat die Desiro's weg op IC-diensten, dat zijn ideale stellen voor L- en S-treinen (da's een ander topic, moet hier niet gevoerd worden). Zoals al vermeld, er rijden niet voor niks dubbeldekkers op Antwerpen-Mol-Hamont, die zijn echt nodig tijdens de spitsuren...pietje schreef: ↑23 mei 2024, 15:57Leuk voor de mensen die dagelijks vanuit Neerpelt naar Antwerpen pendelen om heel de rit in zo'n oncomfortabele stellen te zitten260689 schreef: ↑23 mei 2024, 15:50Zou men dan niet beter met Desiro's rijden op die verbindingen en gelijk vroeger (ont-)koppelen in Mol? Dan is die aansluiting gegarandeerd en zitten de mensen al in het juiste stel.pietje schreef: ↑23 mei 2024, 11:02 Dan vraag ik mij eerder af wanneer er terug één of andere koppeling gaat voorzien worden voor reizigers die vanop 1 van de stations van de lijn Hasselt-Mol nu moeten overstappen naar richting Antwerpen.
Ik vermoed trouwens dat je dan nog steeds capaciteitsproblemen hebt, want er worden niet voor niets 2 stammen dubbeldekkers ingezet.
Met koppelen/ontkoppelen tijdens een wordt trouwens veel tijd verloren dus het is voor iedereen vlotter om dit niet meer te doen dan echt nodig is.
Ook tijdens de weekends en feestdagen wanneer er recreatiever gependeld wordt, is 1 trein per uur tussen Mol-Antwerpen te weinig, eigenlijk niet aantrekkelijk...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Goh... er zijn wachttijden voor iets.
Dus ook als het dubbelspoor was dan zou je deze in principe niet overschrijden. De gevolgen zouden wel minder zijn als je het wel deed.
Wat de verbinding Waasland - Brussel met verplichte overstap in Dendermonde betreft, daar is lang niet iedereen gelukkig mee:
https://www.hln.be/sint-niklaas/wase-ka ... ~a6c6c334/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240527_93980800
https://www.hln.be/sint-niklaas/wase-ka ... ~a6c6c334/
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20240527_93980800
Wat te verwachten was. Ik weet wel niet of ze het gaan kunnen tegenhouden, zoals wel vaker schiet de politiek redelijk laat wakker bij dit soort problemen. Maar als het hen zou lukken, het zou mooi zijn. Minstens met een paar IC-treinen die beginnen als P-trein in St-Niklaas, bijvoorbeeld, en 's avonds in de omgekeerde richting. En ondertussen hoop ik dat ze zeker ook druk gaan zetten om station Dendermonde snel overstapvriendelijker te maken, iedereen die er al eens is moeten overstappen kan getuigen dat de enkele onderdoorgang en de lage perrons niet meer van deze tijd zijn.
-
Men zou dit jaar nog starten,maar het blijft maar 1 doorgang, de tunnel wordt vervangen door een passerelle en gaat daarna dicht. Op basis van de maquette zou ik zeggen dat die 4 meter breed zal zijn, wat precies toch iets breder is dan de huidige tunnel. De perrons worden natuurlijk wel verhoogd.groentje schreef: ↑29 mei 2024, 00:34 Wat te verwachten was. Ik weet wel niet of ze het gaan kunnen tegenhouden, zoals wel vaker schiet de politiek redelijk laat wakker bij dit soort problemen. Maar als het hen zou lukken, het zou mooi zijn. Minstens met een paar IC-treinen die beginnen als P-trein in St-Niklaas, bijvoorbeeld, en 's avonds in de omgekeerde richting. En ondertussen hoop ik dat ze zeker ook druk gaan zetten om station Dendermonde snel overstapvriendelijker te maken, iedereen die er al eens is moeten overstappen kan getuigen dat de enkele onderdoorgang en de lage perrons niet meer van deze tijd zijn.

Het zou al een verbetering zijn, maar ik ben vooral benieuwd voor de werftoestand, zeker als ze een hoop mensen een extra overstap gaan opdringen.