Evolutie reizigersinformatie NMBS
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Ik vind het ook een heel aangename verrassing, had niet verwacht dat ze het zo visueel en duidelijk zouden maken als je ziet wat er tot nu toe bestond. Nog de paar bovengenoemde probleempjes aanpassen en de nieuwe app heeft eindelijk een duidelijk voordeel ten opzichte van de oude.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Dat zal dit zijn.
Dit is al een hele verbetering, en normaal zouden er deze week ook testen beginnen in Jette en Meiser met het weergeven van de samenstelling op de schermen in het station.
- M5mABYU rijtuig is een M7BUH icoon
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Dat vind ik geen slechte zaak om dit op de schermen te tonen. Misschien moeten ze het voorbeeld van Duitsland gebruiken en het perron per letter handteren? Zone A - B - C - ......ovspotter_be schreef: ↑08 jul 2024, 19:19Dat zal dit zijn.Dit is al een hele verbetering, en normaal zouden er deze week ook testen beginnen in Jette en Meiser met het weergeven van de samenstelling op de schermen in het station.
- M5mABYU rijtuig is een M7BUH icoon
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Hopelijk hebben ze voor Jette dan ook het icoontje van een tourbus voorzien...ovspotter_be schreef: ↑08 jul 2024, 19:19 Dit is al een hele verbetering, en normaal zouden er deze week ook testen beginnen in Jette en Meiser met het weergeven van de samenstelling op de schermen in het station.

-
- Berichten: 700
- Lid geworden op: 22 apr 2012, 15:52
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Test is al begonnen in Brussel-Noord met zones A1 - A2 - A3 en B1 - B2 - B3
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Heel nuttig.
Nog een detailfout: op het screenshot staat een van de zeldzame treinen 21xx die binnenlands blijven. Helaas is de treinsamenstelling niet te zien voor andere treinen 21xx die over de grens naar Luxemburg rijden:
Nog een detailfout: op het screenshot staat een van de zeldzame treinen 21xx die binnenlands blijven. Helaas is de treinsamenstelling niet te zien voor andere treinen 21xx die over de grens naar Luxemburg rijden:
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Gewoon het alfabet afgaan zoals in Duitsland, Zwitserland of Nederland (sommige stations) lijkt me veel simpeler.Klassiekje schreef: ↑08 jul 2024, 21:52 Test is al begonnen in Brussel-Noord met zones A1 - A2 - A3 en B1 - B2 - B3
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Ik kan niet direct een betere foto vinden, maar deze bordjes voor zone A1 - A3 en B1 - B3 hangen er al jaren.
Zoals je ziet met het nummer in het klein.

Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Inderdaad die bordjes bestaan al heel lang, we zijn het enige land dat ik ken die het op die manier doen, jammer.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Persoonlijk zie ik toch liever dat de trein aankomt in Zone B dan E - H.
De informatie van A1, A2 enz. krijg je toch pas als je op het juiste platform bent.
De informatie van A1, A2 enz. krijg je toch pas als je op het juiste platform bent.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Nochtans is er veel verwarring met de bordjes A1-A2 …. Dagelijks al vast te stellen op de perrons in brussel met vertrekken richting Parijs, Amsterdam, Keulen, daar is dat al een tijdje in voege (de treinsamenstelling staat daar op schermen met die aanduidingen er bij). Veel mensen kijken er naar en lopen alsnog de verkeerde kant uit. Ook al staat er op dat scherm een aanduiding van de plaats waar ze op dat moment staan.
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Ja maar, ligt dat aan de bordjes of aan de mensen?
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
Hihi, dat ligt dan aan de mensen! Maarja, niet iedereen is even slim als vele hier onder ons.
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Evolutie reizigersinformatie NMBS
De reizigers van Thalys/Eurostar zijn vaak toeristen die soms de meest gekke stoten uithalen.
Hoe vaak dat ik (als treinbegeleider) al geen vragen heb gekregen van (voornamelijk Amerikaanse toeristen) over waarom hun trein die over 3 à 4 uur zou moeten vertrekken nog niet op de schermen staat vermeld.
Hoe vaak dat ik (als treinbegeleider) al geen vragen heb gekregen van (voornamelijk Amerikaanse toeristen) over waarom hun trein die over 3 à 4 uur zou moeten vertrekken nog niet op de schermen staat vermeld.