Alle bestuurders van Welkenraedt en Oostende kennen de omleiding via Montzen. De bestuurders van Oostende kregen lijnstudie in 2019 of 2020 omdat lijn 37 zou gesloten worden voor grote werken. Door corona zijn de werken niet door gegaan. Toen lijn 37 tijdelijk gesloten was door de overstromingen in 2021, reden de bestuurders van Oostende via Montzen tot Welkenraedt.
Nachttreinen
Re: Nachttreinen
Re: Nachttreinen
European Sleeper wil naar Innsbruck en Venetië:
https://www.derstandard.at/story/300000 ... en?ref=rss
https://www.derstandard.at/story/300000 ... en?ref=rss
Re: Nachttreinen
Ik ben weer zo dom geweest om tijd te verliezen met het lezen van de commentaren onder het artikelFLV-FGSP schreef: ↑20 jul 2024, 13:13 European Sleeper wil naar Innsbruck en Venetië:
https://www.derstandard.at/story/300000 ... en?ref=rss

Re: Nachttreinen
De nieuwe DaNi-combinaties van de ÖBB rijden nu ook van München en Wenen naar Rome.
De verdere inzet van de nieuwe DaNi-stellen verloopt soms moeizaam, ÖBB werkt aan de toelating in Nederland, in de loop van 2025 zou dat moeten lukken. Daarna volgt Tsjechië (voor Graz - Wenen - Dresden - Berlijn). Bron:
https://www.railwaygazette.com/passenge ... 66.article
De verdere inzet van de nieuwe DaNi-stellen verloopt soms moeizaam, ÖBB werkt aan de toelating in Nederland, in de loop van 2025 zou dat moeten lukken. Daarna volgt Tsjechië (voor Graz - Wenen - Dresden - Berlijn). Bron:
https://www.railwaygazette.com/passenge ... 66.article
Re: Nachttreinen
Zit België er ook aan te komen? Of is daar nog geen zicht op?FLV-FGSP schreef: ↑12 sep 2024, 16:00 De nieuwe DaNi-combinaties van de ÖBB rijden nu ook van München en Wenen naar Rome.
De verdere inzet van de nieuwe DaNi-stellen verloopt soms moeizaam, ÖBB werkt aan de toelating in Nederland, in de loop van 2025 zou dat moeten lukken. Daarna volgt Tsjechië (voor Graz - Wenen - Dresden - Berlijn). Bron:
https://www.railwaygazette.com/passenge ... 66.article
Re: Nachttreinen
Momenteel hangen de treindelen naar Brussel vast aan die naar Parijs, en Frankrijk wordt beschouwd als bijzonder lastig wat toelatingen betreft.
Voorlopig gaan de Oostenrijkers dus ook geen moeite doen voor de toelating in België, maar als de plannen voor de combinaties veranderen, gaan ze dat waarschijnlijk wel doen.
Voorlopig gaan de Oostenrijkers dus ook geen moeite doen voor de toelating in België, maar als de plannen voor de combinaties veranderen, gaan ze dat waarschijnlijk wel doen.
Re: Nachttreinen
Dat hangt van de beschikbaarheid van rijtuigen af. In ieder geval nog niet in december 2024, ik gok op april of juni 2025.
De aankomst-/vertrekdagen van de Nightjet worden trouwens maandag/woensdag/vrijdag, ÖBB wil niet meer in het weekend naar Parijs (wegens het veelvuldige geknutsel van SNCF Infra in het weekend).
De aankomst-/vertrekdagen van de Nightjet worden trouwens maandag/woensdag/vrijdag, ÖBB wil niet meer in het weekend naar Parijs (wegens het veelvuldige geknutsel van SNCF Infra in het weekend).
-
- Berichten: 2679
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 20:18
- Locatie: Landen
- Contacteer:
Re: Nachttreinen
Nou, dat ging relatief snel, lijkt me. Waarvoor staat DaNi voluit eigenlijk precies voor?
Re: Nachttreinen
Blijkbaar heel simpel DAy en NIghttrainlovertje schreef: ↑29 sep 2024, 19:12Nou, dat ging relatief snel, lijkt me. Waarvoor staat DaNi voluit eigenlijk precies voor?
-
- Berichten: 1140
- Lid geworden op: 24 aug 2021, 00:02
- Locatie: Mechelen
Re: Nachttreinen
NJ468 vandaag weer eens sterk vertraagd aangekomen in Brussel-Zuid, omstreeks 13:25 met ongeveer 3,5u vertraging.
Re: Nachttreinen
Het volgende is natuurlijk spijtig voor de keuze van de reiziger, en voor de economische levensvatbaarheid van de nachttreinen.
Vanaf wanneer gaat ÖBB Nightjet de aangekondigde zes dagen per week rijden?
De "operationele redenen" zouden de veelvuldige werkzaamheden zijn in Frankrijk in het weekend. En de Parijse nachttreinen van Nightjet rijden gekoppeld met die uit Brussel.Nachttrein Brussel-Berlijn op drie in plaats van zes dagen per week vanaf december
16/10/2024
Vanaf midden december zullen reizigers nog maar drie dagen per week op een nachttrein kunnen stappen vanuit Brussel naar de Duitse hoofdstad Berlijn. De nachttreinen van ÖBB en European Sleeper vertrekken vanaf dan op dezelfde avonden.
Maar waar die nu nog elkaar mooi afwisselen en verspreid zijn over zes dagen, vallen ze vanaf 15 december op dezelfde drie dagen: maandag, woensdag en vrijdag voor het vertrek vanuit Brussel. Dat betekent dat er in twintig minuten tijd (19.03 uur voor de Nightjet van ÖBB en 19.22 uur voor de nachttrein van European Sleeper) twee nachttreinen zullen vertrekken vanuit het station Brussel-Zuid richting Berlijn.
Nightjet verschuift
Het zijn de Nightjet-treinen van ÖBB die andere vertrekdagen krijgen en schuiven naar dezelfde dagen als de nachttreinen van European Sleeper. "Operationele redenen", klinkt de uitleg bij de Oostenrijkse operator.
"We stonden uiteraard niet te juichen toen we het vernamen", zegt van zijn kant Elmer van Buuren, medeoprichter en algemeen directeur van European Sleeper, "maar er zijn voldoende aanwijzingen om te veronderstellen dat we ons kunnen handhaven."
Van Buuren wijst er bijvoorbeeld op dat de Nightjet van ÖBB minder capaciteit heeft, omdat die trein onderweg wordt gesplitst in een deel naar Berlijn en een deel naar de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. De route van beide nachttreinen verschilt ook, waarbij European Sleeper in Nederland ook reizigers oppikt - ÖBB rijdt niet tussen Nederland en Berlijn - en na de Duitse hoofdstad doorrijdt tot in de Tsjechische hoofdstad Praag.
https://www.bruzz.be/actua/mobiliteit/n ... ember-2024
Vanaf wanneer gaat ÖBB Nightjet de aangekondigde zes dagen per week rijden?
Laatst gewijzigd door dovaere op 09 nov 2024, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.